Karayolu Taşımacılığında, kamyon taşımacılığı yaygın olarak Kamyon Yükünden Az (LTL), Parsiyel Kamyon Yükü ve Tam Kamyon Yükü (TL) olarak sınıflandırılmaktadır. Standart LTL taşımacılığı, tek veya çoklu atama şeklinde optimize edilmiş atama depolarında konsolide navlun vasıtasıyla gerçekleştirilir. Günümüzde yük taşımacılığı sektörü, artık kıt işgücü ve çevresel kaygılar gibi ciddi bir sorunla karşı karşıyadır. Bunun için bir çözüm kamyon müfrezesidir. Kamyon Müfrezesi, yakıt tasarrufu sağlamak, seyahat maliyetlerini azaltmak ve altyapı verimliliğini artırmak amacıyla otomatik sürüş teknolojisinde bir uygulama olarak elektronik kuplaj kullanan yük araçlarının bağlı araç konvoyları halinde gruplandırılmasıdır. Takım oluşturmanın en iyi sonuçlarını elde etmek için takım planlaması gereklidir. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı, ayrık matematiksel optimizasyon kullanarak (de)formasyon kamyon takımları için Türkiye'deki PFC'nin en uygun yerlerini bulmaktır.
In Road Transportation, truck transportation is commonly being categorized into Less Than Truckload (LTL), Partial Truckload and Full Truckload (TL). The standard LTL transportation is carried out by means of consolidated freight at optimized depots of designation, in the form of single or multiple assignment. Nowadays, freight transportation industry is now facing a serious problem of scarce labor force and environmental concerns. One solution for that is truck platooning. Truck Platooning is a grouping of freight vehicles into connected vehicle convoys using electronic coupling as an application in automated driving technology with the aim of saving fuel, reducing travel costs, and improving infrastructure efficiency. Platoon planning is required to obtain the best results of platooning. Therefore, the objective of this study is to find the optimal locations of PFC in Turkey for (de)formation truck platoons by using discrete mathematical optimization.
Truck Platooning Logistics Discrete Mathematics Transportation Optimization Facility Location.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | December 9, 2022 |
Publication Date | December 9, 2022 |
Acceptance Date | October 18, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: Special Issue 2nd International Symposium of Sustainable Logistics “Circular Economy” |