COVİD-19 PANDEMİ SÜRECİNDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN VE AKADEMİSYENLERİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ
Year 2020,
Volume: 4 Issue: 3, 239 - 252, 31.12.2020
Özlem Şen
,
Gaye Kızılcalıoğlu
Abstract
Bu çalışma, uzaktan eğitim sürecine yönelik öğrenci ve akademisyen görüşlerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Uzaktan eğitim sürecinin uygulayıcıları olan akademisyenlerin sürece ilişkin görüşleri, yaşadıkları sorunların neler olduğu, sistemin avantaj ve dezavantajlarının neler olduğu ve akademik motivasyonları uzaktan eğitimin yeterliliği ve süreçten memnun olup olmadıkları tespit edilmek istenmiştir. Diğer taraftan öğrencilerin de uzaktan eğitim sürecine yönelik memnuniyetleri, motivasyonları ve sürece ilişkin görüşlerinin ne yönde olduğu incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu örnekleme yöntemlerinden amaçlı örneklem tekniği kullanılmıştır. Bu doğrultuda Antalya AKEV Üniversitesi’ndeki akademisyenler ve öğrenciler ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından oluşturulan anket sorularının Google Forms aracılığıyla toplanmasıyla ve görüşme yöntemiyle elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Uzaktan eğitim sürecinin daha verimli ve etkili olabilmesine yönelik öneriler geliştirilmiştir.
References
- 1. Abu-Dawas, M. (2020). Web-based network design learning system. J. Math. Comput. Sci., 10(6), 2907-2916.
- 2. Adnan, M., ve Anwar, K. (2020). Online Learning amid the COVID-19 Pandemic: Students' Perspectives. Online Submission, 2(1), 45-51.
- 3. Alea, L. A., Fabrea, M. F., Roldan, R. D. A. Ve Farooqi, A. Z. (2020). Teachers’ Covid-19 awareness, distance learning education experiences and perceptions towards institutional readiness and challenges. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 19(6), 127-144.
- 4. Bakioğlu, B., ve Çevik, M. (2020). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4). 109-129.
- 5. Balaban, E. (2012). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitim ve bir proje önerisi. İstanbul: Işık Üniversitesi.
- 6. Bilgiç, H. G., ve Tüzün, H. (2015). Yükseköğretim kurumları web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(3), 26-50.
- 7. Birişçi, S. (2013). Video konferans tabanlı uzaktan eğitime ilişkin öğrenci tutumları ve görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2(1). 24-40.
- 8. Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemisi Sırasında İlköğretim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik İmge ve Algıları: Bir Metafor Analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23.
- 9. Chen, T., Peng, L., Yin, X., Rong, J., Yang, J. ve Cong, G. (2020). Analysis of user satisfaction with online education platforms in China during the COVID-19 pandemic. In Healthcare (Vol. 8, No. 3, p. 200). Multidisciplinary Digital Publishing Institute.
- 10. Demir, E. (2014). Uzaktan Eğitime Genel Bir Bakış. Dumlupinar University Journal of Social Science/Dumlupinar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (39). 203-212.
- 11. Hebebci, M. T., Bertiz, Y., & Alan, S. (2020). Investigation of views of students and teachers on distance education practices during the Coronavirus (COVID-19) Pandemic. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 267-282.
- 12. Falowo, R. O. (2007). Factors impeding implementation of web-based distance learning. AACE Journal, 15(3), 315-338.
- 13. Isman, A. (2011). Uzaktan egitim. Distance Education. Ankara: Pegem Akademi.
- 14. Karadağ, E , Yucel, C . (2020). Yeni Tip Koronavirüs Pandemisi Döneminde Üniversitelerde Uzaktan Eğitim: Lisans Öğrencileri Kapsamında Bir Değerlendirme Çalışması . Yükseköğretim Dergisi , 10 (2) , 181-192 . DOI: 10.2399/yod.20.730688
- 15. Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N., & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241.
- 16. Keskin, M. ve Özer, D. (2020). Covid-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
- 17. Miles, M, B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
- 18. Li, X. (2009). Review of distance education used in higher education in China. Asian Journal of Distance Education, 7(2), 22-27.
- 19. Unger, S. ve Meiran, W. (2020). Student attitudes towards online education during the COVID-19 viral outbreak of 2020: Distance learning in a time of social distance. International Journal of Technology in Education and Science, 4(4), 256-266.
- 20. Ural, O. (2007). Attitudes of Graduate Students Toward Distance Education, Educational Technologies and Independent Learning. Online Submission, 8(4), 34-43.
- 21. İnternet: World Heath Organisation (WHO), https://www.who.int/news/item/27-04-2020-who-timeline---covid-19, Kasım 24, 2020.
- 22. Yazici, A., Altas, I. ve Demiray, U. (2001). Distance education on the net: A model for developing countries. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 2(2), 24-35.
- 23. Yamamoto, G.T. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi(online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
- 24. İnternet: Yüksek Öğretim Kurulu. “Basın Açıklaması” https://covid19.yok.gov.tr/Documents/alinan-kararlar/03-uzaktan-egitime-iliskin-alinan-karar.pdf
Year 2020,
Volume: 4 Issue: 3, 239 - 252, 31.12.2020
Özlem Şen
,
Gaye Kızılcalıoğlu
References
- 1. Abu-Dawas, M. (2020). Web-based network design learning system. J. Math. Comput. Sci., 10(6), 2907-2916.
- 2. Adnan, M., ve Anwar, K. (2020). Online Learning amid the COVID-19 Pandemic: Students' Perspectives. Online Submission, 2(1), 45-51.
- 3. Alea, L. A., Fabrea, M. F., Roldan, R. D. A. Ve Farooqi, A. Z. (2020). Teachers’ Covid-19 awareness, distance learning education experiences and perceptions towards institutional readiness and challenges. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 19(6), 127-144.
- 4. Bakioğlu, B., ve Çevik, M. (2020). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4). 109-129.
- 5. Balaban, E. (2012). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitim ve bir proje önerisi. İstanbul: Işık Üniversitesi.
- 6. Bilgiç, H. G., ve Tüzün, H. (2015). Yükseköğretim kurumları web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(3), 26-50.
- 7. Birişçi, S. (2013). Video konferans tabanlı uzaktan eğitime ilişkin öğrenci tutumları ve görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2(1). 24-40.
- 8. Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemisi Sırasında İlköğretim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik İmge ve Algıları: Bir Metafor Analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23.
- 9. Chen, T., Peng, L., Yin, X., Rong, J., Yang, J. ve Cong, G. (2020). Analysis of user satisfaction with online education platforms in China during the COVID-19 pandemic. In Healthcare (Vol. 8, No. 3, p. 200). Multidisciplinary Digital Publishing Institute.
- 10. Demir, E. (2014). Uzaktan Eğitime Genel Bir Bakış. Dumlupinar University Journal of Social Science/Dumlupinar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (39). 203-212.
- 11. Hebebci, M. T., Bertiz, Y., & Alan, S. (2020). Investigation of views of students and teachers on distance education practices during the Coronavirus (COVID-19) Pandemic. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 267-282.
- 12. Falowo, R. O. (2007). Factors impeding implementation of web-based distance learning. AACE Journal, 15(3), 315-338.
- 13. Isman, A. (2011). Uzaktan egitim. Distance Education. Ankara: Pegem Akademi.
- 14. Karadağ, E , Yucel, C . (2020). Yeni Tip Koronavirüs Pandemisi Döneminde Üniversitelerde Uzaktan Eğitim: Lisans Öğrencileri Kapsamında Bir Değerlendirme Çalışması . Yükseköğretim Dergisi , 10 (2) , 181-192 . DOI: 10.2399/yod.20.730688
- 15. Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N., & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241.
- 16. Keskin, M. ve Özer, D. (2020). Covid-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
- 17. Miles, M, B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
- 18. Li, X. (2009). Review of distance education used in higher education in China. Asian Journal of Distance Education, 7(2), 22-27.
- 19. Unger, S. ve Meiran, W. (2020). Student attitudes towards online education during the COVID-19 viral outbreak of 2020: Distance learning in a time of social distance. International Journal of Technology in Education and Science, 4(4), 256-266.
- 20. Ural, O. (2007). Attitudes of Graduate Students Toward Distance Education, Educational Technologies and Independent Learning. Online Submission, 8(4), 34-43.
- 21. İnternet: World Heath Organisation (WHO), https://www.who.int/news/item/27-04-2020-who-timeline---covid-19, Kasım 24, 2020.
- 22. Yazici, A., Altas, I. ve Demiray, U. (2001). Distance education on the net: A model for developing countries. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 2(2), 24-35.
- 23. Yamamoto, G.T. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi(online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
- 24. İnternet: Yüksek Öğretim Kurulu. “Basın Açıklaması” https://covid19.yok.gov.tr/Documents/alinan-kararlar/03-uzaktan-egitime-iliskin-alinan-karar.pdf