Bu araştırmanın amacı, yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli hücre biyolojisi dersinin öğrencilerin akademik
başarısına etkisini incelemektir. Çalışmanın örneklemini, 2012–2013 öğretim yılı Adana’da bulunan bir Anadolu Lisesinde
öğrenim gören dokuzuncu sınıf öğrencilerinden 30’u deney, 30 ’u kontrol grubundan olmak üzere toplam 60 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırma; deneysel bir araştırma olup araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen
kullanılmıştır. 8 hafta süren araştırmada dersler deney grubunda yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli öğrenme
yöntemi ile, kontrol grubunda ise düz anlatım ile soru-cevap yöntemi ile araştırmacı tarafından işlenmiştir. Veri toplama aracı
olarak araştırmacı tarafından geliştirilen 30 soruluk Hücre Biyolojisi Akademik Başarı Testi [HBABT] kullanılmıştır. Test
öğrencilere uygulama öncesinde ön test ve uygulama sonunda son test olarak uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde
bağımsız gruplar t-testi ile bağımlı gruplar t testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda yapılandırmacı yaklaşıma dayalı olarak
işlenen bilgisayar destekli öğrenme yönteminin hücre biyolojisi konusunda öğrencilerin akademik başarısına olumlu yönde
etki sağladığı görülmüştür.
Journal Section | Makale |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 30, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 2 |