Research Article
BibTex RIS Cite

The Effect of Online Discussion-Based Approach to Mathematics Homeworks on 7th-Grade Students' Inquiry Skills

Year 2024, Volume: 11 Issue: 4, 166 - 186
https://doi.org/10.17278/ijesim.1603493

Abstract

The purpose of this study is to examine the effect of completing mathematics homework through online discussions via the Education Informatics Network (EBA) platform on the 7th-grade students’ inquiry skills. The study was conducted using a pretest-posttest quasi-experimental design with control groups, which is one of the quantitative research methods. A total of 48 students, selected from two classes with similar academic performance (24 in the experimental group and 24 in the control group), participated in the research. The inquiry skills of the students were measured using a Likert-type scale. Students in the experimental group were assigned open-ended homework consisting of a single question once a week via the EBA platform for six weeks. These assignments were designed to encourage students to think critically and foster a discussion environment. After completing and uploading their homework to the platform, students were able to view their peers’ responses and reflect on both their own and others’ answers. The teacher guided and deepened the discussions by posing questions. In the control group, students were assigned textbook questions as homework, with no additional activities or no classroom discussions conducted. The findings revealed that the mean inquiry skills scores of the experimental group were significantly higher than those of the control group. It was concluded that completing homework through the EBA platform and engaging in online discussions enhanced students’ inquiry skills. These findings provide insights for future research to explore the impact and efficiency of homework practices conducted in non-technological classroom environments or using alternative online platforms.

References

  • Açıkgöz, G. (2018). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) destekli matematik öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Aklar, S. (2019). Matematik ev ödevi değişkenlerinin matematik başarısı ile ilişkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Aldan Karademir, Ç. (2013). Öğretmen adaylarının sorgulama ve eleştirel düşünme becerilerinin öğretmen öz yeterlik düzeyine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Alkan, H., & Güzel, E. B. (2005). Öğretmen adaylarında matematiksel düşünmenin gelişimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3), 221-236.
  • Barnes, S. (2001). Ladder to learning or stairway to stres: A study of grade 4 homework practices. Master of education thesis. Charlottetown: University of Prince Edward Island.
  • Cooper, H., Lindsay, J. J., Nye, B., & Greathouse, S. (1998). Relationships among attitudes about homework, amount of homework assigned and completed, and student achievement. Journal of Educational Psychology, 90(1), 70–83.
  • Cooper, H., Robinson, J. C., & Patall, E. (2006). Does homework improve academic achievement? A synthesis of research, 1987–2003. Review of Educational Research, 76(1), 1–62.
  • Dettmers, S., Trautwein, U., & Lüdtke, O. (2009). The relationship between homework time and achievement is not universal: Evidence from multilevel analysis in 40 countries. School Effectiveness and School Improvement, 20(4), 375–405.
  • Dilekli, Y. (2015). Öğretmenlerin düşünmeyi öğretmeye yönelik yaptıkları sınıf içi uygulamalar, özyeterlik düzeyleri ve öğretim stilleri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Dinler Esim, F. (2021). Eğitim Bilişim Ağı’ndaki (EBA) ortaokul matematik içeriklerine yönelik hazırlanan videoların çoklu ortam tasarım ilkelerine göre incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • EBA. (2016). EBA nedir? Sancaktepe Milli Eğitim Müdürlüğü. 2022 tarihinde http://sancaktepe.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_11/20161859_EBA_Nedir.pdf adresinden alınmıştır.
  • Elgit, A. (2019). İlkokul ikinci sınıf matematik dersinde yapılandırılmış ve geleneksel ev ödevlerinin öğrenclerin akademik başarılarına ve ödeve yönelik tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Epstein, J. L. (1988). Homework practices, achievements, and behaviors of elementary school students (Report No. 26). Center for Research on Elementary & Middle Schools, 301–302.
  • Göksu, M. (2020). 5. sınıf geometri öğretiminde eba destekli matematik öğretiminin öğrenci başarısına ve görüşlerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Giresun Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü,Giresun.
  • Gün, H. (1995). Eğitim öğretimde program-öğretmen-ödev üçlüsü. Çağdaş Eğitim Dergisi, (213), 41-43.
  • Jha, A. K. (2006). Homework education: A powerful tool of learning. Atlantic Publishers & Distributors Pvt. Ltd.
  • Johnston, E. M. (2011). Creating effective homework policies in the secondary mathematics classroom. Fredonia: State University of New York.
  • Kalyoncu, A. (2020). İlköğretim4. sınıf düzeyinde ev ödevi tekniğine ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstütüsü, Çanakkale.
  • Kapıkıran, Ş., & Kıran, H. (1999). Ev ödevinin öğrencinin akademik başarısına etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(5), 54-60.
  • Kaplan, G. (2018). Ortaokul öğrencilerine verilen matematik ödevleri hakkında öğrenci, öğretmen ve veli görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kelismail, E. (2019). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) destekli öğretimin 6. sınıf öğrencilerinin cebirsel ifadeler alt öğrenme alanında matematik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kenar, B. (2020). Alternatif değerlendirme yaklaşımlarının öğrencilerin akademkik başarıları, mantıksal düşünme ve sorgulama becerileri üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Aksaray Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Aksaray.
  • McMullen, S. (2007). The impact of homework time on academic achievement. Chapel Hill: The University of North Carolina.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2021). Eğitimde FATİH Projesi. 2022 tarihinde http://fatihprojesi.meb.gov.tr/about.html adresinden alınmıştır.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2024). Matematik dersi öğretim programı (5-8). Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (1985). Tebliğler Dergisi, 48(2182).
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (1989). Tebliğler Dergisi, 52(2300).
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2004). Tebliğler Dergisi, 67(2563).
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2013). 5-8 sınıflar ortaokul matematik dersi (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Okumuş, S., & Yetkil, K. (2020). Ortaokul öğrencilerinin sorgulama becerilerinin değerlendirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(30), 508-527.
  • Öçal, M. F., & Şimşek, M. (2017). Matematik öğretmen adaylarının FATİH projesi ve matematik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 8(1), 91-121.
  • Rosário, P., Núñez, J., Vallejo, G., Cunha, J., Nunes, T., & Mourão, R. (2015). Does homework design matter? The role of homework’s purpose in student mathematics achievement. Contemporary Education Psychology, (43), 10-24.
  • Taş, Y., Sungur-Vural, S., & Öztekin, C. (2014). A study of science teachers’homework practices. Research in Education, 91, 45-64.
  • Taşkoyan, S. N. (2008). Fen ve teknoloji öğretiminde sorgulayıcı öğrenme stratejilerinin öğrencilerin sorgulayıcı öğrenme becerileri, akademik başarıları ve tutumları üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Taşlıcalı, Ö. (2020). Ödev verme sıklığının ve ödev yapma sürelerinin 4. sınıf matematik derslerinde öğrenci başarısı ile ilişkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Düzce Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Düzce.
  • Tertemiz, N. (1991). Ödevin başarıya etkisi. Eğitim ve Bilim, 15(81), 49-57.
  • Trautwein, U., Köller, O., Schmitz, B., & Baumert, J. (2002). Do homework assignments enhance achievement? A multilevel analysis in 7th-grade mathematics. Contemporary Educational Psychology, 27(1), 26-50.
  • Vahit, H. R. (2019). EBA etkinlikleri ile yapılan matematik öğretiminin başarıya ve tutuma etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Kastamonu üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Yapıcı, N. (1995). İlkokullarda öğretmen, öğrenci ve velilerin ev ödevi konusundaki görüşlerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Yıldırım, A., Doğanay, A., & Türkoğlu, A. (2000). Okulda başarı için ders çalışma ve öğrenme yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Matematik Dersi Ev Ödevlerinin Çevrim İçi Tartışma Temelli Yaklaşımla Yapılmasının 7. Sınıf Öğrencilerinin Sorgulama Becerilerine Etkisi

Year 2024, Volume: 11 Issue: 4, 166 - 186
https://doi.org/10.17278/ijesim.1603493

Abstract

Bu araştırmanın amacı, matematik dersi ev ödevlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) platformu aracılığıyla çevrim içi tartışmalarla yapılmasının, 7. sınıf öğrencilerinin sorgulama becerileri üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışma, nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmaya, akademik başarıları benzer olan iki sınıftan seçilen toplam 48 öğrenci (24 deney, 24 kontrol grubu) katılmıştır. Öğrencilerin sorgulama becerileri, Likert tipi bir ölçek aracılığıyla ölçülmüştür. Deney grubundaki öğrencilere, altı hafta boyunca haftada bir kez EBA platformu üzerinden açık uçlu ve tek sorudan oluşan ev ödevleri gönderilmiştir. Bu ödevler, öğrencilerin düşünmelerini teşvik etmek ve tartışma ortamı yaratmak amacıyla hazırlanmıştır. Öğrenciler, ev ödevlerini tamamlayarak platforma yükledikten sonra arkadaşlarının yanıtlarını görebilmiş hem kendi yanıtları hem de diğer öğrencilerin yanıtları üzerine düşünmeleri sağlanmıştır. Öğretmen, tartışmaları yönlendirmek ve derinleştirmek için sorular sorarak rehberlik etmiştir. Kontrol grubuna ise ders kitabındaki sorular ev ödevi olarak verilmiş; herhangi bir ek etkinlik ya da sınıf içi tartışma yapılmamıştır. Araştırmanın bulguları, deney grubundaki öğrencilerin sorgulama becerileri puan ortalamalarının kontrol grubuna kıyasla istatistiksel olarak anlamlı düzeyde daha yüksek olduğunu ortaya koymuştur. EBA platformu üzerinden gerçekleştirilen ev ödevlerinin ve çevrim içi tartışmaların, öğrencilerin sorgulama becerilerini geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu bulgular, teknolojinin desteklenmediği sınıf ortamlarında veya farklı çevrim içi platformlar kullanılarak yapılacak ev ödevi uygulamalarının etkisini ve verimliliğini incelemek üzere gelecekteki araştırmalara ışık tutabilir.

References

  • Açıkgöz, G. (2018). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) destekli matematik öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Aklar, S. (2019). Matematik ev ödevi değişkenlerinin matematik başarısı ile ilişkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Aldan Karademir, Ç. (2013). Öğretmen adaylarının sorgulama ve eleştirel düşünme becerilerinin öğretmen öz yeterlik düzeyine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Alkan, H., & Güzel, E. B. (2005). Öğretmen adaylarında matematiksel düşünmenin gelişimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3), 221-236.
  • Barnes, S. (2001). Ladder to learning or stairway to stres: A study of grade 4 homework practices. Master of education thesis. Charlottetown: University of Prince Edward Island.
  • Cooper, H., Lindsay, J. J., Nye, B., & Greathouse, S. (1998). Relationships among attitudes about homework, amount of homework assigned and completed, and student achievement. Journal of Educational Psychology, 90(1), 70–83.
  • Cooper, H., Robinson, J. C., & Patall, E. (2006). Does homework improve academic achievement? A synthesis of research, 1987–2003. Review of Educational Research, 76(1), 1–62.
  • Dettmers, S., Trautwein, U., & Lüdtke, O. (2009). The relationship between homework time and achievement is not universal: Evidence from multilevel analysis in 40 countries. School Effectiveness and School Improvement, 20(4), 375–405.
  • Dilekli, Y. (2015). Öğretmenlerin düşünmeyi öğretmeye yönelik yaptıkları sınıf içi uygulamalar, özyeterlik düzeyleri ve öğretim stilleri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Dinler Esim, F. (2021). Eğitim Bilişim Ağı’ndaki (EBA) ortaokul matematik içeriklerine yönelik hazırlanan videoların çoklu ortam tasarım ilkelerine göre incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • EBA. (2016). EBA nedir? Sancaktepe Milli Eğitim Müdürlüğü. 2022 tarihinde http://sancaktepe.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_11/20161859_EBA_Nedir.pdf adresinden alınmıştır.
  • Elgit, A. (2019). İlkokul ikinci sınıf matematik dersinde yapılandırılmış ve geleneksel ev ödevlerinin öğrenclerin akademik başarılarına ve ödeve yönelik tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Epstein, J. L. (1988). Homework practices, achievements, and behaviors of elementary school students (Report No. 26). Center for Research on Elementary & Middle Schools, 301–302.
  • Göksu, M. (2020). 5. sınıf geometri öğretiminde eba destekli matematik öğretiminin öğrenci başarısına ve görüşlerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Giresun Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü,Giresun.
  • Gün, H. (1995). Eğitim öğretimde program-öğretmen-ödev üçlüsü. Çağdaş Eğitim Dergisi, (213), 41-43.
  • Jha, A. K. (2006). Homework education: A powerful tool of learning. Atlantic Publishers & Distributors Pvt. Ltd.
  • Johnston, E. M. (2011). Creating effective homework policies in the secondary mathematics classroom. Fredonia: State University of New York.
  • Kalyoncu, A. (2020). İlköğretim4. sınıf düzeyinde ev ödevi tekniğine ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstütüsü, Çanakkale.
  • Kapıkıran, Ş., & Kıran, H. (1999). Ev ödevinin öğrencinin akademik başarısına etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(5), 54-60.
  • Kaplan, G. (2018). Ortaokul öğrencilerine verilen matematik ödevleri hakkında öğrenci, öğretmen ve veli görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kelismail, E. (2019). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) destekli öğretimin 6. sınıf öğrencilerinin cebirsel ifadeler alt öğrenme alanında matematik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kenar, B. (2020). Alternatif değerlendirme yaklaşımlarının öğrencilerin akademkik başarıları, mantıksal düşünme ve sorgulama becerileri üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Aksaray Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Aksaray.
  • McMullen, S. (2007). The impact of homework time on academic achievement. Chapel Hill: The University of North Carolina.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2021). Eğitimde FATİH Projesi. 2022 tarihinde http://fatihprojesi.meb.gov.tr/about.html adresinden alınmıştır.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2024). Matematik dersi öğretim programı (5-8). Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (1985). Tebliğler Dergisi, 48(2182).
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (1989). Tebliğler Dergisi, 52(2300).
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2004). Tebliğler Dergisi, 67(2563).
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2013). 5-8 sınıflar ortaokul matematik dersi (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Okumuş, S., & Yetkil, K. (2020). Ortaokul öğrencilerinin sorgulama becerilerinin değerlendirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(30), 508-527.
  • Öçal, M. F., & Şimşek, M. (2017). Matematik öğretmen adaylarının FATİH projesi ve matematik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 8(1), 91-121.
  • Rosário, P., Núñez, J., Vallejo, G., Cunha, J., Nunes, T., & Mourão, R. (2015). Does homework design matter? The role of homework’s purpose in student mathematics achievement. Contemporary Education Psychology, (43), 10-24.
  • Taş, Y., Sungur-Vural, S., & Öztekin, C. (2014). A study of science teachers’homework practices. Research in Education, 91, 45-64.
  • Taşkoyan, S. N. (2008). Fen ve teknoloji öğretiminde sorgulayıcı öğrenme stratejilerinin öğrencilerin sorgulayıcı öğrenme becerileri, akademik başarıları ve tutumları üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Taşlıcalı, Ö. (2020). Ödev verme sıklığının ve ödev yapma sürelerinin 4. sınıf matematik derslerinde öğrenci başarısı ile ilişkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Düzce Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Düzce.
  • Tertemiz, N. (1991). Ödevin başarıya etkisi. Eğitim ve Bilim, 15(81), 49-57.
  • Trautwein, U., Köller, O., Schmitz, B., & Baumert, J. (2002). Do homework assignments enhance achievement? A multilevel analysis in 7th-grade mathematics. Contemporary Educational Psychology, 27(1), 26-50.
  • Vahit, H. R. (2019). EBA etkinlikleri ile yapılan matematik öğretiminin başarıya ve tutuma etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Kastamonu üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Yapıcı, N. (1995). İlkokullarda öğretmen, öğrenci ve velilerin ev ödevi konusundaki görüşlerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Yıldırım, A., Doğanay, A., & Türkoğlu, A. (2000). Okulda başarı için ders çalışma ve öğrenme yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 40 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Mathematics Education
Journal Section Research Article
Authors

Esra Bukova Guzel 0000-0001-7571-1374

Caner Güder This is me 0009-0007-1810-0260

Early Pub Date December 27, 2024
Publication Date
Submission Date December 18, 2024
Acceptance Date December 27, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 11 Issue: 4

Cite

APA Bukova Guzel, E., & Güder, C. (2024). Matematik Dersi Ev Ödevlerinin Çevrim İçi Tartışma Temelli Yaklaşımla Yapılmasının 7. Sınıf Öğrencilerinin Sorgulama Becerilerine Etkisi. International Journal of Educational Studies in Mathematics, 11(4), 166-186. https://doi.org/10.17278/ijesim.1603493