BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTELERİN PAZARLANMASINDA TUTUNDURMA BOYUTU: KAVRAMSAL BİR İRDELEME

Year 2015, Volume: 2 Issue: 4, 0 - 0, 28.12.2015

Abstract

Pazarlama, tüm üniversiteler için önemli bir kavram haline gelmiştir. Üniversite sayılarındaki artış, rekabeti de beraberinde getirmektedir. Bu rekabette başarılı olabilmek için öğrencilerin üniversitelerle ilgili hangi konulara dikkat ettiğinin bilinmesi gerekmektedir. Çalışmanın konusunu üniversitelerin pazarlanması oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı üniversitelerin pazarlanmasında pazarlama karmasında yer alan tutundurma boyutunun kavramsal olarak irdelenmesidir. Bu bağlamda çalışmada üniversite pazarlaması, üniversite pazarlama karması ve üniversite pazarlama karmasında tutundurma boyutu ele alınmıştır.

Anahtar Kelimeler: Üniversite, üniversite pazarlaması, üniversite pazarlama karması, tutundurma

Promotion Dimension Of University Marketing: A Conceptual Analysis

ABSTRACT

Marketing concept has become very important to all universities. The increase in the number of universities causes competition in higher education sector. In order to be successful universities should explore what factors affect students in choosing a university. The topic of this study is marketing of universities. The aim of this study is to assess conceptually the promotion dimension of marketing mix of universities. In this regard in the study the concepts of marketing of universities, the marketing mix of universities and the promotion dimension of marketing mix of universities has been taken into consideration.

Keywords: University, Marketing of Universities, Marketing Mix of Marketing of Universities, promotion

References

  • Aaron, M. (2007) “10 Tips for Marketing Schools & Universities Online”, Point Of View, December :1-3.
  • American Marketing Association (www.ama.org) (erişim tarihi 15.11.2015)
  • Barrett, L.R. (1996).” On students as customers – some warning from America”. Higher Education Review, 28(3): 70-1
  • Başer, A. (2008). Hizmet Konumlandırılması: Üniversite Markalarının Konumlandırılmasına Yönelik Bir Çalışma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Brooks, L. R. ve Hammons, J. O. (1993). “Has Higher Education Been Using the Wrong Marketing Approach?”, Journal of Marketing for Higher Education,4(1/2): 27-48.
  • Cafoğlu, Z. (1996). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi, İstanbul: Avni Akyol Ümit Kültür Ve Eğitim Vakfı.
  • Canterbury, R. M. (1999). “Higher Education Marketing: A Challenge”, Journal of Marketing for Higher Education, 9(3): 15-24.
  • Conway, T., Mackay, S. ve Yorke, D. (1994). “Strategic Planning in Higher Education: Who Are The Customers?”. The International Journal of Educational Management, 8(6): 29-36
  • Erdal, M. (2010) “Üniversite Tanıtım Tekniklerinde Web Sitelerinin Yeri Ve İstanbul Üniversitesi Uygulaması”, www.meslekiyeterlilik.com. Ocak: 5.
  • Gencel, U. (2001). Türkiye’de Yükseköğretim Hizmetlerinin Pazarlanmasında Toplam Kalite Yönetimi ve Akreditasyon. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uygulamaları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Gürdal, S., Gegez E. ve Arslan, F. M. “İşletmelerde Besin Kaynağı Olarak Bilgi Kullanımı ve Müşteri Bilgi Yönetimi”, Yüzyıla Girerken Enformasyon Olgusu: Ulusal Sempozyum Bildirileri, (19-20 Nisan 2001), s.114.
  • Kalyon, Y. (2007). Halkla İlişkiler, 1. Basım, Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Klassen, M. L. (2000). “ Lots Of Fun, Not Much Work, And No Hassles: Marketing Images Of Higher Education”, Journal Of Marketing For Higher Education, 10 (2): 11-26.
  • Kotler, P. ve Fox, K. (1995) Strategic Marketing For Educational Institutions, , New Jersey: Prentice Hall .
  • Kotler, P. ve Murray, M. (1975). “Third Sector Management- The Role Of Marketing”, Public Administration Review, 35(5):467.
  • Litten, H. (1980). “ Marketing Higher Education: Benefits and Risk for the American Academic System”, Journal Of Higher Education, 51(1): 40-59.
  • Liu, S. S. (1998). “ Integrated Strategic Marketing On An Institutional Level”, Journal Of Higher Education,. 8 (4): 17-28.
  • Livingstone Allen, K. (1989. Handbook Of Marketing For Continuing Education içinde “ Developing an Overall Advertising Plan And Budget”, San Francisco, Jossey Bass.
  • Maguad, B. A. (2007). “Identifying The Needs Of Customers In Higher Education”, Education, 127(3): 332-343.
  • Saydan, R. (2008). “Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarından Kalite Beklentileri: Yüzüncü Yıl Üniversitesi İİBF Örneği”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi,10(1): 63-79.
  • Sütlaş, N. (2010). Eğitim Hizmetleri Pazarlaması: Türkiye’deki Üniversitelerin Pazarlama Stratejileri Konusunda Ampirik Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Taşkın, E. ve Büyük, K. (2002). “Hizmet Pazarlaması Açısından Eğitim Hizmetlerinde Kalite (Kütahya’daki Özel Dershane Öğrencileri İle ,İlgili Bir Saha Araştırması)”, Dumlupınar Üniversitesi Dergisi, 7: 1-21.
  • Telli Yamamato, G. (1997). Yükseköğretimde Stratejik Pazarlama Planlaması Yaklaşımı ve Türk Üniversitelerinde Stratejik Pazarlama Planlaması Yaklaşımı Üzerine Bir Araştırma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Yüksek Öğretim Kurumu (www.yok.gov.tr) (1.11.2015)
  • Yükselen, C. (2010). Pazarlama: İlkeler- Yönetim- Örnek Olaylar, 8. Basım, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Zumpfe, K.S. (1994) “ Developing A Comprehensive Promotional Plan”, Marketing University Outreach Programs, 120-124.
Year 2015, Volume: 2 Issue: 4, 0 - 0, 28.12.2015

Abstract

References

  • Aaron, M. (2007) “10 Tips for Marketing Schools & Universities Online”, Point Of View, December :1-3.
  • American Marketing Association (www.ama.org) (erişim tarihi 15.11.2015)
  • Barrett, L.R. (1996).” On students as customers – some warning from America”. Higher Education Review, 28(3): 70-1
  • Başer, A. (2008). Hizmet Konumlandırılması: Üniversite Markalarının Konumlandırılmasına Yönelik Bir Çalışma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Brooks, L. R. ve Hammons, J. O. (1993). “Has Higher Education Been Using the Wrong Marketing Approach?”, Journal of Marketing for Higher Education,4(1/2): 27-48.
  • Cafoğlu, Z. (1996). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi, İstanbul: Avni Akyol Ümit Kültür Ve Eğitim Vakfı.
  • Canterbury, R. M. (1999). “Higher Education Marketing: A Challenge”, Journal of Marketing for Higher Education, 9(3): 15-24.
  • Conway, T., Mackay, S. ve Yorke, D. (1994). “Strategic Planning in Higher Education: Who Are The Customers?”. The International Journal of Educational Management, 8(6): 29-36
  • Erdal, M. (2010) “Üniversite Tanıtım Tekniklerinde Web Sitelerinin Yeri Ve İstanbul Üniversitesi Uygulaması”, www.meslekiyeterlilik.com. Ocak: 5.
  • Gencel, U. (2001). Türkiye’de Yükseköğretim Hizmetlerinin Pazarlanmasında Toplam Kalite Yönetimi ve Akreditasyon. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uygulamaları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Gürdal, S., Gegez E. ve Arslan, F. M. “İşletmelerde Besin Kaynağı Olarak Bilgi Kullanımı ve Müşteri Bilgi Yönetimi”, Yüzyıla Girerken Enformasyon Olgusu: Ulusal Sempozyum Bildirileri, (19-20 Nisan 2001), s.114.
  • Kalyon, Y. (2007). Halkla İlişkiler, 1. Basım, Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Klassen, M. L. (2000). “ Lots Of Fun, Not Much Work, And No Hassles: Marketing Images Of Higher Education”, Journal Of Marketing For Higher Education, 10 (2): 11-26.
  • Kotler, P. ve Fox, K. (1995) Strategic Marketing For Educational Institutions, , New Jersey: Prentice Hall .
  • Kotler, P. ve Murray, M. (1975). “Third Sector Management- The Role Of Marketing”, Public Administration Review, 35(5):467.
  • Litten, H. (1980). “ Marketing Higher Education: Benefits and Risk for the American Academic System”, Journal Of Higher Education, 51(1): 40-59.
  • Liu, S. S. (1998). “ Integrated Strategic Marketing On An Institutional Level”, Journal Of Higher Education,. 8 (4): 17-28.
  • Livingstone Allen, K. (1989. Handbook Of Marketing For Continuing Education içinde “ Developing an Overall Advertising Plan And Budget”, San Francisco, Jossey Bass.
  • Maguad, B. A. (2007). “Identifying The Needs Of Customers In Higher Education”, Education, 127(3): 332-343.
  • Saydan, R. (2008). “Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarından Kalite Beklentileri: Yüzüncü Yıl Üniversitesi İİBF Örneği”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi,10(1): 63-79.
  • Sütlaş, N. (2010). Eğitim Hizmetleri Pazarlaması: Türkiye’deki Üniversitelerin Pazarlama Stratejileri Konusunda Ampirik Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Taşkın, E. ve Büyük, K. (2002). “Hizmet Pazarlaması Açısından Eğitim Hizmetlerinde Kalite (Kütahya’daki Özel Dershane Öğrencileri İle ,İlgili Bir Saha Araştırması)”, Dumlupınar Üniversitesi Dergisi, 7: 1-21.
  • Telli Yamamato, G. (1997). Yükseköğretimde Stratejik Pazarlama Planlaması Yaklaşımı ve Türk Üniversitelerinde Stratejik Pazarlama Planlaması Yaklaşımı Üzerine Bir Araştırma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Yüksek Öğretim Kurumu (www.yok.gov.tr) (1.11.2015)
  • Yükselen, C. (2010). Pazarlama: İlkeler- Yönetim- Örnek Olaylar, 8. Basım, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Zumpfe, K.S. (1994) “ Developing A Comprehensive Promotional Plan”, Marketing University Outreach Programs, 120-124.
There are 26 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Aslıhan Yavuzalp Marangoz

F. Müge Arslan

Publication Date December 28, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 2 Issue: 4

Cite

APA Yavuzalp Marangoz, A., & Arslan, F. M. (2015). ÜNİVERSİTELERİN PAZARLANMASINDA TUTUNDURMA BOYUTU: KAVRAMSAL BİR İRDELEME. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4).
AMA Yavuzalp Marangoz A, Arslan FM. ÜNİVERSİTELERİN PAZARLANMASINDA TUTUNDURMA BOYUTU: KAVRAMSAL BİR İRDELEME. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi. December 2015;2(4).
Chicago Yavuzalp Marangoz, Aslıhan, and F. Müge Arslan. “ÜNİVERSİTELERİN PAZARLANMASINDA TUTUNDURMA BOYUTU: KAVRAMSAL BİR İRDELEME”. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi 2, no. 4 (December 2015).
EndNote Yavuzalp Marangoz A, Arslan FM (December 1, 2015) ÜNİVERSİTELERİN PAZARLANMASINDA TUTUNDURMA BOYUTU: KAVRAMSAL BİR İRDELEME. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi 2 4
IEEE A. Yavuzalp Marangoz and F. M. Arslan, “ÜNİVERSİTELERİN PAZARLANMASINDA TUTUNDURMA BOYUTU: KAVRAMSAL BİR İRDELEME”, Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 2, no. 4, 2015.
ISNAD Yavuzalp Marangoz, Aslıhan - Arslan, F. Müge. “ÜNİVERSİTELERİN PAZARLANMASINDA TUTUNDURMA BOYUTU: KAVRAMSAL BİR İRDELEME”. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi 2/4 (December 2015).
JAMA Yavuzalp Marangoz A, Arslan FM. ÜNİVERSİTELERİN PAZARLANMASINDA TUTUNDURMA BOYUTU: KAVRAMSAL BİR İRDELEME. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi. 2015;2.
MLA Yavuzalp Marangoz, Aslıhan and F. Müge Arslan. “ÜNİVERSİTELERİN PAZARLANMASINDA TUTUNDURMA BOYUTU: KAVRAMSAL BİR İRDELEME”. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 2, no. 4, 2015.
Vancouver Yavuzalp Marangoz A, Arslan FM. ÜNİVERSİTELERİN PAZARLANMASINDA TUTUNDURMA BOYUTU: KAVRAMSAL BİR İRDELEME. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi. 2015;2(4).