Lojistiğin işletmenin performansı, varlıkların getirisi gibi konular
üzerinde önemli bir etkisi vardır. Lojistiğin amacı; hızlı dağıtım yapmak,
maliyeti düşürmek, verimi artırmak ve stokları azaltmak olmakla birlikte nihai
amaç müşteri memnuniyetini sağlamaktır. Maliyeti düşürmek için bu süreçte
yapılan her değişiklik, her yenilik ticari bir anlam ifade ettiğinden inovasyon
olarak değerlendirilebilir. Çünkü inovasyon, yeni veya ciddi ölçüde
geliştirilmiş ürünün (mal veya hizmet) veya sürecin, yeni pazarlama yönteminin
veya yeni örgütsel yöntemin işletme içi uygulamalarında, işyeri
organizasyonunda veya dış ilişkilerde uygulanmasıdır. Ürün/hizmet, süreç,
örgütsel ve pazarlama olmak üzere dört inovasyon türü bulunmaktadır. Taşıma,
depolama, ambalajlama, stok yönetimi, elleçleme, sipariş yönetimi, müşteri
hizmetleri, gümrükleme ve talep tahmininden oluşan lojistik faaliyetlerinin her
biri için inovasyonun bu dört türü de uygulanabilir. Bu çalışmada lojistikte
inovasyon ve lojistikte inovasyonun öneminden bahsedilmiş, Türkiye’de ve
dünyada lojistik şirketlerinin inovasyon uygulamalarından örneklere yer
verilmiş ve lojistik sektöründeki işletmelere önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2018 |
Acceptance Date | December 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 9 |