Research Article
BibTex RIS Cite

Investigation of Primary School Teachers' Views on Undesirable Student Behaviors Encountered within the Frame of Classroom Management

Year 2022, Volume: 3 Issue: 2, 14 - 37, 19.11.2022

Abstract

The aim of this study is to determine undesirable student behaviors that primary school teachers encounter within the framework of classroom management and to determine their solutions to these undesirable student behaviors. In the research, descriptive survey model was used in accordance with the nature of qualitative research selected as the method. The research was carried out in the province of Aydın, Türkiye in the spring semester of the 2021-2022 Academic Year. The participants of the study, for which ethical conventions are followed, consist of a total of 12 primary school teachers, each of whom is represented by at least three primary school teachers from lower, middle and upper social economic levels. The selection of the study group was made with reference to the maximum diversity sampling, one of the sampling techniques. The opinions of the participants were collected with the help of a semi-structured interview form and the data obtained from the interviews were analyzed using content analysis method. In line with the data collected and analyzed by 2 researchers, the findings were shared within the scope of 6 themes. As a result, while it was determined that undesirable behaviors in classroom management were mostly caused by students, individual learning speed and friend relations, it was determined that these result from the factors pertaining to the environment, friends, technology use and family. Although the participants appeared to have various coping methods for undesirable behaviors, they stated that there exist responsibilities especially of parents, school staff and students in order to eliminate and minimize the relevant problems.

Ethical Statement

The ethics application for the study was made on 07/04/2022 and the research was carried out with the approval of Aydın Adnan Menderes University Ethics Commission dated 26/05/2022 and numbered 2022/09.

References

  • Ada, S. & Ünal, S. (2000). Sınıf yönetimi. Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi Döner Sermaye İşletmesi Matbaa Birimi: İstanbul.
  • Akçadağ, T. (2009). Etkili sınıf yönetimi. Anı Yayıncılık: Ankara.
  • Alkan, H.B. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin istenmeyen davranışlarla baş etme yöntemleri ve okulda şiddet. (Tez No:209342). [Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Alkaş, B. (2010). İlköğretim öğrencileri arasındaki istenmeyen öğrenci davranışlarının incelenmesi. (Tez No:279931). [Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Ataman, A. (2005). Sınıf yönetiminde yeni yaklaşımlar. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
  • Balay, R. & Sağlam, M. (2008). Sınıf içi olumsuz davranışlara ilişkin öğretmen görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2), 1-24.
  • Başar, H. (1999). Sınıf yönetimi. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları: İstanbul.
  • Başar, H. (2003). Sınıf yönetimi. Anı Yayıncılık: Ankara.
  • Bogdan, R. & Biklen. S. (1982). Qualitative research for education: An introduction to theory and methods. Allyn & Bacon: Boston.
  • Charles, C. M. (1999). Building classroom discipline. Allyn and Bacon Publishing: Boston.
  • Creswell, J. W. (2016). Reflections on the MMIRA the future of mixed methods task force report. Journal of Mixed Methods Research, 10(3), 215-219.
  • Çankaya, İ. & Çanakçı, H. (2011). Sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve başa çıkma yolları. Turkish Studies (Elektronik), 6(2), 307-316.
  • Çelik, V. (2003). Sınıf yönetimi. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
  • Çelikkaleli, Ö. & Raşit, A. (2015). Öğretmenlerin empatik eğilimi ve istenmeyen öğrenci davranışları arasındaki ilişki: öğretmenlerin kişilerarası yetkiliğinin rolü. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(33), 61-88.
  • Çetin, B. (2013). Sınıfta İstenmeyen öğrenci davranışlarıyla ilgili sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Journal of Kirsehir Education Faculty, 14(1), 255-269.
  • Durukan, H. & Öztürk, İ. (2005). Sınıf yönetimi. Lisans Yayıncılık: İstanbul.
  • Ekici, R. & Ekici, A. (2014). Sınıf yönetiminde istenmeyen öğrenci davranışlarının ilkokul ve ortaokullarda karşılaştırmalı incelenmesi. Ekev Akademi Dergisi, 18(59), 107-118.
  • Dingwall, R. & Miller, G. (1997). Context and method in qualitative research. SAGE, USA.
  • Dönmez, B. & Cömert, M. (2009). Öğretmen adaylarının, kendilerinin ve uygulama öğretmenlerinin sınıf içi istenmeyen öğrenci davranışları ile baş etme konusundaki yeterliliklerine ilişkin algıları. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,10 (2), 47-55.
  • Elban, L. (2009), İlköğretimdeki öğretmenlerin istenmeyen öğrenci davranışlarıyla karşılaşma ve çözüm bulma durumlarının incelenmesi. (Tez No:234941). [Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Erdem, A. R. (2010). İlköğretim okulu yöneticilerinin velilere yönelik yönetsel etkinliklerde velileri okula çekme başarısı. Education Sciences, 5(1), 270-289.
  • Erdem, H. (2016). İlkokul öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışları ile baş etmede kullandıkları yöntemler. (Tezsiz Yüksek Lisans Projesi). [Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi].
  • Girmen, P., Anılan, H., Şentürk, İ. & Öztürk, A. (2006). Sınıf öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışlarına gösterdikleri tepkiler. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15), 235-244.
  • Gökyer, N. & Doğan, B. (2016). İstenmeyen öğrenci davranişlari ve nedenlerine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(1), 93-106.
  • Gündoğdu, S. (2013). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin sınıf yönetiminde istenmeyen öğrenci davranışlarına ilişkin görüşleri ve bu davranışlara karşı uyguladıkları stratejiler. (Tez No:454233). [Yüksek Lisans Tezi, Hasan Kalyoncu Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Gündüz, H. B. & Konuk, S. (2016). İlkokul öğretmenlerin karşılaştıkları istenmeyen davranışlar ile baş etme stratejileri. Yıldız Journal of Educational Research, 1(1), 37-54.
  • Gürşimşek, I. & Saygılı, G. (2008). Sınıfta istenmeyen davranışlara ilişkin öğrenci görüşleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 152-159.
  • Kahraman, C. (2006). Sınıf içi istenmeyen öğrenci davranışlarının önlenmesi ve giderilmesine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri (Edirne İl Merkez, Uzunköprü ve Havza İlçeleri Örneği). (Tez No:190218). [Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kapucuoglu Tolunay, A. (2008). Sınıf öğretmenlerinin sınıfta karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlara karşı kullandıkları baş etme yöntemleri. (Tez No:220994). [Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Keskin, R. (2009). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi ve istenmeyen öğrenci davranışlarıyla baş etmede kullandıkları yöntemlere ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. (Tez No:240278). [Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Keleş, Z. (2010). İlköğretim okulları birinci kademe sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlarla baş etme yöntemleri. (Tez No:262392). [Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Korkmaz, İ. (2002). İstenmeyen davranışların önlenmesi, Sınıf yönetimi. Pegem Yayıncılık: Ankara.
  • Medikoğlu, O. & Dalaman, O. (2018). Öğretmenlerinin derste karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlara yönelik çözüm stratejileriyle ilgili öğretmen görüşlerinin belirlenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 4(3), 20-32.
  • Memişoğlu, S. P. (2005). Sınıf ortamında istenmeyen davranışlara yol açan öğretmen davranışları. Çağdaş Eğitim Dergisi,30(323), 32-39.
  • Miles, M.B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis: an expanded sourcebook (2nd Edition). SAGE Publications: Calif.
  • Neyişci Karakaş, B. (2005) İlköğretim birinci kademe öğrencilerinde gözlenen istenmeyen davranışları ve öğretmenlerin bunlarla başa çıkma yöntemleri. (Tez No:187876). [Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Özer, B., Bozkurt, N. & Tuncay, A. (2014). İstenmeyen öğrenci davranışları ve öğretmenlerin kullandıkları başa çıkma stratejileri. Turkish Journal of Educational Studies, 1(2), 152-189.
  • Özdaş, F. (2013). Ortaokullarda değerler eğitimi ve istenmeyen öğrenci davranışlarına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi/The evaluation of teacher's opinions regarding the student misbehaviours and the training of values at secondary schools. (Tez No:349352). [Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi
  • Pala, A. (2005). Sınıfta istenmeyen öğrenci davranışlarını önlemeye dönük disiplin modelleri. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13, 171-179.
  • Parlakkaya, Ç. (2010). Göçe bağlı olarak ilköğretim okullarında yaşanan istenmeyen öğrenci davranışlarına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşleri. (Tez No:265905). [Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi
  • Pehlivan, Z. (2012). Beden eğitimi derslerinde istenmeyen öğrenci davranışları, öğretmenlerin sözlü dönüt biçimi ve dönüt biçiminin öğrenci başarı güdüsüne etkisi. Spor Bilimleri Dergisi, 23(3), 144-158.
  • Sadık, F. (2008). Sınıf yönetimi teori ve pratik uygulamalar. Kriter Yayınevi: İstanbul.
  • Sarıtaş, M. (2006). Öğretmen adaylarının değerlendirmelerine göre sınıfta istenmeyen öğrenci davranışlarını değiştirmek ve düzeltmek amacıyla yararlanılan stratejiler. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 167-187.
  • Sayın, N. (2001). Sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışların nedenlerine ilişkin görüşleri ile istenmeyen davranışları önleme yöntemleri. (Tez No:101700). [Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Sipahioğlu, E. (2008). İlköğretim 1. kademesinde sınıf içi istenmeyen öğrenci davranışları ve çözüm önerileri (Narlıdere Örneği). (Tez No:235380). [Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Siyez, D. M. (2009). Liselerde görev yapan öğretmenlerin istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik algıları ve tepkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(25), 67-80.
  • Şenay, K. (2011). İlköğretim okulları birinci kademede görevli yönetici ve öğretmen algılarına göre istenmeyen öğrenci davranışları ve önleme yöntemleri. (Tez No:296620). [Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi
  • Şentürk, E. (2010). İlköğretim okullarında sınıf içinde gözlenen istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik öğretmen tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. (Tez No:257296). [Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Şenkulak, S. (2010). Ortaöğretim kurumlarında çalışan ingilizce öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışların yarattığı sorunları çözme becerileri (Kayseri ili örneği). (Tez No:265818). [Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Tanhan, F. & Şentürk, E. (2011). Sınıf içi istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik öğretmen tutumları ölçeğinin geliştirilmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4 (35), 44-53
  • Tolunay, A. K. (2008). Sınıf öğretmenlerinin sınıfta karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlara karşı kullandıkları başetme yöntemleri. (Tez No:220994). [Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yıldırım, İ. & Aydın, N. (2019). Liselerde istenmeyen öğrenci davranışlarını konu edinen çalışmaların meta sentez yöntemiyle incelenmesi. İlkogretim Online, 18(4), 1574-1608.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık: Ankara:
  • Yilmaz, N. (2008). Dersin akişini bozan istenmeyen davranişlari yönetme stratejilerinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-38.
  • Yıldız, B. (2006). Sınıf öğretmenlerinin istenmeyen davranışlarda kullandıkları önleyici yaklaşımlar ve bu yaklaşımların etkililiğine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşler. (Tez No:190217). [Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yumuşak, G. & Balcı, Ö. (2018). Öğretmenlerin istenmeyen öğrenci davranışları ile başa çıkma yöntemleri ve bu yöntemlerin etkililiğine ilişkin görüşleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(40), 223-254.
  • Yüksel, A. (2005). İlköğretim 1. kademede 1., 2. ve 3. sınıflarda istenmeyen öğrenci davranışlarına ilişkin öğretmen gözlem ve görüşleri. (Tez No:190140). [Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
There are 57 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Education Management
Journal Section Articles
Authors

Ümit Gözel 0000-0002-6391-0998

Rukiye Gözel

Publication Date November 19, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Gözel, Ü., & Gözel, R. (2022). Investigation of Primary School Teachers’ Views on Undesirable Student Behaviors Encountered within the Frame of Classroom Management. International Journal of Educational Studies and Policy, 3(2), 14-37. https://doi.org/10.5281/zenodo.7584664