Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

RESİM GİBİ FOTOĞRAF

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 1, 168 - 174, 30.06.2020
https://doi.org/10.22252/ijca.696053

Öz

Fotoğraf, sanat ortamını tetikleyen, sürekliliği sağlayan önemli güçlerden biridir. Fotoğrafın resim sanatından sonra bulunması, ilk ilişki kurduğu alanın resim sanatı olması ve ilk fotoğrafçıların çoğunun ressam olmasından dolayı resim sanatının, fotoğrafın plastik dilini etkilediği söylenebilir. Fotoğrafın özellikle resimselci fotoğraf denilen ilk evresinde bir sanat olduğunu kanıtlama çabası ile yapılan deneysel çalışmaların, daha çok resimsel bir etki yaratmak için olduğu bilinmektedir. Fotoğrafta resimselliğin temeli izlenimciliğe dayanmaktadır. Stieglitz, resimsel fotoğraf alanında başarılı isimlerden biriyken, Eugene Atget’nin fotoğraflarında kübist ve gelecekçi ressamların kullandığı yöntemlere başvurduğu görülmektedir.
Fotoğrafın daha sonraki evrelerinde kendine özgü bir kimlik oluşturma çabası içine girmiş olmasının yanında resimsel dilden tamamen kopmadığı veya kopmak istemediği açıktır. Katerina Belkina’nın resim ve fotoğrafı birleştiren eserleri, Özlem Şimşek’in Türk sanat tarihinin tarihi tablolarındaki kadın temsillerini fotoğraflarında yeniden canlandırması, fotoğraf-resim etkileşiminin devam ettiğini göstermektedir.
Bu çalışmada, fotoğraf resim yakınlaşmasına ve sanatçıların fotoğraflarında dijital teknolojiyi kullanarak resim ve fotoğrafı birleştiren eserlerine yer verilmiştir.

Kaynakça

  • AKOĞUL, Merih, “Masal Masal İçinde”, Milliyet Sanat, Aralık 2007, s.56- 57.
  • ANTMEN, Ahu (2013). Kimlikli Bedenler, Sanat,Kimlik, Cinsiyet. İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • FREUND, Gisele, Fotoğraf ve Toplum, Türkçesi, Şule Demirkol, İstanbul,Sel Yayıncılık, 2. Baskı, 2008.
  • GÖK, Kemal (2016) ,Fotoğraf Sanatında Resimselliğin 1850-1900 Döneminde Empresyonist Hareketle Etkileşimi,Yıldız Journal Of Art And Design,Volume 3, Issue:2, P 110-138.
  • ŞAHiN, Derya (2012). Günümüzde Fotoğraf-Resim İlişkisine Düşünsel Yaklaşımlar ve Görsel Çözümlemeler. Sanatta Yeterlik Tezi, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • TOPÇUOĞLU, Nazif, İyi Fotoğraf Nasıl Oluyor Yani?, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 1.Baskı, 1992.
  • YILMAZ, M. (2013) Fotoğraf Resimdir, Ankara: Ütopya Yayınevi
  • (İmançer, http://www.fotografya.gen.tr/issue- 15/a_imancer15.htm).
  • (http://www.fotoritim.com/yazi/murat-germen--sayisal-anlak-cagdas-fotografpratiginde-donusumler-bolum-1).

PAINTING-LIKE PHOTOGRAPHY

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 1, 168 - 174, 30.06.2020
https://doi.org/10.22252/ijca.696053

Öz

Photography is one of the important forces that trigger the art environment and ensure continuity. It can be
said that the art of painting influences the plastic language of the photography due to the fact that the
photography was found after the art of painting, that its first field of contact was the art of painting, and that
most of the first photographers were painters. It is known that the aim of the experimental studies carried out
with the effort to prove that photography is an art especially in the first phase of photography called pictorial
photography was mostly to create a pictorial effect. The pictorialism in photography is based on
impressionism. While Stieglitz is one of the successful names in the field of pictorial photography, it is also
seen that Eugene Atget adopts the methods used by cubist and futuristic artists in his photographs. Although
the photography tried to create a unique identity for itself in its later phases, it is clear that it did not
completely separate or does not want to separate from the pictorial language. The works of Katerina Belkina
combining painting and photography and Özlem Şimşek's revitalization of women's representations in the
historical paintings of Turkish art history indicate that photography-painting interaction still continues. The
convergence between photography and painting and artist's works that combine painting and photography
by using digital technology in their photographs are included in this study. 

Kaynakça

  • AKOĞUL, Merih, “Masal Masal İçinde”, Milliyet Sanat, Aralık 2007, s.56- 57.
  • ANTMEN, Ahu (2013). Kimlikli Bedenler, Sanat,Kimlik, Cinsiyet. İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • FREUND, Gisele, Fotoğraf ve Toplum, Türkçesi, Şule Demirkol, İstanbul,Sel Yayıncılık, 2. Baskı, 2008.
  • GÖK, Kemal (2016) ,Fotoğraf Sanatında Resimselliğin 1850-1900 Döneminde Empresyonist Hareketle Etkileşimi,Yıldız Journal Of Art And Design,Volume 3, Issue:2, P 110-138.
  • ŞAHiN, Derya (2012). Günümüzde Fotoğraf-Resim İlişkisine Düşünsel Yaklaşımlar ve Görsel Çözümlemeler. Sanatta Yeterlik Tezi, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • TOPÇUOĞLU, Nazif, İyi Fotoğraf Nasıl Oluyor Yani?, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 1.Baskı, 1992.
  • YILMAZ, M. (2013) Fotoğraf Resimdir, Ankara: Ütopya Yayınevi
  • (İmançer, http://www.fotografya.gen.tr/issue- 15/a_imancer15.htm).
  • (http://www.fotoritim.com/yazi/murat-germen--sayisal-anlak-cagdas-fotografpratiginde-donusumler-bolum-1).
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme
Yazarlar

Derya Şahin 0000-0002-6814-898X

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şahin, D. (2020). RESİM GİBİ FOTOĞRAF. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 6(1), 168-174. https://doi.org/10.22252/ijca.696053

https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca