BibTex RIS Cite

The Animation of Serial and Parallel Connections of Resistances

Year 2015, Volume: 3 Issue: 1, 73 - 77, 17.01.2015
https://doi.org/10.18100/ijamec.03143

Abstract

Technological gadgets increasing everyday allowing newer communication and notations.  Of these technological gadgets, animation, simulation, video and multimedia usage in physics teaching provides diverse benefits. Therefore animation and simulation are widely used in education. In such learning environments, students are exploring physics world, thereby they can easily understand and form their basic knowledge. So animation and simulation is used in this study, named “Resistors in Series and in Parallel”. Primarily, an animation is composed about resistors in series, then connection of ammeter and voltmeter to series-circuit are showed.  For each resistor in experiment, the current and voltage values are told to students through animation. Also the derivation of formulas for current, voltage and resistance calculation in series circuits are told in animation. Afterwards, an animation about resistors in parallel is composed and connection of ammeter to circuit is showed. The current on main branch, then voltage and current values for each resistance are calculated. To comprehend the topic better, arithmetic operations and derivation of formulas are showed in animation.

References

  • Saka, A. Z., Fen öğretiminde kullanılan somutlaştırma araçları ve uygulama düzeyleri, IV. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, (2004), Cilt I, 245.
  • Duru, N., Fizik Dersinde Analoji Kullanmanın Öğrenmeye ve Öğrenci Başarısına Etkilerinin Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 2002.
  • Türkoğuz, S. Fen bilgisi eğitiminde pratik ve teknolojik öğretim materyallerinin kullanımı. Yayımlanmamış yükseklisans tezi. Celal Bayar Üniversitesi, Manisa, 2002.
  • Demirer, A. İlköğretim ikinci kademede bilgisayar destekli fen bilgisi öğretiminin öğrenci başarısına etkilerine ilişkin bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, 2006.
  • Bozkurt, E. Fizik eğitiminde hazırlanan bir sanal laboratuvar uygulamasının öğrenci başarısına etkisi. Doktora tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya, 2008.
  • Başaran, B. Bilgisayar destekli öğretimin fizik eğitiminde öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, 2005.
  • Lin, H., Dwyer, F., Swain, J. The effect of varied cognitive strategies used to complement animated instruction in facilitating achievement of higher order learning objectives. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education. 18 (3), 2006, pp.155-167.
  • Özcan, F. Dokuzuncu sınıf coğrafya öğretiminde animasyonların yeri ve önemi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya, 2008.
  • Daşdemir, İ. Animasyon kullanımının ilköğretim fen bilgisi dersinde akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Atatürk Üniversitesi, Erzurum, 2006.
  • Arıcı, N., Dalkılıç, E. Animasyonların bilgisayar destekli öğretime katkısı: bir uygulama örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi. 14, 2006, pp.421-430.
  • Çepni, S., Ayas, A. , Johnson, D., Turgut, M. F. Bilimsel Süreç Becerileri. Fizik Öğretimi-Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi. YOK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, 1997, Ankara.
  • .Özmen, H. Fen Öğretiminde Öğrenme Teorileri ve Teknoloji Destekli Yapılandırmacı (Constructivist) Öğrenme. The Turkish Online Journal of Educational Technology - TOJET, 3, (14), 2004.

Original Research Paper

Year 2015, Volume: 3 Issue: 1, 73 - 77, 17.01.2015
https://doi.org/10.18100/ijamec.03143

Abstract

References

  • Saka, A. Z., Fen öğretiminde kullanılan somutlaştırma araçları ve uygulama düzeyleri, IV. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, (2004), Cilt I, 245.
  • Duru, N., Fizik Dersinde Analoji Kullanmanın Öğrenmeye ve Öğrenci Başarısına Etkilerinin Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 2002.
  • Türkoğuz, S. Fen bilgisi eğitiminde pratik ve teknolojik öğretim materyallerinin kullanımı. Yayımlanmamış yükseklisans tezi. Celal Bayar Üniversitesi, Manisa, 2002.
  • Demirer, A. İlköğretim ikinci kademede bilgisayar destekli fen bilgisi öğretiminin öğrenci başarısına etkilerine ilişkin bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, 2006.
  • Bozkurt, E. Fizik eğitiminde hazırlanan bir sanal laboratuvar uygulamasının öğrenci başarısına etkisi. Doktora tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya, 2008.
  • Başaran, B. Bilgisayar destekli öğretimin fizik eğitiminde öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, 2005.
  • Lin, H., Dwyer, F., Swain, J. The effect of varied cognitive strategies used to complement animated instruction in facilitating achievement of higher order learning objectives. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education. 18 (3), 2006, pp.155-167.
  • Özcan, F. Dokuzuncu sınıf coğrafya öğretiminde animasyonların yeri ve önemi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya, 2008.
  • Daşdemir, İ. Animasyon kullanımının ilköğretim fen bilgisi dersinde akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Atatürk Üniversitesi, Erzurum, 2006.
  • Arıcı, N., Dalkılıç, E. Animasyonların bilgisayar destekli öğretime katkısı: bir uygulama örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi. 14, 2006, pp.421-430.
  • Çepni, S., Ayas, A. , Johnson, D., Turgut, M. F. Bilimsel Süreç Becerileri. Fizik Öğretimi-Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi. YOK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, 1997, Ankara.
  • .Özmen, H. Fen Öğretiminde Öğrenme Teorileri ve Teknoloji Destekli Yapılandırmacı (Constructivist) Öğrenme. The Turkish Online Journal of Educational Technology - TOJET, 3, (14), 2004.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Research Article
Authors

Nigmet Koklu

Dundar Yener This is me

Hamdi Sukur Kılıc

Publication Date January 17, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Koklu, N., Yener, D., & Kılıc, H. S. (2015). The Animation of Serial and Parallel Connections of Resistances. International Journal of Applied Mathematics Electronics and Computers, 3(1), 73-77. https://doi.org/10.18100/ijamec.03143
AMA Koklu N, Yener D, Kılıc HS. The Animation of Serial and Parallel Connections of Resistances. International Journal of Applied Mathematics Electronics and Computers. January 2015;3(1):73-77. doi:10.18100/ijamec.03143
Chicago Koklu, Nigmet, Dundar Yener, and Hamdi Sukur Kılıc. “The Animation of Serial and Parallel Connections of Resistances”. International Journal of Applied Mathematics Electronics and Computers 3, no. 1 (January 2015): 73-77. https://doi.org/10.18100/ijamec.03143.
EndNote Koklu N, Yener D, Kılıc HS (January 1, 2015) The Animation of Serial and Parallel Connections of Resistances. International Journal of Applied Mathematics Electronics and Computers 3 1 73–77.
IEEE N. Koklu, D. Yener, and H. S. Kılıc, “The Animation of Serial and Parallel Connections of Resistances”, International Journal of Applied Mathematics Electronics and Computers, vol. 3, no. 1, pp. 73–77, 2015, doi: 10.18100/ijamec.03143.
ISNAD Koklu, Nigmet et al. “The Animation of Serial and Parallel Connections of Resistances”. International Journal of Applied Mathematics Electronics and Computers 3/1 (January 2015), 73-77. https://doi.org/10.18100/ijamec.03143.
JAMA Koklu N, Yener D, Kılıc HS. The Animation of Serial and Parallel Connections of Resistances. International Journal of Applied Mathematics Electronics and Computers. 2015;3:73–77.
MLA Koklu, Nigmet et al. “The Animation of Serial and Parallel Connections of Resistances”. International Journal of Applied Mathematics Electronics and Computers, vol. 3, no. 1, 2015, pp. 73-77, doi:10.18100/ijamec.03143.
Vancouver Koklu N, Yener D, Kılıc HS. The Animation of Serial and Parallel Connections of Resistances. International Journal of Applied Mathematics Electronics and Computers. 2015;3(1):73-7.