Elektrikli araçların günümüzde yaygınlaşmaya başlamasıyla birlikte batarya teknolojileri gelişimiyle sorunları da beraberinde getirmektedir. Yükselen depolama talebiyle birlikte batarya yönetim sistemine olan ihtiyaç da artmaktadır. Ancak endüstride kullanılan yöntemlerin yanı sıra maliyetin düşürülmesi amacıyla röle anahtarlamalı batarya yönetim sistemi tasarımı ile bu makale literatüre önemli bir katkı sağlamıştır. Bu çalışmada 23 Seri LiFePO4 hücre ile yaklaşık 5kW/h enerji kontrolü Master-Slave yöntemi, röle anahtarlamalı ve Stm32f108c8t6 mikroişlemcileri ile kontrolü sağlanmıştır. Master-Slave arasındaki haberleşme CAN-Bus protokolü ile yapılarak her Slave kartın göndermiş olduğu hücre gerilimleri, hücre paketi ve hücrelerin sıcaklık değerlerini Master kartı üzerinden kalan enerji miktarı ile birlikte, izlenme merkezi tarafından takip edilmesi için Master kartına lora modülü entegre edilerek sistemin uzaktan izlenmesi sağlanmıştır. Bu sayede hücrelerin doğru bir şekilde izlenebilmesinden dolayı şarj anında herhangi bir hücrenin 3.6 V seviyesine çıktığında dengelemeye girmesi ve deşarj anında ise 2.8 V seviyesine indiğinde sistemin kapatılması sağlanarak hücrelerinin doğru kullanımı ile ömrünü uzatma işlemi sağlanmıştır.
Elektrikli Araçlar Batarya Yönetim Sistemi LiFePO4 Master-Slave Can-Bus Haberleşme Pasif Dengeleme.
TÜBİTAK
1919B012215008
Bu çalışma, 1919B012215008 nolu 2209-A projesi altında TÜBİTAK tarafından desteklenmiştir. Bu çalışmanın ortaya çıkmasında verdiği destekten ötürü TÜBİTAK’a teşekkür ederiz.
As electric vehicles are becoming more widespread today, battery technologies bring problems with their development. With the increasing storage demand, the need for a battery management system is also increasing. However, in addition to the methods used in the industry, this article has made an important contribution to the literature with the design of a relay-switched battery management system in order to reduce the cost. In this study, approximately 5kW/h energy control with 23 Series LiFePO4 cells is provided with Master-Slave method, relay switching, and Stm32f108c8t6 microprocessors. The communication between Master-Slave is done with CAN-Bus protocol and the cell voltages, cell package, and temperature values of the cells sent by each Slave card are monitored remotely by integrating the lora module into the Master card in order to be monitored by the monitoring center together with the remaining energy amount on the Master card. In this way, since the cells can be monitored accurately, it is ensured that any cell enters into balancing when it reaches 3.6 V level at the time of charging and the system is turned off when it drops to 2.8 V level at the time of discharge, thus extending the life of the cells with the correct use of the cells.
Electric Vehicles Battery Management System LiFePO4 Master-Slave CAN-Bus Communication Passive Balance.
1919B012215008
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Simulation, Modelling, and Programming of Mechatronics Systems |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | 1919B012215008 |
Publication Date | August 31, 2023 |
Submission Date | July 9, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 2 |
International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry is lisenced under Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı