Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

GLITCH SANATI

Yıl 2018, , 28 - 35, 26.12.2018
https://doi.org/10.22252/ijca.529181

Öz

Gelişen teknolojiyle
birlikte sanatçı, sanat alanındaki bilgisinin yanında; sayısallaşan medya ve
sürekli olarak değişen teknolojinin altyapısını da kavrayarak uygulamalarında
kullanmaya başlamıştır. Bazen gelişen teknolojinin ürünleri olan dijital
malzemelerde (Konsol,cd vb) görüntü, 
bozuk bir şekilde formunu kaybederek görünür. Dosyalarda veya
görüntülerde oluşan bu hata, çakışma veya kodlarındaki değişim farklı
görüntülerin ortaya çıkmasına sebep olur. Bilinçli veya bilinçsiz olarak bozuk
medya ile oluşan işitsel ve görsel öğeler, göze hoş gelen yeni estetik sonuçlar
meydana getirebilir. Bu bozulmalar ve kaymalar sürekli gelişim ve arayış
içindeki sanatçıya esin kaynağı olarak sanatta tasarım boyutunda Glitch Art’ı
meydana getirmiştir. Glitch Art, mükemmel olmayanın da estetik açıdan göze hoş
gelebileceğini izleyiciye anlatmaya çalışır. Glitch Art, hem kullandığı
materyal hem de uygulama teknikleri bakımından, ortaya koyduğu eser ve estetik
anlayışıyla günümüze kadar ortaya çıkmış bütün sanat hareketlerinden daha farklı
bir yere sahiptir. Bu çalışmanın amacı; gelişen teknolojiyle birlikte değişen
dünyada sanatçının ve tasarımcının yeni görsel ürünleri anlamasına ve algılama da
daha bilinçli hareket etmesini sağlamaktır.

Kaynakça

  • 1.Akıl, Selman Hatanın Estetiği Olarak Glitch Sanatı, http://www.sanatatak.com/view/hatanin-estetigi-olarak-glitch-sanati adresinde 26.10.2018tarihinde indirilmiştir. 2. Atalay, Mustafa Cevat ve Kanat, Sevtap (2017). Görsel Sanatlarda Rastlantı Ve Yaratıma Etkisi, İdil Sanat ve Dil Dergisi, 2017, Cilt 6, Sayı 39, s:3475-3500. 3. Choia, Tae Jong & Ahn, Chang Wook (2017). Artificial life based on boids model and evolutionary chaotic neural networks for creating artworks, Swarm and Evolutionary Computation, 06.11.2018 tarihinde https://www.sciencedirect.com/ adresinden indirilmiştir. 4. Destici, Orkun (2016). Bozarak Yapmak: Glitch, https://manifold.press/bozarak-yapmak-glitch. 02.11.2018 tarihinde alınmıştır. 5. D o w n ey, J o n as (2014) G L I T C H AR T, https://jonas.do/assets/essays/glitch-art-jonasdowney adresinden 30.10. 2018 tarihinde alınmıştır. 6. Heijer, Eelco Den (2013). Evolving Glitch Art, 30.10. 2018 tarihinde https://www.researchgate.net/publication/253650085 adresinden alınmıştır. 7. Jackson, Rebecca (2011). The Glitch Aesthetic, Thesis, Department of Communication, Georgia State University. 8. Kaçtıoğlu , Kübra Bozulmalar 26.10.2018 tarihinde https://www.dadatart.com/2014/01/14/kubra-kactioglu-bozulmalar adresinden indirilmiştir. 9. Manon, Hugh S and Temkin, Daniel (2011).Notes on glitch. World Picture 6, winter, 13.11.2018 tarihinde http://worldpicturejournal.com/WP_6/Manon.html adresinden alınmıştır. 10. Moradi, Iman (2004). Glitch Aesthetics, 26.10.2018 tarihinde http://www.organised.info/wp-content/uploads/2016/08/Moradi-Iman-2004-Glitch-Aesthetics adresinden indirilmiştir. 11. Pasek, Anne (2017). The Pencil of Error: Glitch Aesthetics and Post- Liquid Intelligence , Photography and Culture, Volume 10, Issue 1, March, pp. 37–52. 12. Somer, Hasan Sarp (2013). Sayısal Medya Sanatı Olarak Glıtch Sanatı Ve Etkileri, 26. 10. 2018 tarihinde https://ecitydoc.com/download/makale-sayisal-mmar- adresinden indirilmiştir. 13. Sotiraki, Virginia (2014). Glitch Art Narratives, An investigation of the relation between noise and meaning, A Master’s Thesis for the Degree Master of Arts (Two Years) in Visual Culture, Division of Art History and Visual Studies Department of Arts and Cultural Sciences, Lund University. 14. Uslu, Yaşar(2017). Grafik Tasarımda Mükemmellik Kusurluluk Afişler, Ekin Yayınları: Bursa. 15. Uslu, Yaşar(2016). Görsel Bozulmanın Adı; Glitch Art, İdil Sanat ve Dil Dergisi, Cilt 5, Sayı 27, s: 1967-1976.
  • GÖRSELLER Resim 4: Ozan Türkkan ‘Micro Flow Cube’ isimli video, 02.11.2018 tarihinde http://www.artfulliving.com.tr/sanat/alternatif-bir-galeride-alternatif-bir-sergi-i-955 adresinden alınmıştır. Resim 1 ve Resim 5 . Kaçtıoğlu, Kübra 02.11.2018 tarihinde (https://www.dadatart.com/2014/01/14/kubra-kactioglu-bozulmalar adresinden alınmıştır. Resim 2. Luziano Testi Paul, “JPEGged Mona Lisa”, 2003, 26.10.2018 tarihinde https://manifold.press/bozarak-yapmak-glitch adresinden alınmıştır. Resim 3: Evrimsel sanata dayalı bazı aksaklık resimleri 06.11.2018 tarihinde https://www.sciencedirect.com/ Choia, Tae Jong & Ahn, Chang Wook (2017). Artificial life based on boids model and evolutionary chaotic neural networks for creating artworks, Swarm and Evolutionary Computation dergisindenn alınmıştır. Resim 6: Luke Jerram, Maya, 2013, 26. 10. 2018 tarihinde https://www.lukejerram.com/maya/ adresinden alınmıştır. Resim 7. Peder Norby, Ağaç fırlatan evler, Barselona,2013, 26. 10. 2018 tarihinde https://www.google.com.tr/search?q=Peder+Norby adresinden alınmıştır. Resim 8: Ant Scott , 13.11.2018 tarihinde https://scholarworks.gsu.edu/communication_theses/80/ adresinden alınmıştır.

GLITCH ART

Yıl 2018, , 28 - 35, 26.12.2018
https://doi.org/10.22252/ijca.529181

Öz

Along with the developing technology, artists, as well as the knowledge
of art, have gripped the digital media and the infrastructure of the
technology, continuously changing, and begun to utilize them in their works.
Images sometimes appear to be in a distorted form on digital products (console,
CD, etc.), the products of the developing technology. This ‘bug’, overlap or
code changes in files or images, results in different images to appear. The
auditory and visual elements produced by the distorted media, consciously or
unconsciously, can create new pleasing aesthetic results. These distortions and
shifts have created Glitch Art in art design, as a source of inspiration for
the artists who are on continuous quest of improvement. Glitch Art tries to
explain the audience that what is not perfect can aesthetically be pleasing to
the eye. Glitch Art, with its work and aesthetic understanding, has a different
place than all art movements emerged up to the present day, both in terms of
material and application techniques.The purpose of this study is to make the
artists and designers understand new visual products in the context of the
technology-driven changing world and behave more consciously in perception. 

Kaynakça

  • 1.Akıl, Selman Hatanın Estetiği Olarak Glitch Sanatı, http://www.sanatatak.com/view/hatanin-estetigi-olarak-glitch-sanati adresinde 26.10.2018tarihinde indirilmiştir. 2. Atalay, Mustafa Cevat ve Kanat, Sevtap (2017). Görsel Sanatlarda Rastlantı Ve Yaratıma Etkisi, İdil Sanat ve Dil Dergisi, 2017, Cilt 6, Sayı 39, s:3475-3500. 3. Choia, Tae Jong & Ahn, Chang Wook (2017). Artificial life based on boids model and evolutionary chaotic neural networks for creating artworks, Swarm and Evolutionary Computation, 06.11.2018 tarihinde https://www.sciencedirect.com/ adresinden indirilmiştir. 4. Destici, Orkun (2016). Bozarak Yapmak: Glitch, https://manifold.press/bozarak-yapmak-glitch. 02.11.2018 tarihinde alınmıştır. 5. D o w n ey, J o n as (2014) G L I T C H AR T, https://jonas.do/assets/essays/glitch-art-jonasdowney adresinden 30.10. 2018 tarihinde alınmıştır. 6. Heijer, Eelco Den (2013). Evolving Glitch Art, 30.10. 2018 tarihinde https://www.researchgate.net/publication/253650085 adresinden alınmıştır. 7. Jackson, Rebecca (2011). The Glitch Aesthetic, Thesis, Department of Communication, Georgia State University. 8. Kaçtıoğlu , Kübra Bozulmalar 26.10.2018 tarihinde https://www.dadatart.com/2014/01/14/kubra-kactioglu-bozulmalar adresinden indirilmiştir. 9. Manon, Hugh S and Temkin, Daniel (2011).Notes on glitch. World Picture 6, winter, 13.11.2018 tarihinde http://worldpicturejournal.com/WP_6/Manon.html adresinden alınmıştır. 10. Moradi, Iman (2004). Glitch Aesthetics, 26.10.2018 tarihinde http://www.organised.info/wp-content/uploads/2016/08/Moradi-Iman-2004-Glitch-Aesthetics adresinden indirilmiştir. 11. Pasek, Anne (2017). The Pencil of Error: Glitch Aesthetics and Post- Liquid Intelligence , Photography and Culture, Volume 10, Issue 1, March, pp. 37–52. 12. Somer, Hasan Sarp (2013). Sayısal Medya Sanatı Olarak Glıtch Sanatı Ve Etkileri, 26. 10. 2018 tarihinde https://ecitydoc.com/download/makale-sayisal-mmar- adresinden indirilmiştir. 13. Sotiraki, Virginia (2014). Glitch Art Narratives, An investigation of the relation between noise and meaning, A Master’s Thesis for the Degree Master of Arts (Two Years) in Visual Culture, Division of Art History and Visual Studies Department of Arts and Cultural Sciences, Lund University. 14. Uslu, Yaşar(2017). Grafik Tasarımda Mükemmellik Kusurluluk Afişler, Ekin Yayınları: Bursa. 15. Uslu, Yaşar(2016). Görsel Bozulmanın Adı; Glitch Art, İdil Sanat ve Dil Dergisi, Cilt 5, Sayı 27, s: 1967-1976.
  • GÖRSELLER Resim 4: Ozan Türkkan ‘Micro Flow Cube’ isimli video, 02.11.2018 tarihinde http://www.artfulliving.com.tr/sanat/alternatif-bir-galeride-alternatif-bir-sergi-i-955 adresinden alınmıştır. Resim 1 ve Resim 5 . Kaçtıoğlu, Kübra 02.11.2018 tarihinde (https://www.dadatart.com/2014/01/14/kubra-kactioglu-bozulmalar adresinden alınmıştır. Resim 2. Luziano Testi Paul, “JPEGged Mona Lisa”, 2003, 26.10.2018 tarihinde https://manifold.press/bozarak-yapmak-glitch adresinden alınmıştır. Resim 3: Evrimsel sanata dayalı bazı aksaklık resimleri 06.11.2018 tarihinde https://www.sciencedirect.com/ Choia, Tae Jong & Ahn, Chang Wook (2017). Artificial life based on boids model and evolutionary chaotic neural networks for creating artworks, Swarm and Evolutionary Computation dergisindenn alınmıştır. Resim 6: Luke Jerram, Maya, 2013, 26. 10. 2018 tarihinde https://www.lukejerram.com/maya/ adresinden alınmıştır. Resim 7. Peder Norby, Ağaç fırlatan evler, Barselona,2013, 26. 10. 2018 tarihinde https://www.google.com.tr/search?q=Peder+Norby adresinden alınmıştır. Resim 8: Ant Scott , 13.11.2018 tarihinde https://scholarworks.gsu.edu/communication_theses/80/ adresinden alınmıştır.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme
Yazarlar

Sevtap Kanat

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Kanat, S. (2018). GLITCH SANATI. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 4(2), 28-35. https://doi.org/10.22252/ijca.529181

https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca