Research Article
BibTex RIS Cite

Matematik Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi

Year 2020, Volume: 7 Issue: 3, 198 - 213, 18.09.2020
https://doi.org/10.17278/ijesim.737612

Abstract

Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgi düzeylerinin belirlenmesi ve bu düzeylerin cinsiyet, mesleki kıdem, mezun olunan okul, görev yapılan okul ve hizmet içi eğitim durumu değişkenlerine göre incelenmesi ve bu konuda görüşlerinin alınmasıdır. Çalışma, karma araştırma yöntemlerinden açımlayıcı desene göre tasarlanmıştır. Araştırmanın nicel çalışma grubunu basit tesadüfü örnekleme yöntemine göre Akdeniz Bölgesinin iki büyük ilinde görev yapan toplam 190 matematik öğretmeni; nitel çalışma grubunu ise amaçlı örneklem yöntemlerin ölçüt örnekleme yöntemine göre belirlenen sekiz matematik öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği, kişisel bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde betimsel istatistik, bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi uygulanırken nitel verilerin analiz sürecinde ise içerik analiz tekniği kullanılmıştır. Sonuç olarak matematik öğretmenlerinin teknolojik, pedagojik alan bilgisi düzeylerinin yeterli olduğu; cinsiyet, mesleki kıdem, mezun olunan okul, görev yapılan okul ve hizmet içi eğitim durumu açısından ise istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır. Görüşme yapılan öğretmenlerin daha çok öğrenme ve öğretme sürecinde teknoloji kullanımının önemli olduğunu ve derse olan ilginin bu bağlamda arttığını vurguladıkları görülmektedir.

References

  • Abbitt, J. T. (2011). An investigation of the relationship between self-efficacy beliefs about technology integration and technological pedagogical content knowledge (TPACK) among preserviceteachers. Journal of Digital Learning in Teacher Education, 27(4), 134-143. https://doi.org/10.1080/21532974.2011.10784670
  • Açıkgül, K. (2017). Geogebra destekli mikro öğretim uygulaması ve oyunlaştırılmış TPAB etkinliklerinin ilköğretim matematik öğretmen adaylarının TPAB düzeylerine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri, Matematik Eğitimi, Malatya.
  • Açıkgül, K., & Aslaner, R. (2015). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının TPAB güven algılarının incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 118-152.
  • Açıkgül, K., & Aslaner, R. (2019). Investigation relations between the technological pedagogical content knowledge efficacy levels and self-efficacy perception levels of pre-service mathematics teachers. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48(1), 1-31.
  • Akkoç, H. (2011). Investigating the development of prospective mathematics teachers’ technological pedagogical content knowledge. Research in Mathematics Education, 13(1), 75-76.
  • Anderson, T. (2008). Towards a theory of online learning, in Anderson, T. (Ed.) Theory and Practice of Online Learning, 2nd ed. (pp. 45–74). Canada: AU Press
  • Archambault, L., & Crippen, K. (2009). Examining TPACK among K-12 online distance educators in the United States. Contemporary Issues In Technology and Teacher Education, 9(1), 71-88.
  • Bağdiken, P., & Akgündüz, D. (2018). Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüven düzeylerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(2): 566-535.
  • Bal, M. S., & Karademir, N. (2013). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi (tpab) konusunda öz-değerlendirme seviyelerinin belirlenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 15-32.
  • Balçın, M. D., & Ergün, A. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) öz yeterliklerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45, 23-47.
  • Bilici, S., & Güler, Ç (2016). Ortaöğretim öğretmenlerinin TPAB düzeylerinin öğretim teknolojilerini kullanma durumlarına göre incelenmesi. İlköğretim Online, 15(3), 898-921, 2016. [Online]:http://ilkogretim-online.org.tr
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Canbolat, N. (2011). Matematik öğretmen adaylarının TPAB ile düşünme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. YayınlanmamışYüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Matematik Eğitimi, Konya.
  • Carr, A. A., Jonassen, D. H., Litzinger, M. E., & Marra, R. M. (1998). Good ideas to foment educational revolution: The role of systematic change in advancing situated learning, constructivism, and feminist pedagogy. Educational Technology, 38(1), 5–14.
  • Çetin, İ. (2017). Ortaöğretim matematik öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) yeterliklerindeki ve düzeylerindeki değişimin incelenmesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Matematik Eğitimi, Konya.
  • Chai, C. S., Koh, J. H. L., & Tsai, C.-C. (2010). Facilitating preservice teachers' development of technological, pedagogical, and content knowledge (TPACK). Educational Technology & Society, 13(4), 63–73.
  • Creswell, J. W. & Plano Clark, V. L. (2014). Karma yöntem araştırmaları, tasarımı ve yürütülmesi. (2. Baskıdan çeviri). (Çev. Ed: Y. Dede, S. B. Demir). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Dikkartın Övez, F. T., & Akyüz, G. (2013). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının TPAB yapılarının modellenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 38(170), 331-334.
  • Gönen, S., & Kocakaya, F. (2015). Pedagojik formasyon programına katılan öğrencilerinin teknopedagojik eğitim yeterliklerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi,4(4), 82-90.
  • Graham, C. R., Burgoyne, N., Cantrell, P., Smith, Clair, L., & Harris, R. (2009). TPACK development in science teaching: measuring the TPACK confidence of inservice science teachers. TechTrends, 53(5), 70-79. http://galleries.lakeheadu.ca/uploads/4/0/5/9/4059357/measureing_tpack_confidence.pdf
  • Green, S.B., & Salkind, N.J. (2005). Using SPSS for Windows and Macintosh: Analyzing and Undestanding data (4th Ed. ). New Jersey: Pearson.
  • İnce, B. (2015). Matematik öğretmenlerinin teknolojinin öğretim süreçlerine entegrasyonunda yaşadığı güçlüklerin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) çerçevesinde belirlenmesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, DEÜ, Ortaöğretim Fen ve Matematik Eğitimi, İzmir.
  • İşleyen, T. (2017). Mikro öğretim ders imecesi yöntemiyle matematik öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin gelişimlerinin incelenmesi: Geometrik cisimler örneği. earsiv.atauni.edu.tr
  • Jang, S. J., & Tsai, M. F. (2012). Exploring the TPACK of Taiwanese elementary mathematics and science teachers with respect to use of interactive whiteboards. Computers & Education, 59(2), 327-338.
  • Jang, S. J., &Tsai, M. F. (2013). Exploring the TPACK of Taiwanese secondary school science teachers using a new contextualized TPACK model. Australasian Journal of Educational Technology, 29(4), 566-580.
  • Kabaran, H., & Aykaç, N. (2018). Investigating the instructors’ technological pedagogical content knowledge in terms of different variables: The sample of Muğla Sıtkı Koçman University. Yüksek Öğretim Dergisi, 8(3), 322–333. doi:10.2399/yod.18.018
  • Karataş, F. İ., & Aslan Tutak, F. (2017). Lise matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgileri ve teknolojiyi bütünleştirme öz yeterlilikleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (37), 180-198.
  • Koehler, M. J., & Mishra, P. (2005). What happens when teachers design e ucational technology? The development of technological pedagogical content knowledge. Journal of Educational Computing Research, 32(2), 131-152
  • Koehler, M. J., & Mishra, P. (2009). What is technological pedagogical content knowledge? Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 60-70
  • Koehler, M. J., Mishra, P., Kereluik, K., Shin, T. S., & Graham, C. (2014). The technological pedagogical content knowledge (TPACK) framework. In J. M. Spector, M. D. Merrill, J. Ellen, & M. J. Bishop (Eds.), Handbook of research on educational communications and technology (4th ed., pp. 101–111). New York, NY: Springer.
  • Kozikoğlu, İ., & Babacan, N. (2019). The investigation of the relationship between Turkish EFL teachers' technological pedagogical content knowledge skills and attitudes towards technology. Journal of Language and Linguistic Studies, 15(1), 20-33. Doi: 10.17263/jlls.547594
  • Luik, P., Taimalu, M., & Suviste, R. (2018). Perceptions of technological, pedagogical and content knowledge (TPACK) among pre-service teachers in Estonia. Education and Information Technologies, 23, 741-755.
  • MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: MEB Miles, M.B. & Huberman, A.M., 1994. Qualitative data analysis: an expanded sourcebook. Newbury Park, CA: Sage.
  • Mishra, P., & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A framework for integrating technology in teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017-1054
  • Mutluoğlu, A., & Erdoğan, A. (2016). İlköğretim matematik öğretmenlerinin öğretim stili tercihlerine göre TPAB düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 6(10), 102-126.
  • Niess, M. L. (2005). Preparing teachers to teach science and mathematics with technology: Developing a technology pedagogical content knowledge. Teaching and Teacher Education, 21, 509 -523.
  • Önal, N. (2016). Development, validity and reliability of TPACK scale with pre-service mathematics teachers. International Online Journal of Eduational Sciences, 8 (2).
  • Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4-14.
  • Taşar, M. F., & Timur, B. (2011). Teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güven ölçeğinin (tpabögö) türkçe’ye uyarlanması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10 (2), 839-856.
  • Topçu, E., & Masal, E. (2020). Matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi öz-değerlendirme algılarına bir bakış. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 147-167.
  • Üzel, D., & Mert Uyangör, S. (2018). Eğitim fakültesi matematik öğretmen adayları ve pedagojik formasyon eğitimi sertifika programı adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin karşılaştırılması. Electronic Turkish Studies, 13 (27).
  • Valtonen T, Sointu E, Kukkonen J, vd. (2019). Examining pre‐service teachers' technological pedagogical content knowledge as evolving knowledge domains: A lon-gitudinal approach. Journal of Computer Assisted Learning. 35, 491-502..
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016).Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Investigation of Technological Pedagogical Field Knowledge Levels of Mathematics Teachers

Year 2020, Volume: 7 Issue: 3, 198 - 213, 18.09.2020
https://doi.org/10.17278/ijesim.737612

Abstract

The aim of this study was to determine the level of technological pedagogical field knowledge of mathematics teachers, to examine them according to various variables and to get their opinions on this subject. The study was designed according to the exploratory design of mixed research methods. The study group consisted of 190 mathematics teachers and the qualitative dimension of the study consisted of a total of eight mathematics teachers determined according to the criterion sampling method of purposive sampling methods. Technological pedagogical field knowledge scale, personal information form and semi-structured interview form were used as data collection tools. Descriptive statistics, independent groups t-test and one-way were used for the analysis of quantitative data, and content analysis technique was used in the analysis of qualitative data. As a result, it was concluded that the mathematical teachers' level of technological and pedagogical knowledge was sufficient and there were statistically significant differences in terms of various variables. It was seen that the interviewed teachers emphasized that the use of technology was more important in the learning and teaching process and that the interest in the lesson increased in this context.

References

  • Abbitt, J. T. (2011). An investigation of the relationship between self-efficacy beliefs about technology integration and technological pedagogical content knowledge (TPACK) among preserviceteachers. Journal of Digital Learning in Teacher Education, 27(4), 134-143. https://doi.org/10.1080/21532974.2011.10784670
  • Açıkgül, K. (2017). Geogebra destekli mikro öğretim uygulaması ve oyunlaştırılmış TPAB etkinliklerinin ilköğretim matematik öğretmen adaylarının TPAB düzeylerine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri, Matematik Eğitimi, Malatya.
  • Açıkgül, K., & Aslaner, R. (2015). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının TPAB güven algılarının incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 118-152.
  • Açıkgül, K., & Aslaner, R. (2019). Investigation relations between the technological pedagogical content knowledge efficacy levels and self-efficacy perception levels of pre-service mathematics teachers. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48(1), 1-31.
  • Akkoç, H. (2011). Investigating the development of prospective mathematics teachers’ technological pedagogical content knowledge. Research in Mathematics Education, 13(1), 75-76.
  • Anderson, T. (2008). Towards a theory of online learning, in Anderson, T. (Ed.) Theory and Practice of Online Learning, 2nd ed. (pp. 45–74). Canada: AU Press
  • Archambault, L., & Crippen, K. (2009). Examining TPACK among K-12 online distance educators in the United States. Contemporary Issues In Technology and Teacher Education, 9(1), 71-88.
  • Bağdiken, P., & Akgündüz, D. (2018). Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüven düzeylerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(2): 566-535.
  • Bal, M. S., & Karademir, N. (2013). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi (tpab) konusunda öz-değerlendirme seviyelerinin belirlenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 15-32.
  • Balçın, M. D., & Ergün, A. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) öz yeterliklerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45, 23-47.
  • Bilici, S., & Güler, Ç (2016). Ortaöğretim öğretmenlerinin TPAB düzeylerinin öğretim teknolojilerini kullanma durumlarına göre incelenmesi. İlköğretim Online, 15(3), 898-921, 2016. [Online]:http://ilkogretim-online.org.tr
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Canbolat, N. (2011). Matematik öğretmen adaylarının TPAB ile düşünme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. YayınlanmamışYüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Matematik Eğitimi, Konya.
  • Carr, A. A., Jonassen, D. H., Litzinger, M. E., & Marra, R. M. (1998). Good ideas to foment educational revolution: The role of systematic change in advancing situated learning, constructivism, and feminist pedagogy. Educational Technology, 38(1), 5–14.
  • Çetin, İ. (2017). Ortaöğretim matematik öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) yeterliklerindeki ve düzeylerindeki değişimin incelenmesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Matematik Eğitimi, Konya.
  • Chai, C. S., Koh, J. H. L., & Tsai, C.-C. (2010). Facilitating preservice teachers' development of technological, pedagogical, and content knowledge (TPACK). Educational Technology & Society, 13(4), 63–73.
  • Creswell, J. W. & Plano Clark, V. L. (2014). Karma yöntem araştırmaları, tasarımı ve yürütülmesi. (2. Baskıdan çeviri). (Çev. Ed: Y. Dede, S. B. Demir). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Dikkartın Övez, F. T., & Akyüz, G. (2013). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının TPAB yapılarının modellenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 38(170), 331-334.
  • Gönen, S., & Kocakaya, F. (2015). Pedagojik formasyon programına katılan öğrencilerinin teknopedagojik eğitim yeterliklerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi,4(4), 82-90.
  • Graham, C. R., Burgoyne, N., Cantrell, P., Smith, Clair, L., & Harris, R. (2009). TPACK development in science teaching: measuring the TPACK confidence of inservice science teachers. TechTrends, 53(5), 70-79. http://galleries.lakeheadu.ca/uploads/4/0/5/9/4059357/measureing_tpack_confidence.pdf
  • Green, S.B., & Salkind, N.J. (2005). Using SPSS for Windows and Macintosh: Analyzing and Undestanding data (4th Ed. ). New Jersey: Pearson.
  • İnce, B. (2015). Matematik öğretmenlerinin teknolojinin öğretim süreçlerine entegrasyonunda yaşadığı güçlüklerin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) çerçevesinde belirlenmesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, DEÜ, Ortaöğretim Fen ve Matematik Eğitimi, İzmir.
  • İşleyen, T. (2017). Mikro öğretim ders imecesi yöntemiyle matematik öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin gelişimlerinin incelenmesi: Geometrik cisimler örneği. earsiv.atauni.edu.tr
  • Jang, S. J., & Tsai, M. F. (2012). Exploring the TPACK of Taiwanese elementary mathematics and science teachers with respect to use of interactive whiteboards. Computers & Education, 59(2), 327-338.
  • Jang, S. J., &Tsai, M. F. (2013). Exploring the TPACK of Taiwanese secondary school science teachers using a new contextualized TPACK model. Australasian Journal of Educational Technology, 29(4), 566-580.
  • Kabaran, H., & Aykaç, N. (2018). Investigating the instructors’ technological pedagogical content knowledge in terms of different variables: The sample of Muğla Sıtkı Koçman University. Yüksek Öğretim Dergisi, 8(3), 322–333. doi:10.2399/yod.18.018
  • Karataş, F. İ., & Aslan Tutak, F. (2017). Lise matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgileri ve teknolojiyi bütünleştirme öz yeterlilikleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (37), 180-198.
  • Koehler, M. J., & Mishra, P. (2005). What happens when teachers design e ucational technology? The development of technological pedagogical content knowledge. Journal of Educational Computing Research, 32(2), 131-152
  • Koehler, M. J., & Mishra, P. (2009). What is technological pedagogical content knowledge? Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 60-70
  • Koehler, M. J., Mishra, P., Kereluik, K., Shin, T. S., & Graham, C. (2014). The technological pedagogical content knowledge (TPACK) framework. In J. M. Spector, M. D. Merrill, J. Ellen, & M. J. Bishop (Eds.), Handbook of research on educational communications and technology (4th ed., pp. 101–111). New York, NY: Springer.
  • Kozikoğlu, İ., & Babacan, N. (2019). The investigation of the relationship between Turkish EFL teachers' technological pedagogical content knowledge skills and attitudes towards technology. Journal of Language and Linguistic Studies, 15(1), 20-33. Doi: 10.17263/jlls.547594
  • Luik, P., Taimalu, M., & Suviste, R. (2018). Perceptions of technological, pedagogical and content knowledge (TPACK) among pre-service teachers in Estonia. Education and Information Technologies, 23, 741-755.
  • MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: MEB Miles, M.B. & Huberman, A.M., 1994. Qualitative data analysis: an expanded sourcebook. Newbury Park, CA: Sage.
  • Mishra, P., & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A framework for integrating technology in teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017-1054
  • Mutluoğlu, A., & Erdoğan, A. (2016). İlköğretim matematik öğretmenlerinin öğretim stili tercihlerine göre TPAB düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 6(10), 102-126.
  • Niess, M. L. (2005). Preparing teachers to teach science and mathematics with technology: Developing a technology pedagogical content knowledge. Teaching and Teacher Education, 21, 509 -523.
  • Önal, N. (2016). Development, validity and reliability of TPACK scale with pre-service mathematics teachers. International Online Journal of Eduational Sciences, 8 (2).
  • Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4-14.
  • Taşar, M. F., & Timur, B. (2011). Teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güven ölçeğinin (tpabögö) türkçe’ye uyarlanması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10 (2), 839-856.
  • Topçu, E., & Masal, E. (2020). Matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi öz-değerlendirme algılarına bir bakış. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 147-167.
  • Üzel, D., & Mert Uyangör, S. (2018). Eğitim fakültesi matematik öğretmen adayları ve pedagojik formasyon eğitimi sertifika programı adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin karşılaştırılması. Electronic Turkish Studies, 13 (27).
  • Valtonen T, Sointu E, Kukkonen J, vd. (2019). Examining pre‐service teachers' technological pedagogical content knowledge as evolving knowledge domains: A lon-gitudinal approach. Journal of Computer Assisted Learning. 35, 491-502..
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016).Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 43 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Applied Mathematics
Journal Section Research Article
Authors

Ayten Pınar Bal 0000-0003-1695-9876

Sümeyye Güner Bedir 0000-0002-2090-0044

Publication Date September 18, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 7 Issue: 3

Cite

APA Bal, A. P., & Bedir, S. G. (2020). Matematik Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi. International Journal of Educational Studies in Mathematics, 7(3), 198-213. https://doi.org/10.17278/ijesim.737612