Bir arada yaşamak toplum olmak için yeterli değildir. Toplum, insanların birbirini tehdit olarak görmediği, birbirine karşı kaygı, önyargı, düşmanlık taşımadığı bilakis birbirini tanıdığı, bağlantı kurduğu, önemsediği bir birlik hâlidir. Toplum olmayı temel hedef olarak gören çokkültürlü bakış açısı, kültürlerin iç içe ve etkileşim halinde olduğu, diyalogun herkes tarafından benimsendiği bir dünya görüşü olarak karşımıza çıkmaktadır. Eğitim alanına “Çokkültürlü eğitim” olarak yansıyan bu düşünce, bireylerin toplum olma duygusunu kazanması, tüm gençlerin demokratik vatandaşlığa hazırlanması ve farklı kültürlerden gelen öğrencilerin akademik başarısının gelişmesi için tamamlayıcı bir eğitim felsefesi olarak görülmektedir. Demokratik bir toplum için gerekli tutum ve değerlerin geliştirilmesini, özgürlük, adalet, eşitlik, hakkaniyet, insan onuru, sosyal adalet kavramlarının anlaşılmasını ve hayata yansıtılmasını hedeflemektedir. Çokkültürlü eğitim içerik olarak sunulabileceği gibi düşünme şekline, öğrenme iklimine, öğretime ve değerlendirmeye etkisi olan bir yöntem olarak her derse ve dersin tüm süreçlerine yansıtılabilir. Bu çalışmanın amacı çokkültürlü eğitimi tanıtmak, öğretmenlerin çokkültürlü eğitimi derslerine harmanlarken takip edebilecekleri işlem basamaklarını ve yapılması gerekenleri sunmaktır. Bu çalışma ile çokkültürlü eğitimin uygulanabilmesi için bir model tanıtılmış, modelin basamakları ayrıntılı açıklanmış, dersler planlanırken göz önünde bulundurulması gerekenler sunulmuştur. Bu anlamda çokkültürlü eğitime giriş niteliğinde bir derleme çalışması olarak yapılandırılmıştır. Çalışmada kültür kavramından yola çıkarak çokkültürlülük kavramı analiz edilmiş, çokkültürlülük fikrinin tarihi gelişimine yer verilmiştir. Bu bölümde, çokkültürlülük kavramından ne anlaşıldığı, hangi standartların çokkültürlülük ölçüsü olarak kabul edildiği ve çokkültürlülük anlayışının artan önemi tartışılmıştır. Daha sonra eğitim açısından çokkültürlülük felsefesinin ne anlama geldiği, çokkültürlü eğitimin amacı, odaklandığı konular ve aşamalı gelişimi ele alınmıştır. Çokkültürlü eğitimde öğretmenin rolüne ve beklenen becerilere odaklanılmıştır. Çokkültürlü bir ders planlamak için bir model tanıtılmıştır.
A society is a state of unity where people do not perceive each other as threats. Instead, they have empathy, understanding, and compassion toward one another. No prejudice, anxiety, or hostility exists; individuals can connect and care for one another. The multicultural perspective prioritizes creating a healthy society by encouraging interaction and dialogue among cultures, making it a worldview that values inclusivity. The idea of "multicultural education" reflects the vision of creating a society where individuals have a sense of belonging. It is a complementary philosophy that aims to prepare young people for democratic citizenship and improve academic achievement among students from diverse cultural backgrounds. Its goal is to foster the attitudes and values essential for a democratic society, promoting understanding and reflection on freedom, equity, human dignity, and social justice in daily life. Multicultural education can be integrated as course material or incorporated into every lecture and not to impact thinking patterns, learning environments, teaching methods, and assessment. This focuses on the philosophy of education in lessons. In this study, we delve into multiculturalism by exploring culture and its historical evolution. This section reflects the meaning of multiculturalism, the accepted standards used to measure it, and its growing significance. The following text reflects the philosophy of multiculturalism concerning education. This demonstrates the purpose of multicultural education and the subjects it prioritizes. Item It emphasizes teachers' critical role and the skills they need to implement multicultural education effectively. Additionally, it provides a detailed explanation of a model for implementing multicultural education, including considerations for lesson planning and a blueprint for designing a multicultural lesson.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Multicultural Education |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Early Pub Date | June 29, 2024 |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | March 2, 2024 |
Acceptance Date | May 6, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |