Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Mehmed Siyah Kalem Painting in the Context of Form and Meaning Unity

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 2, 66 - 74, 26.12.2018

Öz

In this study, it is aimed to analyze the integrity of form and meaning of the works with the help of the compositions formed by the real or imaginary stories of Siyah Kalem, which comes from the mystical world of the east. In line with this aim, the artist has acted with the method of analysis by considering the geography and period which is thought to be lived. various inferences.

Kaynakça

  • İşpiroğlu, M.Ş (2004).Bozkır Rüzgârı Siyah Kalem, İstanbul: Ada Yayınları,s:15,11. Krausse, Anna-Carola (2005).Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü,İstanbul: Literatür Yayınları,s:9,10. Tansuğ, Sezer (1993).Resim Sanatının Tarihi, İstanbul:Remzi Kitabevi, s:149.
  • Görsel Kaynakça Görsel01.Massaccio,“Kutsal Teslis”,1472 civarı, Fresk, Anna-Carola Krausse, (2005). Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü,Literatür,İstanbul,s.9. Görsel02.SiyahKalem,“YörükKampı”,Hazine2153,s.8b.http://www.tarihlisanat.com/mehmet-siyah-kalem,Erişim tarihi:07.07.2018. Görsel03.Siyah Kalem, “Atını Otlatan Yörük”,Mazhar İşpiroğlu, (2004). Bozkır Rüzgarı Siyah Kalem, YapıKrediYayınları,İstanbul,s.25. Görsel04. Siyah Kalem,“Atını Otlatan Yörük”,(Ayrıntı), Mazhar İşpiroğlu,(2004).Bozkır Rüzgarı Siyah Kalem, YapıKrediYayınları,İstanbul,s.25. Görsel05.Picasso,“Guernica”,(Ayrıntı),https://resimbiterken.wordpress.com/2014/06/22/guernica/ ,Erişim tarihi:22.06.2014. Görsel06.“İskitmadenişçiliği”,MÖ7.YüzyılLeningrad,ErmitageMüzesi,Mazhar İşpiroğlu,(2004).Bozkır Rüzgarı Siyah Kalem, YapıKrediYayınları,İstanbul,s.25. Görsel07.Siyah Kalem,“Gösteri”,Hazine 2153,s.152a. Mazhar İşpiroğlu,(2004).Bozkır Rüzgarı Siyah Kalem, YapıKrediYayınları,İstanbul,s.25. Görsel08. Resim 8.Siyah Kalem,“Demonların Kuvvet Gösterisi”,Hazine 2153,s.37a.Mazhar İşpiroğlu,(2004).Bozkır Rüzgarı Siyah Kalem, YapıKrediYayınları,İstanbul,s.25.

BİÇİM VE ANLAM BÜTÜNLÜĞÜ BAĞLAMINDA MEHMED SİYAH KALEM RESMİ

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 2, 66 - 74, 26.12.2018

Öz

Bu çalışmada, doğunun mistik
dünyasından gelen Siyah Kalem’in gerçek veya hayali hikâyelerle oluşturduğu
kompozisyonlar yardımı ile eserlerinin biçim ve anlam bütünlüğü çözümlenmesi
amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda
, sanatçının
yaşadığı düşünülen coğrafya ve dönem göz önüne alınarak
çözümleme yöntemiyle
hareket edilmiş ve nihayetinde
çeşitli yerli ve yabancı yayınların taranması modeliyle oluşan bu
çalışmada, Siyah Kalem’in eserleri elde edilen bulgular doğrultusunda biçim ve
anlam bütünlüğü bakımından ele alınarak çeşitli çıkarımlarda bulunulmuştur.

Kaynakça

  • İşpiroğlu, M.Ş (2004).Bozkır Rüzgârı Siyah Kalem, İstanbul: Ada Yayınları,s:15,11. Krausse, Anna-Carola (2005).Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü,İstanbul: Literatür Yayınları,s:9,10. Tansuğ, Sezer (1993).Resim Sanatının Tarihi, İstanbul:Remzi Kitabevi, s:149.
  • Görsel Kaynakça Görsel01.Massaccio,“Kutsal Teslis”,1472 civarı, Fresk, Anna-Carola Krausse, (2005). Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü,Literatür,İstanbul,s.9. Görsel02.SiyahKalem,“YörükKampı”,Hazine2153,s.8b.http://www.tarihlisanat.com/mehmet-siyah-kalem,Erişim tarihi:07.07.2018. Görsel03.Siyah Kalem, “Atını Otlatan Yörük”,Mazhar İşpiroğlu, (2004). Bozkır Rüzgarı Siyah Kalem, YapıKrediYayınları,İstanbul,s.25. Görsel04. Siyah Kalem,“Atını Otlatan Yörük”,(Ayrıntı), Mazhar İşpiroğlu,(2004).Bozkır Rüzgarı Siyah Kalem, YapıKrediYayınları,İstanbul,s.25. Görsel05.Picasso,“Guernica”,(Ayrıntı),https://resimbiterken.wordpress.com/2014/06/22/guernica/ ,Erişim tarihi:22.06.2014. Görsel06.“İskitmadenişçiliği”,MÖ7.YüzyılLeningrad,ErmitageMüzesi,Mazhar İşpiroğlu,(2004).Bozkır Rüzgarı Siyah Kalem, YapıKrediYayınları,İstanbul,s.25. Görsel07.Siyah Kalem,“Gösteri”,Hazine 2153,s.152a. Mazhar İşpiroğlu,(2004).Bozkır Rüzgarı Siyah Kalem, YapıKrediYayınları,İstanbul,s.25. Görsel08. Resim 8.Siyah Kalem,“Demonların Kuvvet Gösterisi”,Hazine 2153,s.37a.Mazhar İşpiroğlu,(2004).Bozkır Rüzgarı Siyah Kalem, YapıKrediYayınları,İstanbul,s.25.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme
Yazarlar

Medine Irak

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Irak, M. (2018). BİÇİM VE ANLAM BÜTÜNLÜĞÜ BAĞLAMINDA MEHMED SİYAH KALEM RESMİ. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 4(2), 66-74.

https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca