Bu
çalışmada Türk müziğinin önemli sazlarından biri olan kanun sazının çalış teknikleri,
Betimsel bir modelle ve tarama yöntemiyle yürütülerek araştırılmıştır. Kanun
sazının öğretiminde, üstün bir kanun icrası için gerekli olan belli başlı çalış
teknikleri mevcuttur. Bu çalış tekniklerinin bazıları, tüm enstrümanların öğretiminde kullanılan
evrensel çalış teknikleri olduğu gibi, bazıları da sadece genelde mızraplı
çalgılara, bu çalışmanın özelinde de ‘Kanun Sazı’na özgü çeşitli çalış
tekniklerini ifade etmektedir. Hem alanın literatüründen, hem de alanda
faaliyet gösteren Kanun sazı öğretim elemanları ve Kanun sanatçılarının
üzerinde hemfikir oldukları temel çalış teknikleri olarak; Elleri Aynı Anda
Seri Kullanma Tekniği, Parmakla Ve Bilekten Tremolo Tekniği, Normal ve ters
mızrap tekniği, Oktavlı İcra Tekniği, Arpej Tekniği, Akor Tekniği, Glissando
Tekniği, Pizzicato (Kesik Kesik Çalma) Tekniği, Tenuto (Sesi Tutmak) Tekniği,
Çarpmalı İcra Tekniği, Kromatik Tekniği, Mandal Titretme ve Oynatma (Vibrato)
Teknikleri, Fiske Tekniği, Tril (Titretim) Tekniği, Staccato Tekniği, Çift Ses
Tekniği (Çift sesli üçlüler) gösterilebilir.
Bölüm | Derleme |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca