Bu araştırmada, matematik öğretmen adaylarının lineer denklem sistemleri konusunda sergiledikleri performanslarının lineer denklem sistemleri öz-yeterlik algı düzeyleri bağlamında incelenmesi amaçlanmaktadır. Ölçeğin konu bazında geliştirilerek performansla ilişkisinin araştırılması çalışmanın özgünlüğünü ortaya koymaktadır. Özel durum deseninin benimsendiği araştırmada katılımcılar, olasılıksız örnekleme yöntemlerinden amaçlı örnekleme tekniği ile belirlenmiş olup 2009-2010 eğitim öğretim yılında, bir devlet üniversitesi eğitim fakültesi ilköğretim matematik eğitimi lisans programına kayıtlı 42 lineer cebir öğrencisinden oluşmaktadır. Çalışmada veri toplama araçları olarak, araştırmacılar tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılarak geliştirilen Lineer Denklem Sistemleri Öz-yeterlik Algısı Ölçeği ve Lineer Denklem Sistemleri Performans Testi kullanılmıştır. Elde edilen nicel veriler kestirimsel, nitel veriler ise betimsel istatistik kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada, öğretmen adaylarının lineer denklem sistemleri konusunda orta düzeyde performans sergilerken öz-yeterlik algılarının yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Sergilenen performans ile öz-yeterlik algı düzeyleri arasındaki pozitif yönde orta düzeyde anlamlı ilişkinin varlığı özyeterlik algısının performansı etkilediğinin bir göstergesidir
The aim of this research is to investigate preservice mathematics teachers' performances on systems of linear equations within the context of self-efficacy on systems of linear equations. The research uses a case study methodology which follows from the qualitative paradigm. 42 second year pupils from the department of primary mathematics education in 2009-2010 academic year were chosen for the study by using the convenience sampling strategy. Performance Test of Systems of Linear Equations was used to assess of the preservice mathematics teachers’ performances on solving systems of linear equations and Systems of Linear Equations Self-efficacy Test (m=n, m≠n) was developed and used to determine the levels of efficacy. In the analysis of the quantitative qualitative and data, inferential and descriptive statistics were used respectively. While the majority of preservice mathematics teachers showed medium-level performance, more than half of the participants had high-levels of self-efficacy. The presence of a significant positive medium level correlation between performance and self-efficacy is an indicator of the fact that self-efficacy affects performance
Other ID | JA39FZ94VY |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 1 Issue: 2 |