Research Article
BibTex RIS Cite

Ortaokul Fen ve Teknoloji Dersinde Müzikli Fen Animasyonu Kullanımı Hakkında Öğretmen Görüşleri

Year 2017, Volume: 2 Issue: 1, 22 - 37, 22.01.2017

Abstract

Fen ve Teknoloji dersine
ait bazı konular ( elektrik, atom vb.), soyut işlemler dönemine geçmemiş ya da
yeni yeni geçmekte olan ortaokul öğrencileri için öğrenme güçlüğü
oluşturmaktadır. Bu güçlüklerin üstesinden gelmek için, alternatif  bir yöntem olarak,  bilgi ve iletişim teknolojilerinden
faydalanıp animasyonlar üretilmiştir. Fen derslerinde kullanılan animasyonların
öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına olumlu
katkı sağladığı yapılan çalışmalarda belirtilmiştir. Animasyonlar,  ortaokul Fen ve Teknoloji dersine ait bazı
konular için, konu içerikli bir müzikle birleştirilerek, müzikli fen animasyonu
(MFA), şeklinde de kullanılmaktadır. Bu araştırmanın amacı; ortaokul Fen ve
Teknoloji dersinde kullanılan müzikli fen animasyonlarının öğrencilerin fen
konularını öğrenmelerine nasıl bir katkı sunduğunu, öğretmen görüşleriyle
analiz etmektir. Araştırma 2014-2015 eğitim öğretim yılında, Türkiye’ nin
çeşitli bölgelerinde görev yapan ve derslerinde müzikli  fen animasyonları kullanan 10 Fen ve
Teknoloji öğretmeni ile yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden
olgu bilim (fenomenoloji) çalışması kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak
kullanılan doküman, açık uçlu sorulardan oluşturulmuş ve uzman kontrolü ile son
hali verilmiştir. Verilerin analizi kodlar oluşturma ve temalara ayırma ile
yapılmıştır. Araştırma bulguları, müzikli animasyonların öğrencilerin fen
konularını öğrenmeleri üzerinde, pozitif yönde etkiye sahip olduğunu
göstermektedir. Analizler sonucunda, alanyazın çalışmaları ile elde edilen
bulgular, benzerlikler ve farklılıklar yönünden tartışılmış ve önerilerde
bulunulmuştur

References

  • Arıcı, N. ve Dalkılıç, E. (2006). Animasyonların bilgisayar destekli öğretime katkısı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14 (2), 421-430.
  • Atılboz, N. G. (2004). Lise 1. Sınıf öğrencilerinin mitoz ve mayoz bölünme konuları ile ilgili anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (3) 147-157.
  • Bosco, J. (1986). An analysis of evaluations of interactive video. Educational Technology, 25,7–16.
  • Burke, K. A., Greenbowe, T. J. and Windschitl, M. A. (1998). Developing and using conceptual computer animations for chemistry instruction. Journal of Chemical Education, 75 (12), 1658–1661.
  • Foley, J., A., Van Dam, S. ve Feiner, J. (1990). Computer graphics principles and practice
  • Güvercin, Z. (2010). Fizik dersinde simülasyon destekli yazılımın öğrencilerin akademik başarısına, tutumlarına ve kalıcılığa olan etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Kulik, J.A., Kulik, C.C., and Cohen, P.A. (1980). Effectivensess of computer-based college teaching: A metaanalysis of findings. Review of Educational Research, 50, 525–544.
  • Kulik, J.A., Bangert, R.L., and Williams, G. W. (1983). Effects of computer-based teaching on secodary schoolstudents. Journal of Education Psychology, 75, 19–26.
  • Kulik, J. A., Kulik, C. C., and Shwalb, B. J. (1986). The effectivensess of computer based adult education:A meta-analysis. Computing Research, 2, 235-252.
  • Mohanty, B., & Hejmadi, A. (1992). Effects of intervention training on some cognitive abilities of preschool children. Psychological Studies, 37, 31–37.
  • Morton, F. (1986). Phenomenograpy- A research approach to investigating different understandings of reality. Journal of Tougth, 21(3), 28-49.
  • Özmen, H., (2007). Üniversite öğrencilerin in kimyasal bağlanma konusunu anlama ve yanılgılarını gidermelerine bilgisayar destekli öğretimin etkisi, Milli Eğitim Dergisi, 175,185-194.
  • Saka, A. ve Akdeniz, A. R. (2006). Genetik konusunda bilgisayar destekli materyal geliştirilmesi ve 5E modeline göre uygulanması. The Turkısh Online Journal of Education Technology, 5 (1), 14-22.
  • Taber, K. S. (2002). Alternative conceptions in chemistry-prevention, diagnosis and cure. London: The Royal Society of Chemistry, Theoretical background.
  • Tekdal, M. (2002). Etkileşimli fizik simülasyonlarının geliştirilmesi ve etkin kullanılması,V.Ulusal Fen bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Uçan A., (1996). İnan ve müzik, insan ve sanat eğitimi. Müzik ansiklopedisi yayınları, Ankara
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 8.Basım, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Zaman , S., (2006). Mitoz ve mayoz bölünme konusunda geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyalinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
Year 2017, Volume: 2 Issue: 1, 22 - 37, 22.01.2017

Abstract

References

  • Arıcı, N. ve Dalkılıç, E. (2006). Animasyonların bilgisayar destekli öğretime katkısı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14 (2), 421-430.
  • Atılboz, N. G. (2004). Lise 1. Sınıf öğrencilerinin mitoz ve mayoz bölünme konuları ile ilgili anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (3) 147-157.
  • Bosco, J. (1986). An analysis of evaluations of interactive video. Educational Technology, 25,7–16.
  • Burke, K. A., Greenbowe, T. J. and Windschitl, M. A. (1998). Developing and using conceptual computer animations for chemistry instruction. Journal of Chemical Education, 75 (12), 1658–1661.
  • Foley, J., A., Van Dam, S. ve Feiner, J. (1990). Computer graphics principles and practice
  • Güvercin, Z. (2010). Fizik dersinde simülasyon destekli yazılımın öğrencilerin akademik başarısına, tutumlarına ve kalıcılığa olan etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Kulik, J.A., Kulik, C.C., and Cohen, P.A. (1980). Effectivensess of computer-based college teaching: A metaanalysis of findings. Review of Educational Research, 50, 525–544.
  • Kulik, J.A., Bangert, R.L., and Williams, G. W. (1983). Effects of computer-based teaching on secodary schoolstudents. Journal of Education Psychology, 75, 19–26.
  • Kulik, J. A., Kulik, C. C., and Shwalb, B. J. (1986). The effectivensess of computer based adult education:A meta-analysis. Computing Research, 2, 235-252.
  • Mohanty, B., & Hejmadi, A. (1992). Effects of intervention training on some cognitive abilities of preschool children. Psychological Studies, 37, 31–37.
  • Morton, F. (1986). Phenomenograpy- A research approach to investigating different understandings of reality. Journal of Tougth, 21(3), 28-49.
  • Özmen, H., (2007). Üniversite öğrencilerin in kimyasal bağlanma konusunu anlama ve yanılgılarını gidermelerine bilgisayar destekli öğretimin etkisi, Milli Eğitim Dergisi, 175,185-194.
  • Saka, A. ve Akdeniz, A. R. (2006). Genetik konusunda bilgisayar destekli materyal geliştirilmesi ve 5E modeline göre uygulanması. The Turkısh Online Journal of Education Technology, 5 (1), 14-22.
  • Taber, K. S. (2002). Alternative conceptions in chemistry-prevention, diagnosis and cure. London: The Royal Society of Chemistry, Theoretical background.
  • Tekdal, M. (2002). Etkileşimli fizik simülasyonlarının geliştirilmesi ve etkin kullanılması,V.Ulusal Fen bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Uçan A., (1996). İnan ve müzik, insan ve sanat eğitimi. Müzik ansiklopedisi yayınları, Ankara
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 8.Basım, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Zaman , S., (2006). Mitoz ve mayoz bölünme konusunda geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyalinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
There are 18 citations in total.

Details

Journal Section Makale
Authors

Buket ERTUĞRUL-AKYOL, Hülya KAHYAOĞLU, Ela Ayşe KÖKSAL ---

Publication Date January 22, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA ---, B. E.-A. H. K. E. A. K. (2017). Ortaokul Fen ve Teknoloji Dersinde Müzikli Fen Animasyonu Kullanımı Hakkında Öğretmen Görüşleri. International Journal of Active Learning, 2(1), 22-37.
----------