Bu yazıda editörlüğünü Prof. Dr. Yasemin GÜLBAHAR’ın yaptığı ve her bölümünü farklı yazarların yazdığı “Bilgi İşlemsel Düşünmeden Programlamaya” Kitabının incelenmesi amaçlanmaktadır. İlk baskısı 2017 yılında Pegem Akademi tarafından yayımlanan kitapta 16 bölüm bulunmaktadır. Kitabın ISBN Numarası 978-605-241-111-7 ve DOI Numarası 10.14527/9786052411117’dir. Kitapta bilgi işlemsel düşünme kavramı çeşitli kuramsal temeller, yaklaşımlar, öğretim ölçme ve değerlendirmesi, eğiticilerin eğitimleri, öğrenen düzeyleri gibi farklı konulara yer verilerek kapsamlı bir çalışma ortaya konmuştur. Çalışmada doküman analizi yapılarak her bir bölümün özeti elde edilmiştir. Bu özet bulguları doğrultusunda, “Bilgi İşlemsel Düşünmeden Programlamaya” Kitabı bir bütünlük içinde sunulduğu ve çeşitli açılardan yaklaşımlarıyla nitelikli olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
In this article, it is aimed to examine the book "From Computational Thinking to Programming" edited by Prof. Dr. Yasemin GÜLBAHAR and each chapter written by different authors. The book, which was first published in 2017 by Pegem Academy, has 16 chapters. The ISBN Number of the book is 978-605-241-111-7 and the DOI Number is 10.14527/9786052411117. In the book, a comprehensive study has been presented by including different topics such as the concept of computational thinking, various theoretical foundations, approaches, teaching measurement and evaluation, training of trainers, and learner levels. In the study, a summary of each chapter was obtained by performing document analysis. In line with these summary findings, it has been concluded that the "From Computing Thinking to Programming" Book is presented as a whole and is qualified with its approaches from various perspectives.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 1 |