Review
BibTex RIS Cite

GÜNÜMÜZ TÜRK SANAT MÜZİĞİ BESTELERİNİN GELENEKSEL TÜRK SANAT MÜZİĞİNE GÖRE DİN-DIŞI SÖZLÜ ESER BAĞLAMINDA DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜM

Year 2017, , 147 - 160, 14.07.2017
https://doi.org/10.22252/ijca.337010

Abstract

Sanat, toplumları sadece estetik olarak değil,
aynı zamanda sosyokültürel olarak da etkileyen önemli bir olgudur. Sanatın
etkilerini bütün toplumlarda görmek mümkündür. Toplumlar üzerinde sanatın
etkisi; zaman, mekân, icra gibi değişik unsurlarla değişimlere maruz
kalabilmektedir. Bu değişimleri müzik sanatında da görmek mümkündür. Sanatlar
içinde müzik; “bugün olduğu gibi, yüzyıllar önce yaşamış toplumların
hayatlarını anlamak için bir veri sunuyor” ifadesinde olduğu gibi, müziğin
toplumlar için hayatiyet arz eden verileri bünyesinde taşıyor olması itibarıyla
oldukça önemlidir. Müzik sanatındaki bu değişiklikler, kitle iletişim araçları
vasıtasıyla kolay bir şekilde topluma ulaşabilmekte ve etki alanını
genişletebilmektedir.  Bu genişlemiş
alanda müzik formları, müzik besteleme, müzik icrası ve dinleyici profili daima
etkileşim hâlindedir.



Bu araştırmada, bestelenmiş sözlü eserler
bağlamında günümüz Türk sanat müziği ile geleneksel Türk sanat müziği
arasındaki değişim, dönüşüm karşılaştırılarak sebep ve sonuçları, toplumsal ve
kültürel çerçevede ele alınarak tartışılacak, veriler değerlendirilip
yorumlanmaya çalışılacaktır.

References

  • 1. Ayas, G. (2014). Mûsikî İnkılabı’nın Sosyolojisi, İSTANBUL: Doğu Kitabevi. 2. Bulaç, A. (1999). Din ve Modernizm, İSTANBUL:Endülüs Yayınları. 3. Çetinkaya, Y. (1999). Müzik Yazıları, İSTANBUL: Kaknüs Yayınları. 4. Feyzioğlu, N. (2015). Atatürk Üniversitesi Türk Mûsıkîsi Devlet Konservatuvarı, (Gelenekten Geleceğe Türk Mûsıkîsinin Üretim, Akvatım ve Öğretim Sorunları Çalıştayı, “Gelenek Nedir? Mûsıkîmizde Geleneğin Algılanış Ve Kullanılış Biçimi Üzerine Eleştirel Bir Yaklaşım”) Yayınlanmamış Bildiri: Atatürk Üniversitesi. 5. Günay, E. (2011). Müzik Sosyolojisi, İSTANBUL: Bağlam Yayınları. 6. Karakoç, S. (1997). Düşünceler II Kurumlar, İSTANBUL: Diriliş Yayınları. 7. Özalp, N. (2000). Türk Mûsikîsi Tarihi I-II, İSTANBUL: Milli Eğitim Basımevi 8. Özel, İ. (1984). Üç Mesele, İSTANBUL: Dergâh Yayınları. 9. Özkan, İ. H. (2000). Türk Mûsikîsi Nazariyatı ve Usûlleri, İSTANBUL: Ötüken Neşriyat. 10. Tanrıkorur, C. (2011). Osmanlı Dönemi Türk Mûsikîsi, İSTANBUL: Dergâh Yayınları. 11. Trt nota arşivi. Elektronik sürüm.
Year 2017, , 147 - 160, 14.07.2017
https://doi.org/10.22252/ijca.337010

Abstract

References

  • 1. Ayas, G. (2014). Mûsikî İnkılabı’nın Sosyolojisi, İSTANBUL: Doğu Kitabevi. 2. Bulaç, A. (1999). Din ve Modernizm, İSTANBUL:Endülüs Yayınları. 3. Çetinkaya, Y. (1999). Müzik Yazıları, İSTANBUL: Kaknüs Yayınları. 4. Feyzioğlu, N. (2015). Atatürk Üniversitesi Türk Mûsıkîsi Devlet Konservatuvarı, (Gelenekten Geleceğe Türk Mûsıkîsinin Üretim, Akvatım ve Öğretim Sorunları Çalıştayı, “Gelenek Nedir? Mûsıkîmizde Geleneğin Algılanış Ve Kullanılış Biçimi Üzerine Eleştirel Bir Yaklaşım”) Yayınlanmamış Bildiri: Atatürk Üniversitesi. 5. Günay, E. (2011). Müzik Sosyolojisi, İSTANBUL: Bağlam Yayınları. 6. Karakoç, S. (1997). Düşünceler II Kurumlar, İSTANBUL: Diriliş Yayınları. 7. Özalp, N. (2000). Türk Mûsikîsi Tarihi I-II, İSTANBUL: Milli Eğitim Basımevi 8. Özel, İ. (1984). Üç Mesele, İSTANBUL: Dergâh Yayınları. 9. Özkan, İ. H. (2000). Türk Mûsikîsi Nazariyatı ve Usûlleri, İSTANBUL: Ötüken Neşriyat. 10. Tanrıkorur, C. (2011). Osmanlı Dönemi Türk Mûsikîsi, İSTANBUL: Dergâh Yayınları. 11. Trt nota arşivi. Elektronik sürüm.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Derleme
Authors

İsmail Hakkı Gerçek

Nuh Akmehmedoğlu This is me

Publication Date July 14, 2017
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Gerçek, İ. H., & Akmehmedoğlu, N. (2017). GÜNÜMÜZ TÜRK SANAT MÜZİĞİ BESTELERİNİN GELENEKSEL TÜRK SANAT MÜZİĞİNE GÖRE DİN-DIŞI SÖZLÜ ESER BAĞLAMINDA DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜM. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 3(1), 147-160. https://doi.org/10.22252/ijca.337010