Sinema, diğer sanatlar gibi insanı merkeze alan ve insanların yaşantısını başka insanlara göstermeye çalışan ve günümüzde teknolojiden de güç alarak sürekli devinim içinde olan bir unsurdur. Sinemada göç, savaş, doğal afetler, kadın, kadına şiddet gibi her konuda işlenmiş eserlere rastlamak mümkündür. Türk sinema endüstrisi de bu anlamda toplumsal cinsiyet ve kadın temasına çokça değinmiş, sinemayı bir bilim dalı olarak işleyenler de bu konuda çokça çalışma yapmışlardır. Sinemadaki kadın unsuru ise sayısız tema üzerinden perdeye aktarılmıştır. Bir Başkadır dizisi de ele aldığı konu ve karakterler bakımından kadın temaları üzerinden işlenmiştir. Bu anlamda, eserde geçen karakterlerin dünyalarını araştırmanın önemli olduğu düşünülebilir. Eserde, ana kadın karakterler anlamında tek kimlik taşıyan bir kadına rastlanmaması bir rastlantı olmayabilir. Bu durum, eserin senaryosunun oluşturulma safhasında çatışma unsurlarını yaratmak için kullanılan bir senaryo tekniği olarak da düşünülebilir. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği ile oluşturulan bu çalışmada kadın karakterler üzerinden dizinin genel yansıması çıkarılmaya çalışılmıştır. Eserde genel olarak “sorunlu kadın temsilleri” olsa da güçlü kadınların gösterildiği kanısına varılmıştır.
Cinema, like other arts, is an element that puts people at the center and tries to show people's lives to other people and is constantly in motion by getting strength from technology today. In cinema, it is possible to find works on all subjects such as migration, war, natural disasters, women and violence against women. The Turkish cinema industry has also touched upon the theme of gender and women in this sense, and those who treat cinema as a discipline have done a lot of work on this subject. Gender in cinema has been transferred to the screen over numerous themes. The TV series ‘Bir Başkadır’ is based on female themes in terms of the subject and characters it deals with. In this sense, it can be thought that it is important to investigate the worlds of the characters in the work. It may not be a coincidence that a woman with a single identity in terms of the main female characters is not encountered in the work. This situation can also be considered as a script technique used to create conflict elements during the creation phase of the script of the work. In this study, which was created with the document analysis technique, one of the qualitative research methods, the general reflection of the series was tried to be inferred from the female characters. Although there are “problematic women representations” in general, it is concluded that strong women are shown in the work.
Turkish TV Series Bir Başkadır Gender Women Activists Turkish TV Series, Bir Başkadır, Gender, Women Activists
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 1 |
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca