Çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin matematik öğretiminde sanal ve somut manipülatiflere bakış açılarını ve sınıflarında yer verme durumlarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda tarama modeli tercih edilmiş ve çeşitli illerde görev yapan 324 okul öncesi öğretmeninden anket aracılığıyla veriler toplanmıştır. Ardından 30 okul öncesi öğretmeniyle görüşme gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilen yanıtların çözümlenmesinde betimsel analiz, anketteki veriler için ise frekans ile yüzde dağılımları ve aritmetik ortalamalar hesaplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre; okul öncesi sınıflarında ortalama 32 manipülatif materyal olduğu belirlenmiştir. Daha çok geometri ve sayı-işlem alt boyutundan materyal sınıflarda yer almaktadır. Öğretmenlerin çoğunluğu manipülatifleri; “somutlaştırma” ve “yaparak yaşayarak öğrenme” niteliklerini ön plana çıkararak tanımlamıştır. Öğretmenler somut manipülatiflerin öğretim sürecine dahil edilmesi konusunda hem fikir iken, bazı öğretmenler sanal manipülatiflerin dokunma ve manipüle etme bakımından somut manipülatifler kadar etkili olamayacağını belirtmişlerdir. Ayrıca matematik eğitimi bakımından somut manipülatifleri sanal manipülatiflere göre daha uygun gördükleri anlaşılmıştır. Araştırma sonuçları öğretmenlerin manipülatiflerin matematik eğitiminde katkıları konusunda bilince sahip oldukları ancak sınıflarda yeterli miktarda manipülatif yer almadığı anlaşılmıştır. Sanal manipülatifler hakkında ise daha fazla içerik ve uygulamaya dönük bilgilendirmeye ihtiyaç duyulduğu görülmüştür.
The purpose of the study is to determine preschool teachers' perspectives on virtual and concrete manipulatives in mathematics teaching and their use in their classrooms. For this purpose, scanning model was preferred and data were collected from 324 preschool teachers working in various provinces through questionnaires. Then, 30 preschool teachers were interviewed. In the analysis of the data, descriptive analysis was used in the analysis of the answers obtained through the semi-structured interview form, and the frequency and percentage distributions and arithmetic averages were calculated for the data in the questionnaire. According to the findings, there were 32 manipulative materials in pre-school classes on average. Materials from geometry and number-operation sub-dimensions are mostly included in the classrooms. The majority of teachers defined manipulatives by emphasizing the qualities of "concrete" and "learning by doing". While the teachers agreed on the inclusion of concrete manipulatives in the teaching process, some teachers stated that virtual manipulatives could not be as effective as concrete manipulatives in terms of touching and manipulating. In addition, preschool teachers considered concrete manipulatives more appropriate than virtual manipulatives in terms of mathematics education. As a result, the teachers were aware of the contribution of manipulatives in mathematics education, but there was not enough manipulative in the classrooms. They need to more information about nature and using virtual manipulatives in math education.
preschool mathematics education concrete manipulatives virtual manipulatives teacher opinions.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |