Yeşil muhasebe, bir işletmenin çevresel maliyetlerini ve faaliyetlerini finansal raporlarına entegre eden muhasebe dalıdır.Bir işletmenin çevreye verdiği zararları, doğal kaynakların tüketimini, çevreye yönelik koruma ve iyileştirme faaliyetlerinin maliyetlerini hesaba katar,işletmelerin ekonomik ve çevresel performanslarını değerlendirerek sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmalarını amaçlar. Sivas Cumhuriyet Üniversitesinde öğrenim gören öğrencilerin yeşil muhasebe ve uygulamalarına ilişkin farkındalık ve bilgi düzeylerinin belirlenmesinin amaçlandığı çalışmada muhasebe dersi alan 474 öğrenci örnekleme alınmış,araştırma kapsamında “Kişisel Bilgi Formu” ve “Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Yeşil Muhasebe Konusundaki Algıları ve Farkındalıkları” veri toplama araçları ile yüz yüze elde edilen anket verileri Excel uygulamasına aktarıldıktan sonra IBM SPSS 22 Paketİstatistik programı ile analiz edilmiştir.Çalışma sonucunda; ölçeğe verilen yanıt ortalamalarının tüm alt boyutlar ve ölçek toplamında 3’ün üzerinde olduğu ve öğrenciler yüksek bilgi ve farkındalığa sahip olduğu ;ölçek alt boyutları ve toplam puanlarında cinsiyet değişkeninin anlamlı bir farklılığa neden olmadığı; öğrencilerin yeşil muhasebe algısı ve yeşil muhasebe farkındalığı alt boyutları ile toplam ölçek puanlarında bölüm değişkeninin anlamlı bir farklılığa neden olduğu ve yapılan analiz sonucuna göre yeşil muhasebe algısı alt boyutunda işletme ile finans ve bankacılık bölümleri arasında, yeşil muhasebe farkındalığı alt boyutunda ekonometri ve kamu yönetimi bölümleri arasında, toplam ölçek puanlarında ise finans ve bankacılık ile işletme bölümleri arasında istatiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu; ölçek alt boyutları ve toplam puanları sınıf düzeyine göre anlamlı farklılık gösterdiği son olarak öğrencilerin algı ve farkındalık düzeyleri alınan muhasebe dersine göre anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir.
Green accounting is a branch of accounting that incorporates environmental costs and activities into financial reports. Unlike traditional accounting, it considers a business's environmental impact, resource consumption, and costs related to environmental protection, helping businesses assess both their economic and environmental performance. This study aims to evaluate the awareness and knowledge levels of Sivas Cumhuriyet University students on green accounting and its applications. A sample of 474 students enrolled in accounting courses participated, and data was collected through a "Personal Information Form" and a "Perceptions and Awareness of Students on Green Accounting" survey. The data was analyzed using IBM SPSS 22. Results showed that students had high knowledge and awareness, with average responses above 3 for all scale sub-dimensions. The gender variable did not significantly affect scores, but the department variable led to significant differences in green accounting perception and awareness. Notably, differences were found between business administration and finance and banking departments in perception, and between econometrics and public administration departments in awareness. A significant difference was also observed between finance and banking and business departments in total scores. Furthermore, the grade level influenced the sub-dimensions and total scores significantly. However, the accounting course taken did not result in significant differences in perception and awareness levels.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | History of Accounting |
| Journal Section | Research Article |
| Authors | |
| Early Pub Date | October 18, 2025 |
| Publication Date | October 24, 2025 |
| Submission Date | March 26, 2025 |
| Acceptance Date | October 15, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 5 Issue: 2 |
The journal's open access articles are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).