BibTex RIS Cite

THE RELATIONSHIP BETWEEN E-MUNICIPALITY, INFORMATION SYSTEMS AND QUALITY OF SERVICE AND THEIR REFLECTIONS IN TURKEY

Year 2013, Volume: 5 Issue: 1, 1 - 11, 01.06.2013

Abstract

Among local governance units,municipalities carry out important functions in
meeting local needs and they have a big role in Turkish local governance system.
It is difficult to say that the municipalities which was included in Turkish
governance system after the Tanzimat revolution have exact Western type of local
governance unit. However in this historical process, it is a fact that important
developments have been achieved. Especially during the last period municipalities
have been experiencing structural and functional transformation through legal
regulations.
Within this process, municipalities with corporate business identity started to
game and electronic understanding and this trend become increasingly
widespread. IT systems, especially rising importance of internet and electronic,
caused utilization of this system in municipalities, in effective projects were
replaced by projects which technological, flexible and offering high quality
services and local communication and presentations were carried out through
internet. In our country, especially in metropolitan municipalities, e-municipality
has become a rising trend in recent years. This development caused improvement
in the quality of interaction with citizens and offering of services and paved the
path for further developments of municipalities. Nowadays, internet is known
more a luxury but it is a necessity for municipalities.
In this theoretically designed study, e-municipality and information systems are
analyzed in theoretical framework and their effects on service quality have been
mentioned and this three topics have been related to each other. The evalution
based on the relation of the three topics and their effects and reflections in Turkey
have been investigated.

References

  • Ardıç Kadir, Baş Türker (1999), “Kamu Yönetiminde Sürekli Gelişme Aracı
  • Olarak Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulama Aşamaları”, 8.Ulusal Kalite Kongresi, İstanbul. Bayraktar, Nurgül (2005), Belediyelerde Kurumsal Toplumsal Sorumluluk,
  • Unpublished Master’s Thesis, İstanbul, 2005.
  • Castells, Manuel (2008). Ağ Toplumun Yükselişi. (2nd Edition, Ebru Kılıç, Trans.). İstanbul. Sena Ofset Ambalaj ve Matbaacılık San. Tic. Ltd. Şti.
  • Dyson, Robert G. and O’Brien, Frances A. (1998). Strategic Development:
  • Methods and Models(1st Edition). England. John Wiley & Sons Ltd. Ergun, Tuncay (1997), “Postmodernizm ve Kamu Yönetimi”, Amme İdaresi Dergisi, Vol.30, Issue:4.
  • Görmez, Kemal (1997), Yerel Demokrasi ve Türkiye, 2nd Edition, Vadi Yayınları, Ankara.
  • Güler, Ayman (2001), paper presented at “Türkiye’yi İnternete Taşımak
  • Konferansı”, İstanbul. Henden, H.Burçin (2004), “Yerel Yönetimlerde Uygulanan Toplam Kalite
  • Yönetiminin e-Belediyecilik Kavramı İle Bağlantısının İrdelenmesi”, E- belediyecilik, E-mühendislik ve E-kentlilik 3. Ulusal Kongresi, Ankara. Kalkandelen, Hayrettin (1998), “Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma (Süreç ve Aşamalar)”, Türk İdare Dergisi, Year:70, Issue:420.
  • Keleş, Ruşen (1992), Yerinden Yönetim ve Siyaset, Cem Yayınları, İstanbul.
  • Mausolf, Christopher (2004), “Learning from Feedback in Performance
  • Measurement Systems”, Public Performance & Management Review, Vol. 28, No. 1, pp. 9-29
  • Öğüt, Adem (2003), Bilgi Çağında Yönetim(2nd Edition), Nobel Basımevi, Ankara.
  • Öztürk, Azim (1996), “Türkiye’de Kamu Hizmetlerinin Karşılanması Sürecinde
  • Karşılaşılan Yönetim Sorunları ve Çözüm Önerileri”, Türk İdare Dergisi, Year:68, Issue:411. Peltekoğlu, Filiz Balta (1998), Halkla İlişkiler Nedir? Beta Yayınları, İstanbul.
  • Resmi Gazete, http://ekutup.dpt.gov.tr/plan/plan9.pdf, Issue: 26215, Retrieved January 17, 2013
  • Sayım, F., Aydın, V. (2011), “Hizmet Sektörü Özellikleri ve Sistematik Olmayan
  • Risklerin Sektör Menkul Kıymetleri İle Etkileşimine Dair Teorik Bir Çalışma”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Issue: 29. Tekin, Mahmut (2002), Toplam Kalite Yönetimi, Konya.
  • Uçkan, Özgür (2003), “E-Devlet, E-Demokrasi ve E-Yönetişim Modeli: Bir
  • İlkesel Öncelik Olarak Bilgiye Erişim Özgürlüğü”, Strateji ve Analiz E-Dergisi, Issue:5. Ulusoy, Ahmet, Akdemir Tekin (2002), Yerel Yönetimler, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2002.
  • Yetim, Nalân (2002), “Küresel Üretim Yapılanmasına Kültürel Yanıtlar: Ulusal
  • Yerel?”, Doğu Batı Düşünce Dergisi, Issue:18, Ankara. Yıldız, Mete (1996), “Yerel Yönetim ve Demokrasi”, Çağdaş Yerel Yönetimler, Ankara. http://www.bilisimsurasi.org.tr/e-turkiye/docs/e-belediye taslak raporu 1-5.doc,
Year 2013, Volume: 5 Issue: 1, 1 - 11, 01.06.2013

Abstract

References

  • Ardıç Kadir, Baş Türker (1999), “Kamu Yönetiminde Sürekli Gelişme Aracı
  • Olarak Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulama Aşamaları”, 8.Ulusal Kalite Kongresi, İstanbul. Bayraktar, Nurgül (2005), Belediyelerde Kurumsal Toplumsal Sorumluluk,
  • Unpublished Master’s Thesis, İstanbul, 2005.
  • Castells, Manuel (2008). Ağ Toplumun Yükselişi. (2nd Edition, Ebru Kılıç, Trans.). İstanbul. Sena Ofset Ambalaj ve Matbaacılık San. Tic. Ltd. Şti.
  • Dyson, Robert G. and O’Brien, Frances A. (1998). Strategic Development:
  • Methods and Models(1st Edition). England. John Wiley & Sons Ltd. Ergun, Tuncay (1997), “Postmodernizm ve Kamu Yönetimi”, Amme İdaresi Dergisi, Vol.30, Issue:4.
  • Görmez, Kemal (1997), Yerel Demokrasi ve Türkiye, 2nd Edition, Vadi Yayınları, Ankara.
  • Güler, Ayman (2001), paper presented at “Türkiye’yi İnternete Taşımak
  • Konferansı”, İstanbul. Henden, H.Burçin (2004), “Yerel Yönetimlerde Uygulanan Toplam Kalite
  • Yönetiminin e-Belediyecilik Kavramı İle Bağlantısının İrdelenmesi”, E- belediyecilik, E-mühendislik ve E-kentlilik 3. Ulusal Kongresi, Ankara. Kalkandelen, Hayrettin (1998), “Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma (Süreç ve Aşamalar)”, Türk İdare Dergisi, Year:70, Issue:420.
  • Keleş, Ruşen (1992), Yerinden Yönetim ve Siyaset, Cem Yayınları, İstanbul.
  • Mausolf, Christopher (2004), “Learning from Feedback in Performance
  • Measurement Systems”, Public Performance & Management Review, Vol. 28, No. 1, pp. 9-29
  • Öğüt, Adem (2003), Bilgi Çağında Yönetim(2nd Edition), Nobel Basımevi, Ankara.
  • Öztürk, Azim (1996), “Türkiye’de Kamu Hizmetlerinin Karşılanması Sürecinde
  • Karşılaşılan Yönetim Sorunları ve Çözüm Önerileri”, Türk İdare Dergisi, Year:68, Issue:411. Peltekoğlu, Filiz Balta (1998), Halkla İlişkiler Nedir? Beta Yayınları, İstanbul.
  • Resmi Gazete, http://ekutup.dpt.gov.tr/plan/plan9.pdf, Issue: 26215, Retrieved January 17, 2013
  • Sayım, F., Aydın, V. (2011), “Hizmet Sektörü Özellikleri ve Sistematik Olmayan
  • Risklerin Sektör Menkul Kıymetleri İle Etkileşimine Dair Teorik Bir Çalışma”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Issue: 29. Tekin, Mahmut (2002), Toplam Kalite Yönetimi, Konya.
  • Uçkan, Özgür (2003), “E-Devlet, E-Demokrasi ve E-Yönetişim Modeli: Bir
  • İlkesel Öncelik Olarak Bilgiye Erişim Özgürlüğü”, Strateji ve Analiz E-Dergisi, Issue:5. Ulusoy, Ahmet, Akdemir Tekin (2002), Yerel Yönetimler, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2002.
  • Yetim, Nalân (2002), “Küresel Üretim Yapılanmasına Kültürel Yanıtlar: Ulusal
  • Yerel?”, Doğu Batı Düşünce Dergisi, Issue:18, Ankara. Yıldız, Mete (1996), “Yerel Yönetim ve Demokrasi”, Çağdaş Yerel Yönetimler, Ankara. http://www.bilisimsurasi.org.tr/e-turkiye/docs/e-belediye taslak raporu 1-5.doc,
There are 23 citations in total.

Details

Other ID JA36ZU79JN
Journal Section Articles
Authors

A.selçuk Köylüoğlu This is me

Haydar İnce This is me

Özdal Koyuncuoğlu This is me

Muammer Zerenler This is me

Publication Date June 1, 2013
Submission Date June 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Köylüoğlu, A., İnce, H., Koyuncuoğlu, Ö., Zerenler, M. (2013). THE RELATIONSHIP BETWEEN E-MUNICIPALITY, INFORMATION SYSTEMS AND QUALITY OF SERVICE AND THEIR REFLECTIONS IN TURKEY. International Journal of EBusiness and EGovernment Studies, 5(1), 1-11.
AMA Köylüoğlu A, İnce H, Koyuncuoğlu Ö, Zerenler M. THE RELATIONSHIP BETWEEN E-MUNICIPALITY, INFORMATION SYSTEMS AND QUALITY OF SERVICE AND THEIR REFLECTIONS IN TURKEY. IJEBEG. June 2013;5(1):1-11.
Chicago Köylüoğlu, A.selçuk, Haydar İnce, Özdal Koyuncuoğlu, and Muammer Zerenler. “THE RELATIONSHIP BETWEEN E-MUNICIPALITY, INFORMATION SYSTEMS AND QUALITY OF SERVICE AND THEIR REFLECTIONS IN TURKEY”. International Journal of EBusiness and EGovernment Studies 5, no. 1 (June 2013): 1-11.
EndNote Köylüoğlu A, İnce H, Koyuncuoğlu Ö, Zerenler M (June 1, 2013) THE RELATIONSHIP BETWEEN E-MUNICIPALITY, INFORMATION SYSTEMS AND QUALITY OF SERVICE AND THEIR REFLECTIONS IN TURKEY. International Journal of eBusiness and eGovernment Studies 5 1 1–11.
IEEE A. Köylüoğlu, H. İnce, Ö. Koyuncuoğlu, and M. Zerenler, “THE RELATIONSHIP BETWEEN E-MUNICIPALITY, INFORMATION SYSTEMS AND QUALITY OF SERVICE AND THEIR REFLECTIONS IN TURKEY”, IJEBEG, vol. 5, no. 1, pp. 1–11, 2013.
ISNAD Köylüoğlu, A.selçuk et al. “THE RELATIONSHIP BETWEEN E-MUNICIPALITY, INFORMATION SYSTEMS AND QUALITY OF SERVICE AND THEIR REFLECTIONS IN TURKEY”. International Journal of eBusiness and eGovernment Studies 5/1 (June 2013), 1-11.
JAMA Köylüoğlu A, İnce H, Koyuncuoğlu Ö, Zerenler M. THE RELATIONSHIP BETWEEN E-MUNICIPALITY, INFORMATION SYSTEMS AND QUALITY OF SERVICE AND THEIR REFLECTIONS IN TURKEY. IJEBEG. 2013;5:1–11.
MLA Köylüoğlu, A.selçuk et al. “THE RELATIONSHIP BETWEEN E-MUNICIPALITY, INFORMATION SYSTEMS AND QUALITY OF SERVICE AND THEIR REFLECTIONS IN TURKEY”. International Journal of EBusiness and EGovernment Studies, vol. 5, no. 1, 2013, pp. 1-11.
Vancouver Köylüoğlu A, İnce H, Koyuncuoğlu Ö, Zerenler M. THE RELATIONSHIP BETWEEN E-MUNICIPALITY, INFORMATION SYSTEMS AND QUALITY OF SERVICE AND THEIR REFLECTIONS IN TURKEY. IJEBEG. 2013;5(1):1-11.