Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THESES FOR THE USE OF BLOOM’S MODIFIED TAXONOMY IN MUSIC LEARNING AND TEACHING

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 2, 109 - 118, 29.12.2020
https://doi.org/10.22252/ijca.798005

Öz

This study makes a number of propositions to explore how Bloom’s taxonomy of “High-tech - High-touch”, which was modified by Dale Johnson in 2018, could be utilized in music education. The study is designed to adapt a wide and largely studied and used model of teaching / learning into music education, which is known to be quite different from other types of education.
Throughout the project, the method of ‘analogy’, which is a type of thinking that relies on identifying similarities between two systems, has been applied. Bloom’s taxonomy is designed to address all fields of education, hence it should most certainly be applicable for music teaching / learning. However, the abstract nature of knowledge in the field of music requires further inquiry of this method for the field of music education. In the end, the study proposes a teaching guideline for music that comprises thirty-six theses.

Proje Numarası

YOK

Kaynakça

  • Bailey, C. H., Bartsch D., Kandel, E. R. (1996). Toward a molecular definition of long-term memory storage, PNAS, 93 (24), 1344-13452.
  • Bulut, M. H, (2004), “Bir Bilgi Türü Olarak Müzik ve Müzik Bilgisinin Mekânsal Ayrımı“, Journal of Social Sciences, Cilt. 1, sayı. 4, s. 1, Erzurum.
  • Chandio, M. T, Pandhiani, S. M, Ikbal, R. “Bloom’s Taxonomy: Improving Assessment and Teaching-Learning Process“, Journal of Education and Educational, 2017, University of Sindh.
  • Johnson, D, (2018), “Bloom’s Modified Taxonomy“, https://qz.com/1285854/ai-in-schools-helps-with-high-tech-high-touch-learning-according-to-south-koreas-former-education minister/
  • Moursund, D. (1986), “High Tech/High Touch: A Computer Education Leadership Development Workshop”, Copyright © ICCE 1986, 1988, 1989 Reprinted January 1990 ISBN 0-924667-52-4, Eugene, OREGON.
  • Nancy E. Adams, MLIS, “Bloom’s taxonomy of cognitive learning objectives”, J Med Libr Assoc. 2015 Jul; 103(3): 152–153. doi: 10.3163/1536-5050.103.3.010, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4511057/
  • Tutkun, Ö. F, (2015), “Bloom’un Yenilenmiş Taksonomisi Üzerine Genel Bir Bakış“, Sakarya University Jurnal of Education, Sakarya.

BLOOM’UN REVİZE EDİLMİŞ TAKSONOMİSİNİN MÜZİK ÖĞRETİMİNDE KULLANIMINA YÖNELİK ÖNERMELER

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 2, 109 - 118, 29.12.2020
https://doi.org/10.22252/ijca.798005

Öz

Bu çalışmada Bloom’un 2018 yılında Dale Johnson tarafından modifiye edilmiş olan “high tech”, “high touch” bağlantılı taksonomisinin müzik öğretiminde ne şekilde kullanılabileceği yönünde bir takım önermelerde bulunmak amaçlanmıştır. Çalışma eğitim araştırmalarına konu edilen ve üzerinde yıllardır çalışılmakta olan öğretme ve öğrenme konuları için geliştirilmiş olan bir modelin, müzik öğretiminde ne şekilde kullanılabileceği üzerine tasarlanmıştır.
Araştırmada, iki şeyden birisi hakkında uygulanan bir konunun diğerinde de geçerli olabileceği anlamına gelen “Analoji“ yöntemi, yani benzeşim yoluyla bir tür akıl yürütme yöntemi kullanılmıştır. Bloom’un taksonomisi eğitimin bütün alanlarına yönelik olarak hazırlanmıştır. Dolayısıyla bu taksonomi hiç kuşkusuz müzik öğretimi veya öğrenimi için de geçerlidir. Ancak Müzik alanındaki bilgilerin diğer alanlara göre daha soyut olması bu çalışmanın yapılmasını önemli kılmaktadır. Araştırmanın sonucunda Bloom’un taksonomisi üzerinden müzik öğretimi ile ilgili toplamda otuz altı maddelik önermeden oluşan bir öğretim seti geliştirilmiştir

Destekleyen Kurum

YOK

Proje Numarası

YOK

Teşekkür

YOK

Kaynakça

  • Bailey, C. H., Bartsch D., Kandel, E. R. (1996). Toward a molecular definition of long-term memory storage, PNAS, 93 (24), 1344-13452.
  • Bulut, M. H, (2004), “Bir Bilgi Türü Olarak Müzik ve Müzik Bilgisinin Mekânsal Ayrımı“, Journal of Social Sciences, Cilt. 1, sayı. 4, s. 1, Erzurum.
  • Chandio, M. T, Pandhiani, S. M, Ikbal, R. “Bloom’s Taxonomy: Improving Assessment and Teaching-Learning Process“, Journal of Education and Educational, 2017, University of Sindh.
  • Johnson, D, (2018), “Bloom’s Modified Taxonomy“, https://qz.com/1285854/ai-in-schools-helps-with-high-tech-high-touch-learning-according-to-south-koreas-former-education minister/
  • Moursund, D. (1986), “High Tech/High Touch: A Computer Education Leadership Development Workshop”, Copyright © ICCE 1986, 1988, 1989 Reprinted January 1990 ISBN 0-924667-52-4, Eugene, OREGON.
  • Nancy E. Adams, MLIS, “Bloom’s taxonomy of cognitive learning objectives”, J Med Libr Assoc. 2015 Jul; 103(3): 152–153. doi: 10.3163/1536-5050.103.3.010, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4511057/
  • Tutkun, Ö. F, (2015), “Bloom’un Yenilenmiş Taksonomisi Üzerine Genel Bir Bakış“, Sakarya University Jurnal of Education, Sakarya.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mustafa Hilmi Bulut 0000-0002-8231-6214

Proje Numarası YOK
Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bulut, M. H. (2020). BLOOM’UN REVİZE EDİLMİŞ TAKSONOMİSİNİN MÜZİK ÖĞRETİMİNDE KULLANIMINA YÖNELİK ÖNERMELER. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 6(2), 109-118. https://doi.org/10.22252/ijca.798005

https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca