İslâm dini neslin devamı ve korunması için evlenmeyi ve çocuk sahibi olmayı teşvik etmiştir. Birçok çift için de çocuk sahibi olmak evliliğin en önemli gayelerinden birisidir. Bununla birlikte kimi evli çiftler istedikleri hâlde doğal yollarla çocuk sahibi olamamaktadırlar. Ancak bilim ve teknikteki ilerlemelerden üreme yöntemlerindeki tıbbi gelişmeler de nasibini almış ve bu durum normal yollarla çocuk sahibi olamayan evli çiftlerin, bir takım tıbbi müdahalelerle çocuk sahibi olmalarını mümkün hâle getirmiştir. Bununla birlikte yapılan tıbbi müdahalelerin fıkhi ve etik açıdan uygunluğu da tartışılmaktadır. Bu makalede normal yollarla çocuk sahibi olamayan çiftlerin taşıyıcı annelik uygulaması ile çocuk sahibi olmalarının fıkhi ve etik imkânı üzerinde durulmuş; bu kapsamda kısaca taşıyıcı annelik uygulaması ve yöntemleri hakkında bilgi verilmiş, sonrasında ise bu yöntemlerden hangisinin fıkıh ve etik açıdan mümkün olabileceği ile ilgili argüman ve değerlendirmelerimize yer verilmiştir. Neticede, taşıyıcı annelik uygulamasıyla çocuk sahibi olmanın ancak aynı nikâh altında bulunan kadınların gönüllü olarak bunu kabul etmeleri ile mümkün olabileceği sonucuna varılmıştır
The religion of Islam has encouraged marriage and childbearing for the sake of the continuation and protection of the generation. For many couples, having a child is one of the most important goals of marriage. However, some married couples cannot have children by natural means even though they want. But developments in science and technic have made it possible for married couples who cannot have children by natural way to have children with a number of medical processes. Nevertheless the relevance of the medical interventions is discussed in terms of religion and ethics. In this article, it is discussed in terms of fiqh and ethical aspects whether it is possible for couples who cannot have children in natural ways to have children with surrogacy application. Meanwhile we introduced surrogacy and its methods briefly and then put forward our arguments and evaluations about the relevant method in aspect of the fiqh and ethics. As a result, it is concluded that having a child through surrogacy application is only possible if women under the same marriage request voluntarily
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 7 |