Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GÖRSEL MEDYADA MİKROFONLAMA TEKNİKLERİ VE SES TASARIMI PERSPEKTİFİNDEN “UNTITLED” KISA FİLM ÖRNEĞİ

Yıl 2022, , 140 - 157, 27.11.2023
https://doi.org/10.22252/ijca.1206417

Öz

Görsel medyada ses, görüntünün ayrılmaz bir parçası olup medyada anlatılan kurguyu en az görüntü kadar zenginleştiren bir öğe haline gelmiştir. Medya ve ses kopmaz bir şekilde bütünleşerek kurguya büyük ölçüde estetik ve duygu yüklemektedir. Seyirci göz teması ile medyayı özümserken duyum aracılığı ile görsel medyayı farklı bir deneyim olarak algılar. Bu sebeple günümüz medyalarında ses prodüksiyonuna önemli ölçüde bütçe ve ekipman desteği sunulmaktadır. Görsel medyalarda yapım süreci; Pre-Production (Ön-Prodüksiyon / hazırlık aşaması), Prodüksiyon aşaması ve Post-Production (Yapım sonrası / Hazırlama aşaması) olmak üzere üç aşamadan oluşur. Prodüksiyon ve post prodüksiyon sürecinde ses ögesinin kaydı, miksi ve tasarlanması oldukça önemli bir yer tutar. Bu çalışma da ses donesinin tasarımına yönelik (kayıt süreci, diyalog, atmosfer ses efekti ve tasarımsal efekt ve ilgili donelerin medyalara mikslenmesi, vb.) yöntemleri baz alarak örnek bir medya ögesinden hareketle uygulanabilecek teknikleri deneysel model üzerinden anlatacaktır. Bu makale, film tasarımında “ses tasarım, diyalog ve ses

Kaynakça

  • HOLMAN ve BAUM, Sound For Digital Video, 2013, Focalpress
  • IŞIKHAN, Cihan, Yayıncılıkta Ses Teknolojisi ve Mikrofonlar. 2013, Görünmez Adam Yayıncılık
  • KINDEM, MUSBURGER, Gorham ve Robert B., İntroduction to Media Procution, 2009, Elsevier Inc
  • TASHEV, Sound capture and processing: practical approaches. John Wiley & Sons, 2009, pp. 55–62.
  • WYATT ve AMYES, 2013, Audio Post Production For Television and Film 2013, Focalpress

MICROPHONE TECHNIQUES AND SOUND DESING PERSPECTIVE THROUGH THE VISUAL MEDIA “UNTITLED” SHORT FILM EXAMPLE

Yıl 2022, , 140 - 157, 27.11.2023
https://doi.org/10.22252/ijca.1206417

Öz

In visual media, sound is an integral part of the image and has become an element that enriches the fiction described in the media at least as much as the image. Media and sound are inseparably integrated, giving a great deal of aesthetics and emotion to the editing. While the audience absorbs the media with eye contact, they perceive the visual media as a different experience through sensation. For this reason, a significant amount of budget and equipment support is offered to sound production in today's media. Production process in visual media; It consists of three stages: Pre-Production (Pre-Production / preparation stage), Production stage and Post-Production (PostProduction / Preparation stage). In the production and post-production process, the recording, mixing and design of the sound element has a very important place. This study will also try to understand the techniques that can be applied from a sample media item in the context of an experimental model, based on the methods for the design of sound data (recording process, dialogue, atmosphere sound effect and design effect and mixing of related data to the media, etc.). This article will classify the miking techniqes to be used for “sound desing, dialogue and sound effect” in film desing and establish a hypothesis on a short film

Kaynakça

  • HOLMAN ve BAUM, Sound For Digital Video, 2013, Focalpress
  • IŞIKHAN, Cihan, Yayıncılıkta Ses Teknolojisi ve Mikrofonlar. 2013, Görünmez Adam Yayıncılık
  • KINDEM, MUSBURGER, Gorham ve Robert B., İntroduction to Media Procution, 2009, Elsevier Inc
  • TASHEV, Sound capture and processing: practical approaches. John Wiley & Sons, 2009, pp. 55–62.
  • WYATT ve AMYES, 2013, Audio Post Production For Television and Film 2013, Focalpress
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mehmet Kurtuluş 0000-0001-8532-4626

Hamit Aydeniz Bu kişi benim 0000-0001-8186-5070

Yayımlanma Tarihi 27 Kasım 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Kurtuluş, M., & Aydeniz, H. (2023). GÖRSEL MEDYADA MİKROFONLAMA TEKNİKLERİ VE SES TASARIMI PERSPEKTİFİNDEN “UNTITLED” KISA FİLM ÖRNEĞİ. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 8(2), 140-157. https://doi.org/10.22252/ijca.1206417

https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca