Son yıllarda, Japon lojistik endüstrisi yük taşımacılığı talebinde bir artış ve ciddi bir kamyon sürücüsü sıkıntısı ile karşı karşıyadır. İşgücü sorunlarını çözmek ve sürdürülebilir lojistik için verimliliği artırmak için, uzunluğu 21 metreden fazla olan çift römorklu kamyonlar tanıtıldı. Bunlara daha uzun ve ağır araçlar (LHV) veya yüksek kapasiteli araçlar (HCV) denir. Bu çalışmada makine öğrenimi ve coğrafi bilgi sisteminde k-ortalama kümeleme algoritması uygulanarak yüksek kapasiteli araçların sürüş özellikleri çalışılacaktır. Bu çalışmada kullanılan veriler, Kara, Altyapı, Ulaştırma ve Turizm Bakanlığı tarafından yürütülen Ekim 2017 ile Temmuz 2018 tarihleri arasındaki deneysel koşulardan elde edilmiştir. K- ortalama kümeleme algoritması uygulanmadan önce, en uygun küme sayısını bulmak için dirsek yöntemi uygulanır ve verilerin ne kadar iyi kümelendiğini gösteren kümelerin kalitesini değerlendirmek için siluet katsayısı hesaplanır. K-means kümeleme ile veriler farklı kümeler halinde gruplandırilir. Elde edilen kümeler coğrafi bilgi sisteminde görselleştirilir. Kümeler incelenir ve kamyonların sürüş özelliklerinin her kümede nasıl farklılık gösterir ve özelliklerin birbirleriyle nasıl ilişkili olduğu karşılaştırılır. Bu çalışma, yolculuk boyunca kalp atış hızlarına ve dalgalanmalara odaklanmıştır. Yüksek kalp atış hızlarının aykırı değerleri ve ilişkili özellikler, nasıl meydana geldiği ve sürücülerin hangi alanlarda strese maruz kalabileceği tespit edilir. Lojistik tesislerin yakınında kaydedilen sürücülerin kalp atış hızlarının karşılaştırılmasına vurgu yapılır.
Anahtar kelimeler: yüksek kapasiteli araçlar, k-kümeleme, kalp atış hızı, kamyon hızı
yüksek kapasiteli araçlar k-kümeleme kalp atış hızı kamyon hızı
In recent years, the Japanese logistics industry has been facing an increase in freight transportation demand and a serious shortage of truck drivers. To address the labor problems and improve efficiency for sustainable logistics, trucks with double trailers whose length is over 21 meters were introduced. They are called longer and heavier vehicles (LHV) or high capacity vehicles (HCV). In this study, the driving characteristics of the high capacity vehicles will be studied by applying k-means clustering algorithm in machine learning and geographic information system. The data used in this study were obtained from the experimental runs between October 2017 and July 2018, conducted by the Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism. Before k-means clustering algorithm is applied, the elbow method is applied to find the optimal number of clusters and the silhouette coefficient is calculated to evaluate the quality of clusters which indicates how well the data are clustered. By k-means clustering, the data are grouped into different clusters. The resultant clusters are visualized in the geographic information system. The clusters are studied and compared how the driving characteristics of the trucks differ in each cluster and how the characteristics correlate to each other. This study is focused on the heart rates and the fluctuations throughout the trip. The outliers of high heart rates and the associated characteristics are identified how they occur and in which areas the drivers can suffer stress. The emphasis is given to the comparison of the drivers’ heart rates recorded near the logistics facilities.
high capacity vehicles k-means clustering heart rate truck speed
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Eylül 2021 |
Kabul Tarihi | 14 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: Special Issue on International Symposium of Sustainable Logistics |