BibTex RIS Kaynak Göster

GÜZEL SANATLAR LİSELERİNDE KULLANILAN 9. SINIF PİYANO DERS KİTABINDAKİ TEKNİK ÇALIŞMA VE İLGİLİ PİYANO ESERLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ / INVESTIGATION OF FINE ARTS HIGH SCHOOL CLASS 9 USED IN THE RELATIONSHIP BETWEEN THE TECHNICAL STUDIES PIANO

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 21 - 31, 25.08.2016

Öz

Güzel Sanatlar Liselerinde kullanılan 9. Sınıf piyano ders kitabı, öğrenciler ve öğretmenler açısından temel materyallerden birisi olup onlar için bir rehber niteliği taşımaktadır. Bu nedenle büyük bir öneme sahiptir. Öğrencilerin ve öğretmenlerin piyano derslerini doğru bir şekilde yürütebilmeleri açısından kitapta bulunan çalışmaların ve eserlerin doğru olarak seçilmesi gerekmektedir. Kitapta bulunan teknik çalışmaların ardından, eserlerin bu teknik çalışmaya uygun olarak verilmesi bu kazanımın doğru olarak gerçekleştirilebilmesini sağlamaktadır. Bu nedenle teknik çalışmaların ve teknik çalışmanın ardından gelen bütünleyici eserlerin birbirini tamamlar nitelikte olması gerekmektedir. Böylece piyano eğitimi süreci olumlu bir şekilde gerçekleşecektir.

Araştırmada, nitel araştırma tekniklerinden içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın amacı; Güzel Sanatlar Liselerinde kullanılan 9. Sınıf piyano ders kitabında bulunan teknik çalışma ve piyano eserleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Kitapta bulunan teknik çalışmalar ve ilgili eserler incelenmiş, teknik çalışmalar ve bu çalışmaların ardından gelen eserlerin birbiriyle bağlantı durumuna ne ölçüde özen gösterildiği araştırılmıştır. Ayrıca bu araştırma, Ülkemizde mesleki müzik eğitiminin temelini oluşturan Güzel Sanatlar Liselerinde ilk kez öğrenildiği varsayılan ve zorunlu olarak okutulan piyano derslerinin gerçekleştirilmesinde kullanılan ders kitaplarının incelenmesine ve piyano eğitimine katkı sağlamasına olanak sunması açısından önem taşımaktadır. Araştırma bulgularından yola çıkılarak, bazı teknik çalışma ve ilgili eserlerin bütünlük sağlanamadığı görülmüştür. Teknik çalışmaların ve ardından gelen eserlerin birbirini tamamlamadığı sonucuna varılmıştır. Bu sonuçlardan yola çıkılarak bazı çözüm önerileri getirilmiştir.

Kaynakça

  • Bilgin, S. ve Şaktanlı, S. C. (2007). Okul Şarkılarının Müzik Öğretmeni Tarafından Piyano ile Eşliklenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi. İzmir.
  • Demirova, G. (2008). Piyano Eğitiminde Gam Tekniği Üzerine Düşünceler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Burdur.
  • Gökbudak, Z.S., (2002). Piyano Eğitiminde Yeni Bir Parça Öğrenirken İzlenecek Yöntemler. Türkiye’de Müzik Sempozyumu. Ankara: Sevda-Cenap And Müzik Vakfı Yayınları. Ankara.
  • MEB (2006). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Piyano Dersi Öğretim Programı. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Ankara.
  • Sağer (2004). Temel Müzik Teorisi. Bemol Müzik Yayınları. İstanbul.
  • Say (2005). Müzik Sözlüğü. Müzik Ansiklopedisi Yayınları. Ankara
  • Tufan, E. (2004). Müzik Bölümleri ve Müzikoloji ile Müzik Öğretmenliği Programı Anabilim Dalındaki Piyano Eğitiminin Kapsamı ve Uygulamadaki Görünümü. Üniversitesi Eğitimi Fakültesi Dergisi. Bursa.
  • Yönetken, H.B. (2001). Okulda Çalgı Sorunu ve Çalgısal Müzik Etkinlikleri. Yay. Haz. Ahmet Say, Müzik Ansiklopedisi Yayınları. Ankara.
Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 21 - 31, 25.08.2016

Öz

Kaynakça

  • Bilgin, S. ve Şaktanlı, S. C. (2007). Okul Şarkılarının Müzik Öğretmeni Tarafından Piyano ile Eşliklenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi. İzmir.
  • Demirova, G. (2008). Piyano Eğitiminde Gam Tekniği Üzerine Düşünceler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Burdur.
  • Gökbudak, Z.S., (2002). Piyano Eğitiminde Yeni Bir Parça Öğrenirken İzlenecek Yöntemler. Türkiye’de Müzik Sempozyumu. Ankara: Sevda-Cenap And Müzik Vakfı Yayınları. Ankara.
  • MEB (2006). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Piyano Dersi Öğretim Programı. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Ankara.
  • Sağer (2004). Temel Müzik Teorisi. Bemol Müzik Yayınları. İstanbul.
  • Say (2005). Müzik Sözlüğü. Müzik Ansiklopedisi Yayınları. Ankara
  • Tufan, E. (2004). Müzik Bölümleri ve Müzikoloji ile Müzik Öğretmenliği Programı Anabilim Dalındaki Piyano Eğitiminin Kapsamı ve Uygulamadaki Görünümü. Üniversitesi Eğitimi Fakültesi Dergisi. Bursa.
  • Yönetken, H.B. (2001). Okulda Çalgı Sorunu ve Çalgısal Müzik Etkinlikleri. Yay. Haz. Ahmet Say, Müzik Ansiklopedisi Yayınları. Ankara.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yasemin Karataş

Barış Toptaş

Yayımlanma Tarihi 25 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karataş, Y., & Toptaş, B. (2016). GÜZEL SANATLAR LİSELERİNDE KULLANILAN 9. SINIF PİYANO DERS KİTABINDAKİ TEKNİK ÇALIŞMA VE İLGİLİ PİYANO ESERLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ / INVESTIGATION OF FINE ARTS HIGH SCHOOL CLASS 9 USED IN THE RELATIONSHIP BETWEEN THE TECHNICAL STUDIES PIANO. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 2(1), 21-31.

https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca