Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

ÇAĞDAŞ TÜRK MÜZİĞİNDE HASAN FERİD ALNAR VE “SEKİZ PİYANO PARÇASI” NIN YERİ

Yıl 2018, , 62 - 68, 22.05.2018
https://doi.org/10.22252/ijca.425834

Öz

Hasan Ferid Alnar, Türk
Musıkisi ile iç içe bir ailede büyümüş ve ilk müzik eğitimini bu yönde
almıştır. İleriki yıllarda bu birikimini, çoksesli müzik kuralları ile
sentezleyerek, Çağdaş Türk Müziği’ndeki yerini çok farklı ve değerli kılmıştır.
Hasan Ferid Alnar, “Türk Beşleri” olarak adlandırılan, Çağdaş Türk Müziği’nin
öncü bestecileri ( Cemal Reşit Rey, Hasan Ferid Alnar, Ulvi Cemal Erkin, Ahmet
Adnan Saygun, Necil Kazım Akses) arasında, hak ettiği değeri görememiştir. Hasan
Ferid Alnar’ın bestelerinde, Türk ezgilerinin önemi büyüktür. Makamları, eserlerinde
orjinalliğini yitirmeden, geleneksel Türk Musıkisi etkilerini koruyarak
kullanmıştır. Sekiz Piyano Parçası, bu yaratı özelliğinin en önemli eserleri
arasındadır.

Kaynakça

  • 1. Saydam Akif (1997) Ünlü Müzisyenler Yaşamları Yapıtları, Arkadaş Yayınları,4.Basım,Ankara 2. Kütahyalı Önder (1981) Çağdaş Müzik Tarihi, N. İ. Leblebicioğlu, Varol Matbaası,Ankara 3. ALTINKÖPRÜ Halil, (2004) Cumhuriyet Döneminde Türk Müziğinde Çağdaşlaşma Çalışmaları Ve Hasan Ferid Alnar, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ,Acikerisim.Ege.Edu.Tr 4. Saygun A. Adnan (1987) Atatürk Ve Musıki, Sevda - Cenap And Müzik Vakfı Yayınları, Ankara 5. Levent Necdet (2013) Makam notları
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme
Yazarlar

Çağdaş Alapınar Gençay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Alapınar Gençay, Ç. (2018). ÇAĞDAŞ TÜRK MÜZİĞİNDE HASAN FERİD ALNAR VE “SEKİZ PİYANO PARÇASI” NIN YERİ. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 4(1), 62-68. https://doi.org/10.22252/ijca.425834

https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca