Covid-19 sürecinde, Gazi Üniversitesi Vakfı Özel Ortaokulu Mühendislik Kulübü öğrencileri ile dijital üretim uygulaması yapılmıştır. Çalışma WEC (Word Enginering Componet-Dünya Mühendislik Olimpiyatları) adlı organizasyon ile birlikte, dijital ortamda 20-27 Mart 2020 tarihleri arasında çevrimiçi olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmada 6. ve 7. sınıf seviyesinde, üç kız, yedi erkek öğrenci yer almıştır. Öğrencilerden Covid-19 sürecinde yaşanan problemlere inovatif çözüm getirerek dijital ortamda ürün tasarlamaları istenmiştir. Tasarımlar, Fusion 360 BDT (Bilgisayarlı Destekli Tasarım) yazılımında gerçekleştirilmiştir. Çalışma öncesi ve sonrası öğrencilerin, öz değerlendirmeleri, hazırlanan değerlendirme ölçekleri ile ölçülmüştür. Tasarımlar akademik değerlendirme ölçeği ile değerlendirilerek yorumlanmıştır. Çalışma sonunda belirlenen probleme uygun inovatif çözümlerin, istenen kriterlere göre zaman ve mekandan bağımsız olarak çalışma grubundaki tüm öğrenciler tarafından gerçekleştirildiği görülmüştür.
Gazi Üniversitesi Vakfı WEC Mühendislik Klübü öğrencilerine katkılarından dolayı teşekkür ederim.
In the Covid-19 process, digital production application was carried out with Gazi University Foundation Private Secondary School Engineering Club students. The study was carried out online between 20-27 March 2020 in digital environment with the organization called WEC (Word Enginering Componet-World Engineering Olympics). Three female and seven male students at the 6th and 7th grade were included in the study. Students were asked to design products in the digital environment by bringing innovative solutions to the problems experienced in the Covid-19 process. The designs were realized in Fusion 360 BDT (Computer Aided Design) software. The self-evaluations of the students before and after the study were measured with the evaluation scales prepared. Designs were evaluated and interpreted with an academic evaluation scale. At the end of the study, it was observed that innovative solutions suitable for the problem determined were carried out by all students in the study group, regardless of time and place, according to the desired criteria.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Software Engineering (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | June 17, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 3 |
International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry is lisenced under Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı