BibTex RIS Cite

AN ASSESSMENT ON CONSUMER PROTECTION AND THE CONSUMER AWARENESS LEVEL IN TURKEY

Year 2010, Volume: 2 Issue: 2, 57 - 64, 01.12.2010

Abstract

With the economic improvement, the increase of production and product diversity and especially
in capitalist systems incentive of consumption brought about the necessity of consumer protection.
Thanks to the development of marketing techniques, it is becoming easy to transport the products
to consumers. Depending on this, consumer protection has gained great importance. In this
context, the development of international markets and the effects of the advertisements have
brought on “consumer rights” as social rights.In today’s competitive environment every single
consumer is very valuable and the reactions of the consumers can shape the policies of the firms.
In this context, consciousness level of the consumers, knowing and protecting their rights are
important determiners for modern marketing practices and vital for the consumer protection.

References

  • Babaoğul, Müberra, Hülya Öztop, Arzu Sökmen(1997),“Tüketicilerin, Tüketicinin Korunmasına
  • İlişkin Bilgi ve Görüşlerin Saptanması”, Standart,36(431), Kasım, 92-106. Babaoğul, Müberra, Nihal Altıok (2007), “Evrensel Tüketici Hakları” (in: Müberra Babaoğul,
  • Arzu Şener-Ed., Hacettepe Üniversitesi Tüketici Pazar Araştırma Danışma Test ve Eğitim Merkezi Tüketici Yazıları I), Ankara: Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri Basımevi. p.27-42
  • Babaoğul, Müberra, Nihal Altıok (2008), “Tüketici Eğitimi, Önemi; Türkiye ve Çesitli
  • Ülkelerdeki Uygulamalar”, Standart Ekonomik ve Teknik Dergisi, Vol.47, No.550;56-61. Çakır,Harun (1988). “Tüketicinin Korunması ve Türk Standartları Enstitüsünün Bu Konudaki
  • Çalışmaları”. Standart Ekonomik ve Teknik Dergi. 31: 329, 47-49
  • Demir, Mehmet (2001), Kapıdan İşlemlerde Tüketiciyi Koruyan Geri Alma Hakkı, Ankara: Eda Matbaası.
  • Deryal, Yahya (2004),Tüketici Hukuku,Seçkin Yayınları
  • Durgun, Tuba (2007), “Enerji Sektöründe Tüketici Hakları” Kırıkkale Üniversitesi, Sosyal
  • Bilimler Enstitüsü, Kamu Yönetimi Ana Bilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale. Ferman, Murat (1993), Tüketicinin Korunması Meselesine Girişimci Bir Yaklaşım, İstanbul: And Matbaası
  • Gül. Aygen (2005), “A Study on The Developmental Issues of Consumer Protection in Turkey”
  • Doğuş Üniversitesi Dergisi, 6 (1). Pp. 16-27
  • Kayalı, Füsun (2008), “Tüketicinin Korunması ve Tüketici Hakları Konusundaki Bilgi Düzeyinin
  • Tüketicinin Korunmasındaki Rolü”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir. Kaynak, Selahattin (2001), “Tüketicinin Korunmasında Rekabetin Önemi”, Atatürk
  • Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü,Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzurum Mert, Vildan (2007), “AB ile Uyum Sürecinde Türkiye’de Tüketici Sağlığının Korunması
  • Politikaları: Seçilmiş Tüketici Gruplarında Bir Uygulama”, Gazi Üniversitesi İşletme Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi, Ankara Mucuk, İsmet (1990), Avrupa Topluluğunda Tüketiciyi Koruma Politikaları ve Türkiye’nin
  • Uyumu, İstanbul: TÜSİAD Yayınları Öztop, Hülya, Müberra Babaoğul (2003), “A Study on the Effect of Some Socioeconomic
  • Changes in The Consumer Market On Consumption and Consumer Education”, Journal of Qafqaz University, Fall 2003, Number 12
  • Sirmen, Lale. ve diğerleri (1995), Türkiye AT Mevzuat Uyumu Sürekli Özel İhtisas Komisyonu
  • Raporları, Cilt 2, Tüketicinin Korunması Alt Komisyonu, Devlet Planlama Teşkilatı, Ankara. Tok, Halis (2007), “Avrupa Birliği Sürecinde Türkiye’nin Tüketici Haklarının
  • Değerlendirilmesine ve İyileştirilmesine Yönelik Bir Araştırma”, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trabzon. Tüketici Hakem Heyetine Başvuru http://www.turkhukuksitesi.com/showthread.php?t=6546 (Accessed 24.05.2010) Şekil ve Esasları
  • Tüketici ve Çevre Eğitim Vakfı, Hacettepe Üniversitesi Tüketici-Pazar-Araştırma-Danışma-Test ve Eğitim Merkezi (2010), “Tüketicinin Korunması ve Tüketici Haklarına İlişkin Bilinç Düzeyi
  • Araştırması”,Ankara: Deniz Matbaacılık Üner, Sarp, Songül Acar Vaizoğlu, Se ay Aynur Alp, Hüseyin Simavlı, vd. (2007), “Lise
  • Öğrencilerinin Tüketici Hakları Konusunda Bilgi ve Tutumlarının Değerlendirilmesi”, Toplum Hekimliği Bülteni, Cilt 26, Sayı. 2. Varol, Songül (2008), “Ürün Güvenliği ve Standardizasyon Açısından Tüketicinin Korunması”,
  • Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Özel Hukuk Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Yener, Müberra (1989), “Yaygın ve Örgün Eğitimde Tüketici Eğitimi”, Standart Ekonomik ve Teknik Dergisi, Vol.4;28-30.
  • Yücel, Cemal (1988), “Tüketicinin Korunmasına İlişkin Hukuki Tedbirler”, İstanbul Üniversitesi,
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mali Hukuk Bölümü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul
Year 2010, Volume: 2 Issue: 2, 57 - 64, 01.12.2010

Abstract

References

  • Babaoğul, Müberra, Hülya Öztop, Arzu Sökmen(1997),“Tüketicilerin, Tüketicinin Korunmasına
  • İlişkin Bilgi ve Görüşlerin Saptanması”, Standart,36(431), Kasım, 92-106. Babaoğul, Müberra, Nihal Altıok (2007), “Evrensel Tüketici Hakları” (in: Müberra Babaoğul,
  • Arzu Şener-Ed., Hacettepe Üniversitesi Tüketici Pazar Araştırma Danışma Test ve Eğitim Merkezi Tüketici Yazıları I), Ankara: Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri Basımevi. p.27-42
  • Babaoğul, Müberra, Nihal Altıok (2008), “Tüketici Eğitimi, Önemi; Türkiye ve Çesitli
  • Ülkelerdeki Uygulamalar”, Standart Ekonomik ve Teknik Dergisi, Vol.47, No.550;56-61. Çakır,Harun (1988). “Tüketicinin Korunması ve Türk Standartları Enstitüsünün Bu Konudaki
  • Çalışmaları”. Standart Ekonomik ve Teknik Dergi. 31: 329, 47-49
  • Demir, Mehmet (2001), Kapıdan İşlemlerde Tüketiciyi Koruyan Geri Alma Hakkı, Ankara: Eda Matbaası.
  • Deryal, Yahya (2004),Tüketici Hukuku,Seçkin Yayınları
  • Durgun, Tuba (2007), “Enerji Sektöründe Tüketici Hakları” Kırıkkale Üniversitesi, Sosyal
  • Bilimler Enstitüsü, Kamu Yönetimi Ana Bilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale. Ferman, Murat (1993), Tüketicinin Korunması Meselesine Girişimci Bir Yaklaşım, İstanbul: And Matbaası
  • Gül. Aygen (2005), “A Study on The Developmental Issues of Consumer Protection in Turkey”
  • Doğuş Üniversitesi Dergisi, 6 (1). Pp. 16-27
  • Kayalı, Füsun (2008), “Tüketicinin Korunması ve Tüketici Hakları Konusundaki Bilgi Düzeyinin
  • Tüketicinin Korunmasındaki Rolü”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir. Kaynak, Selahattin (2001), “Tüketicinin Korunmasında Rekabetin Önemi”, Atatürk
  • Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü,Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzurum Mert, Vildan (2007), “AB ile Uyum Sürecinde Türkiye’de Tüketici Sağlığının Korunması
  • Politikaları: Seçilmiş Tüketici Gruplarında Bir Uygulama”, Gazi Üniversitesi İşletme Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi, Ankara Mucuk, İsmet (1990), Avrupa Topluluğunda Tüketiciyi Koruma Politikaları ve Türkiye’nin
  • Uyumu, İstanbul: TÜSİAD Yayınları Öztop, Hülya, Müberra Babaoğul (2003), “A Study on the Effect of Some Socioeconomic
  • Changes in The Consumer Market On Consumption and Consumer Education”, Journal of Qafqaz University, Fall 2003, Number 12
  • Sirmen, Lale. ve diğerleri (1995), Türkiye AT Mevzuat Uyumu Sürekli Özel İhtisas Komisyonu
  • Raporları, Cilt 2, Tüketicinin Korunması Alt Komisyonu, Devlet Planlama Teşkilatı, Ankara. Tok, Halis (2007), “Avrupa Birliği Sürecinde Türkiye’nin Tüketici Haklarının
  • Değerlendirilmesine ve İyileştirilmesine Yönelik Bir Araştırma”, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trabzon. Tüketici Hakem Heyetine Başvuru http://www.turkhukuksitesi.com/showthread.php?t=6546 (Accessed 24.05.2010) Şekil ve Esasları
  • Tüketici ve Çevre Eğitim Vakfı, Hacettepe Üniversitesi Tüketici-Pazar-Araştırma-Danışma-Test ve Eğitim Merkezi (2010), “Tüketicinin Korunması ve Tüketici Haklarına İlişkin Bilinç Düzeyi
  • Araştırması”,Ankara: Deniz Matbaacılık Üner, Sarp, Songül Acar Vaizoğlu, Se ay Aynur Alp, Hüseyin Simavlı, vd. (2007), “Lise
  • Öğrencilerinin Tüketici Hakları Konusunda Bilgi ve Tutumlarının Değerlendirilmesi”, Toplum Hekimliği Bülteni, Cilt 26, Sayı. 2. Varol, Songül (2008), “Ürün Güvenliği ve Standardizasyon Açısından Tüketicinin Korunması”,
  • Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Özel Hukuk Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Yener, Müberra (1989), “Yaygın ve Örgün Eğitimde Tüketici Eğitimi”, Standart Ekonomik ve Teknik Dergisi, Vol.4;28-30.
  • Yücel, Cemal (1988), “Tüketicinin Korunmasına İlişkin Hukuki Tedbirler”, İstanbul Üniversitesi,
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mali Hukuk Bölümü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul
There are 27 citations in total.

Details

Other ID JA46JK62RM
Journal Section Articles
Authors

Muberra Babaogul This is me

Arzu Sener This is me

Esna Betul Surgıt This is me

Publication Date December 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Babaogul, M., Sener, A., & Surgıt, E. B. (2010). AN ASSESSMENT ON CONSUMER PROTECTION AND THE CONSUMER AWARENESS LEVEL IN TURKEY. International Journal of Business and Management Studies, 2(2), 57-64.
AMA Babaogul M, Sener A, Surgıt EB. AN ASSESSMENT ON CONSUMER PROTECTION AND THE CONSUMER AWARENESS LEVEL IN TURKEY. IJBMS. December 2010;2(2):57-64.
Chicago Babaogul, Muberra, Arzu Sener, and Esna Betul Surgıt. “AN ASSESSMENT ON CONSUMER PROTECTION AND THE CONSUMER AWARENESS LEVEL IN TURKEY”. International Journal of Business and Management Studies 2, no. 2 (December 2010): 57-64.
EndNote Babaogul M, Sener A, Surgıt EB (December 1, 2010) AN ASSESSMENT ON CONSUMER PROTECTION AND THE CONSUMER AWARENESS LEVEL IN TURKEY. International Journal of Business and Management Studies 2 2 57–64.
IEEE M. Babaogul, A. Sener, and E. B. Surgıt, “AN ASSESSMENT ON CONSUMER PROTECTION AND THE CONSUMER AWARENESS LEVEL IN TURKEY”, IJBMS, vol. 2, no. 2, pp. 57–64, 2010.
ISNAD Babaogul, Muberra et al. “AN ASSESSMENT ON CONSUMER PROTECTION AND THE CONSUMER AWARENESS LEVEL IN TURKEY”. International Journal of Business and Management Studies 2/2 (December 2010), 57-64.
JAMA Babaogul M, Sener A, Surgıt EB. AN ASSESSMENT ON CONSUMER PROTECTION AND THE CONSUMER AWARENESS LEVEL IN TURKEY. IJBMS. 2010;2:57–64.
MLA Babaogul, Muberra et al. “AN ASSESSMENT ON CONSUMER PROTECTION AND THE CONSUMER AWARENESS LEVEL IN TURKEY”. International Journal of Business and Management Studies, vol. 2, no. 2, 2010, pp. 57-64.
Vancouver Babaogul M, Sener A, Surgıt EB. AN ASSESSMENT ON CONSUMER PROTECTION AND THE CONSUMER AWARENESS LEVEL IN TURKEY. IJBMS. 2010;2(2):57-64.