Günümüzde her geçen gün daha da zorlaşan rekabet şartları büyümeyi sağlamak isteyen şirketleri, faaliyetlerini etkili ve verimli şekilde yapmaya zorlamaktadır. Artan maliyetler ve pazarda gerçekleşen rekabetçi fiyat stratejisi; şirketleri, ürüne müşteri açısından hiçbir değer katmayan fakat müşterinin satış fiyatı içerisinde maliyetine katlanmak zorunda olduğu kayıp/israf olarak nitelendirilen tüm faaliyetleri önlemeye yöneltmektedir. Düşen kârlılık oranları ile bu kayıp ve israf noktaları daha da önemli hale gelmektedir. Bu israf ve kayıplar içerisinde ise kullanıcı, çevresel veya üretim şartlarındaki değişkenliklerden kaynaklanabilen müşteriden şikâyet veya iade olarak geri dönen ürünler önemli bir yer tutmaktadır. Yapılan çalışmanın temel amacı, tüm üreticiler içerisinde 99%’luk bölümü oluşturan küçük veya orta ölçekteki şirketlerin ihtiyaçlarına yönelik olarak satış sonrası hizmet süreçlerinde güvenilirlik mühendisliği uygulamalarını, bu çalışmanın ilgili bölümlerinde açıklanan yetersiz veri yapısı durumunda düşük maliyetler ile gerçekleştirebilmelerini sağlamak, böylece de uygulanabilir bir güvenirlilik mühendisliği süreci oluşturmaktır. Bu süreç operasyonel mükemmelliğe katkı sağlayacaktır. Operasyonel mükemmellik seviyesi; işgücü, teknolojisi ve tedarikçisi birbirine benzer üreticiler içerisinde rekabet üstünlüğünde belirleyici olmaktadır. Önerilen güvenilirlik analizi yaklaşımı mobilya sektöründe faaliyet gösteren bir firmada mobilya ünitelerinde uygulanmıştır. Uygulama sonucunda ilgili tasarım özelliğinde robustluğun 17% arttırılması ile ürünlerin garanti kapsamında hata yapma olasılığı 31,3%’ten 17%’ye düşürülmüştür.
Today, competitive conditions, which are getting more and more difficult with each passing day, force companies that want to grow, to carry out their activities effectively and efficiently. Increasing costs and competitive price strategy in the market; It directs companies to prevent all activities that do not add any value to the product for the customer, but are considered as loss/waste that the customer has to bear the cost within the selling price. With falling profitability rates, these loss and waste points become even more important. Among these wastes and losses, the products returned as complaints or returns from the customer, which may be caused by the changes in the user, environmental or production conditions, have an important place. The main purpose of the study is to ensure that small or medium-sized companies, which make up 99% of all manufacturers, can perform reliability engineering applications in after-sales service processes for their needs, with low costs in case of insufficient data structure explained in the relevant sections of this study, thus providing a viable reliability. engineering process. This process will contribute to operational excellence. operational excellence level; Its workforce, technology and supplier are decisive in competitive advantage among similar manufacturers. The proposed reliability analysis approach has been applied to furniture units in a company operating in the furniture industry. As a result of the application, by increasing the robustness in the relevant design feature by 17%, the probability of failure of the products within the scope of warranty was reduced from 31.3% to 17%.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Industrial Engineering |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2022 |
Submission Date | March 24, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |
Uluslararası 3B Yazıcı Teknolojileri ve Dijital Endüstri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.