Research Article
BibTex RIS Cite

TOPLUMSAL BAKIŞ AÇISIYLA EĞLENCE SEKTÖRÜ MÜZİSYENLİĞİ

Year 2016, Volume: 2 Issue: 2, 1 - 11, 20.12.2016
https://doi.org/10.22252/ijca.286376

Abstract

Günümüzde, eğlenceye sektörü müzisyenliğinin
toplum içerisindeki bireyler tarafından nasıl bir değerlendirmeye tabi
tutulduğu merak konusudur. Eğlence sektörü müzisyenlerine yönelik toplumsal
bakışı tespit etmek amacıyla hazırlanana bu araştırmanın mevcut durumu ortaya
koymayı hedeflemesi bakımından betimsel bir nitelik taşıdığı söylenebilir. Konu
hakkındaki temel veriler dijital ve yazılı kaynak taraması ile elde edilmiştir.
Bireylerin konu ile düşüncelerine yönelik verilerin toplanmasında ise anket tekniğinden
faydalanılmıştır. Araştırmanın evrenini Malatya ilinde farklı sosyo-kültürel ve
ekonomik yaşam düzeylerinde yaşayan farklı yaşlarda ve cinslerdeki bireyler,
örneklemini ise rastlamsal yöntemle belirlenen ve anket uygulaması yapılan 750
örneklem oluşturmaktadır. Araştırmada eğlence sektörü müzisyenlerinin
toplumdaki bireyler arasında saygın bir yer edinmelerinde aldıkları mesleki
eğitimin niteliği ve derecesinin, mesleki kazançlarının miktarının, mesleki
beceri ve performans seviyesinin önemli olduğu ulaşılan sonuçlardan
bazılarıdır.

References

  • • ALTAŞ Nurullah, (2003), Çok Kültürlülük ve Din Eğitimi, Nobel Yayınları, Ankara.
  • • BOSSHART, L. & MACCONİ, I. (1998), “Defining entertaintment”, Communication Research Trends, Vol. 18, No: 3.
  • • FETTAHOĞLU, Selahattin, (2003), Konfüçyüs ve Öğretisi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi_s:322.
  • • KARASAR, N. (1984), Bilimsel Araştırma Metodu, Hacettepe Taş Kitapçılık, Ankara
  • • ÖZDEMİR, Nebi, (2005), Cumhuriyet Dönemi Türk Eğlence Kültürü, Akçay Yayınları, Ankara.
  • • TDK (Türk Dil Kurumu), (2005), Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.
  • • ZİLLMANN, D. (2000), “The Coming of Media Entertainment”, Media Entertainment: The Psychology of its Appeal, Eds. D. Zillmann & P. Vorderer, Mahwah, New Jersey, Lawrence Erlbaum Associates.
Year 2016, Volume: 2 Issue: 2, 1 - 11, 20.12.2016
https://doi.org/10.22252/ijca.286376

Abstract

References

  • • ALTAŞ Nurullah, (2003), Çok Kültürlülük ve Din Eğitimi, Nobel Yayınları, Ankara.
  • • BOSSHART, L. & MACCONİ, I. (1998), “Defining entertaintment”, Communication Research Trends, Vol. 18, No: 3.
  • • FETTAHOĞLU, Selahattin, (2003), Konfüçyüs ve Öğretisi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi_s:322.
  • • KARASAR, N. (1984), Bilimsel Araştırma Metodu, Hacettepe Taş Kitapçılık, Ankara
  • • ÖZDEMİR, Nebi, (2005), Cumhuriyet Dönemi Türk Eğlence Kültürü, Akçay Yayınları, Ankara.
  • • TDK (Türk Dil Kurumu), (2005), Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.
  • • ZİLLMANN, D. (2000), “The Coming of Media Entertainment”, Media Entertainment: The Psychology of its Appeal, Eds. D. Zillmann & P. Vorderer, Mahwah, New Jersey, Lawrence Erlbaum Associates.
There are 7 citations in total.

Details

Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

Ünal İmik

Ümit Uğur Kaya This is me

Publication Date December 20, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA İmik, Ü., & Kaya, Ü. U. (2016). TOPLUMSAL BAKIŞ AÇISIYLA EĞLENCE SEKTÖRÜ MÜZİSYENLİĞİ. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 2(2), 1-11. https://doi.org/10.22252/ijca.286376