Pazarlama, tüm üniversiteler için önemli bir kavram haline gelmiştir. Üniversite sayılarındaki artış, rekabeti de beraberinde getirmektedir. Bu rekabette başarılı olabilmek için öğrencilerin üniversitelerle ilgili hangi konulara dikkat ettiğinin bilinmesi gerekmektedir. Çalışmanın konusunu üniversitelerin pazarlanması oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı üniversitelerin pazarlanmasında pazarlama karmasında yer alan tutundurma boyutunun kavramsal olarak irdelenmesidir. Bu bağlamda çalışmada üniversite pazarlaması, üniversite pazarlama karması ve üniversite pazarlama karmasında tutundurma boyutu ele alınmıştır.
Anahtar Kelimeler: Üniversite, üniversite pazarlaması, üniversite pazarlama karması, tutundurma
Promotion Dimension Of University Marketing: A Conceptual Analysis
ABSTRACT
Marketing concept has become very important to all universities. The increase in the number of universities causes competition in higher education sector. In order to be successful universities should explore what factors affect students in choosing a university. The topic of this study is marketing of universities. The aim of this study is to assess conceptually the promotion dimension of marketing mix of universities. In this regard in the study the concepts of marketing of universities, the marketing mix of universities and the promotion dimension of marketing mix of universities has been taken into consideration.
Keywords: University, Marketing of Universities, Marketing Mix of Marketing of Universities, promotion
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 28, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 4 |