Araştırmanın amacı, Gerçekçi Matematik Eğitim (GME) yaklaşımına dayalı
öğretim yönteminin 10. sınıf “Veri, Sayma ve Olasılık” ünitesinin öğretiminde
öğrenci başarısına etkisini incelemek ve bu yaklaşıma dayalı öğretim yöntemi
hakkında öğrenci görüşlerini ortaya koymaktır. Bu araştırmada nicel ve nitel
araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma araştırma yöntemlerinden
açıklayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel
aşamasında, deneysel araştırmalarda kullanılan ön test-son test kontrol
gruplu yarı deneysel desen modeli kullanılmıştır. Gruplardan
deney grubundaki öğrencilere GME yaklaşımına dayalı öğretim yöntemi, kontrol
grubuna ise geleneksel yaklaşıma dayalı öğretim yöntemi (düz anlatım ve
soru-cevap) uygulanmıştır. Araştırmanın nitel
aşamasında ise durum (örnek olay) çalışma modeli kullanılmıştır. Çalışma
2018-2019 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında Van ili Gevaş ilçesinde bulunan
bir lisenin 10. sınıfında öğrenim gören 60
öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları; her iki gruba
öğrencilerin başarısını ölçmek için “Veri, Sayma ve Olasılık Başarı Testi” (ön test-son test) ve deney
grubundaki öğrencilerin GME yaklaşımına dayalı öğretim yöntemine ilişkin
görüşlerini belirleyebilmek için yarı yapılandırılmış görüşme formu
uygulanmıştır. Hazırlanan başarı testinin pilot
uygulaması 9. ve 11. sınıfta öğrenim gören toplam 93 öğrenci ile yürütülmüştür.
Başarı testinin pilot uygulaması sonucunda cronbach alfa güvenirlik katsayısı
.87 olarak bulunmuştur. Nicel verilerin analizinde ilişkisiz örneklemler
t-testi ve ilişkili örneklemler t-testi kullanılmıştır. Sonuçlar p=.01
anlamlılık düzeyine göre değerlendirilmiştir. Görüşme formundan elde edilen
verilerin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Sonuç olarak,
GME yaklaşımına dayalı öğretim yöntemi, geleneksel yaklaşıma dayalı öğretim
yöntemine göre öğrenci başarısında daha etkili olduğu gözlenmiştir. Aynı
zamanda öğrencilerin GME yaklaşımına dayalı öğretim yöntemi hakkında olumlu
görüşler ifade ettiği de tespit edilmiştir. Bu
sebeplerle öğretmenlere hizmet içi eğitim verilerek GME yaklaşımının kullanımı
yaygınlaştırılabilir ve GME yaklaşımına dayalı öğretim yönteminin matematik
müfredatında yer alan diğer konuların öğretimine etkisi incelenebilir.
The aim of this study is to
examine the effect of Realistic Mathematics Education (RME) approach based
teaching method on student achievement in teaching 10th class “Data, Counting
and Probability” unit and to reveal student opinions about this approach based
teaching method. In this research, descriptive design, which is one of the
mixed research methods, was used. Pretest-posttest control group semi-experimental
desing was used in the quantitative phase of the research. RME approach based
teaching method was applied to the students in the experimental group, while
the control group was based on the traditional approach based teaching method
(lecture and question-answer). Case study model was used in the qualitative
phase of the research. The study was carried out with 60 students studying in
the 10th grade of a high school in the district of Gevaş in the province of Van
in the fall semester of 2018-2019 academic year. Data collection tools; in
order to measure students’ success in both groups “Data, Counting and
Probability Achievement Test” (pre-test and post-test) and semi-structured
interview form was applied to determine students’ opinions in the experimental
group. The pilot application of the achievement test was carried out with 93
students in 9th and 11th grade. The cronbach alpha reliability coefficient was
found to be .87. In the analysis of quantitative data, independent samples
t-test and paired samples t-test were used. The results were evaluated
according to p = .01 significance level. Content analysis method was used to in
the analyze of data obtained from the interview form. As a result, it was
observed that the teaching method based on RME approach was more effective in
student achievement than the traditional approach based teaching method. At the
same time, it was determined that students’ expressed positive opinions about
the teaching method based on the RME approach. Therefore, the use of RME
approach can be extended by providing in-service training to teachers, and the
effect of the RME approach based teaching method on the teaching of other
subjects in the mathematics curriculum can be examined.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Applied Mathematics |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 3 |