Öğrenciler tamsayılar ve tamsayılarla işlemler yapma konusunda çeşitli öğrenme güçlükleri yaşamaktadırlar. Bu zorlukların üstesinden gelebilmek için alanyazında tamsayılar konusunun öğretiminde çeşitli bağlamların, yöntemlerin veya modellerin kullanılması tavsiye edilmektedir. Bu çalışmada tamsayılarla toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemlerinin sayma pulları ve sayı doğrusu modelleri ile yapılışı açıklanmıştır. Tamsayılarla bölme işlemlerinin yapılışında sayı doğrusu kullanımının; negatif bir tamsayı ile pozitif bir tamsayının çarpılması ve pozitif bir tamsayının negatif bir tamsayıya bölünmesi işlemlerinde sayma pullarının kullanılmasının zor ve karmaşık olduğu görülmüştür. Bu sebeple tamsayılarla çarpma işlemlerinde kullanılabilecek “örüntü arama” ve bölme işlemlerinde kullanılabilecek “çarpma işlemi ile ilişkilendirme” stratejilerine yer verilmiştir. Çalışmanın tamsayılarla temel işlemlerin sayı doğrusu ve sayma pulları modelleriyle yapılışı hakkında öğrencilere ve matematik öğretmeni adaylarına önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 8, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 1 |