BibTex RIS Cite

BAĞLAMA ÖĞRETİMİNDE TEZENE TUTUŞ/VURUŞ YÖNLERİNİN YERİ VE ÖNEMİ

Year 2015, Volume: 1 Issue: 2, 0 - 0, 12.01.2016

Abstract

Özet

Bu araştırma, bağlama öğretiminde tezene tutuş ve vuruş yönlerinin ne derece önemli olduğunun belirlenmesine odaklanmaktadır. Araştırmanın ilk aşamasında konuya yönelik olarak kaynak taraması yapılmış ayrıca çeşitli kurum/kuruluşlarda bağlama icracısı ve eğitimcisi olarak görev yapmış/yapmakta olan alan uzmanları ile kişisel görüşmeler/iletişimler gerçekleştirilmiştir. Yapılan araştırmalardan ayrıca kişisel görüşmeler/iletişimlerden; bağlama öğretiminde tezene tutuş ve vuruş yönlerinin doğru bir icra açısından önemli olduğu ayrıca adı geçen konulardaki yanlış kazanımların özellikle ileri seviye icra açısından bir problem teşkil edebileceği tespit edilmiştir. Araştırmanın ikinci aşamasında konunun açıklığa kavuşturulabilmesi için alan uzmanlarının fikirleri doğrultusunda anket soruları oluşturulmuş ve oluşturulan anket ulaşılabilen bağlama icracıları ve eğitimcilerine uygulanmıştır. Yapılan araştırmalar ve elde edilen anket bulguları doğrultusunda başlıca; bağlama öğretiminde, tezene tutuşunun ve vuruş yönlerinin net bir icra açısından önemli olduğu, bağlama öğretiminde tezene tutuşunun ayrıntılı bir şekilde öğrencilere gösterilmesinin gerektiği, yanlış tezene tutuşlarının zamanla kemikleşerek ileri seviye icra açısından bir problem teşkil edebileceği, bağlama öğretimine yönelik yazılacak notalarda tezene vuruş yönlerinin belirtilmesinin gerektiği, tezene tutan bilek ve kolun bağlama üzerinde ne şekilde konumlandırılması gerektiğinin detaylı bir şekilde belirtilmesinin gerektiği gibi sonuçlara ulaşılmıştır.    

Year 2015, Volume: 1 Issue: 2, 0 - 0, 12.01.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

Ünal İmik

Sinan Haşhaş

Publication Date January 12, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA İmik, Ü., & Haşhaş, S. (2016). BAĞLAMA ÖĞRETİMİNDE TEZENE TUTUŞ/VURUŞ YÖNLERİNİN YERİ VE ÖNEMİ. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 1(2).