Bu araştırmanın amacı, Grup Araştırması tekniğinin
öğrencilerin tarihi çevre bilgisi ve tarihi çevreyi koruma bilinci üzerindeki
etkisini tespit etmektir. Araştırmada kontrol gruplu, öntest-sontest deneysel
desen kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2016-2017 eğitim-öğretim yılının
birinci döneminde Trabzon’da bulunan bir lisenin 9. sınıflarında öğrenim gören
iki sınıfın 50 öğrencisi oluşturmuştur. Sınıflardan biri deney, diğeri kontrol
grubu olarak tesadüfi örnekleme ile seçilmiştir. Araştırmanın verileri, Tarihi
Çevre Görüş Ölçeği ve Yarı Yapılandırılmış Mülakat Formu ile toplanmıştır.
Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız örneklemler
t-testi ve bağımlı örneklemler t-testi kullanılmıştır. Her iki yönteminde
öğrencilerin bilişşel ve duyuşsal öğrenmelerini olumlu yönde etkilediği
anlaşılmıştır. Ancak Grup Araştırması tekniğinin mevcut programa göre tarihi
çevre bilgisini artırmada ve tarihi çevreyi koruma bilinci geliştirmede daha
etkili olduğu görülmüştür. Grup Araştırması
tekniği uygulanarak yapılan eğitim sonunda öğrencilerin tarih bilincinin
arttığı, tarihe karşı olumsuz tutumların değiştiği görülmüştür.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 3 |