Bu çalışmanın temel amacı, üstün yetenekli öğrencilere yönelik geliştirilen bilgisayar destekli matematik etkinliklerinin, bilgi-işlemsel düşünme becerilerine (yaratıcılık, algoritmik düşünme, işbirliklilik, eleştirel düşünme, problem çözme alt boyutlarıyla birlikte) ve matematiğe yönelik tutuma (ilgi, kaygı, çalışma, gereklilik gibi alt boyutlarıyla birlikte) etkisini araştırmaktır. “Ön test, son test deney-kontrol gruplu deneysel desen” kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 22 üstün yetenekli öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerden 11'i deney grubunda, diğer 11 öğrenci ise kontrol grubunda yer almaktadır. Veri toplama aracı olarak bilgi-işlemsel düşünme ve matematiğe yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Nicel veriler analiz etmek için Mann-Whitney U testi ve Wilcoxon-Z testi kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubunun bilgi-işlemsel düşünme becerilerinin yaratıcılık ve algoritmik düşünme boyutlarında anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür. Matematiğe yönelik tutumun alt boyutlarından çalışma ve gereksinim açısından anlamlı farklılık bulunmuştur. Bilgisayar tabanlı matematiksel etkinlikler, hesaplamalı düşünmenin yaratıcılık ve algoritmik düşünme boyutlarını olumlu yönde etkilemiştir. Bu etkinlikler matematiğe yönelik tutumun kaygı ve çalışma boyutlarını geliştirmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre bu etkinliklerin daha fazla geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması gerektiği söylenebilir.
Yok
Yok
Yok
The present study aims to investigate the effects of differentiated computer-based mathematical activities on computational thinking and attitude toward mathematics. "Pre-test, post-test experimental-control group design" was used. The sample of the study consists of 22 gifted students. Eleven students are in the experimental group; the other is in the control group. The computational thinking and attitude toward mathematics scale have been used as data collection tools. Mann-Whitney U test and Wilcoxon-Z test were used to analyze quantitative data. It was seen that the experimental and control group's computational thinking skills differed significantly in creativity and algorithmic thinking dimensions. There is a significant difference in attitude toward mathematics regarding study and requirements. Computer-based mathematical activities have positively affected the creativity and algorithmic thinking dimensions of computational thinking. These activities have improved the anxiety and study dimensions of the attitude toward mathematics. These activities should be developed more and disseminated.
attitude toward mathematics computational thinking computer-based mathematical activities giftedness
Yok
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Philosophy of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | Yok |
Publication Date | October 27, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 34 |