Research Article
BibTex RIS Cite

THE CUSTOMER REVIEWS AND SCORING SYSTEM EFFECTS FOR SALES PRICE OF CHOICE HOTELS IN ONLINE SITE OF TOURISM MARKETING

Year 2018, Volume: 2 Issue: 1, 42 - 57, 04.07.2018

Abstract

In recent
years, the development of the internet has evaluated this development in the
enterprises operating in the tourism sector and established online reservation
sites which serve on the internet. For this reason, in addition to the fact
that the sale price is appropriate for the marketing of the accommodation
business products in the online reservation sites, the scoring system and
customer comments on the site are also important factors affecting the decisions of the other tourism customers.



Within the
scope of the research, the literature phase consists of two parts. In the first
part, the concept and development of tourism marketing is investigated. In the
second part, the concept of internet marketing and internet development,
e-commerce and tourism sector: e-tourism concepts, online travel market
development in e-tourism are explained. As a result of the survey conducted in
the analysis of the survey, customers in the online hotel booking site review
and scoring system of preferences Analyzing how sales prices have an impact,
were reviewed at the conclusion.

References

  • Akat, Ö. (2000). Pazarlama Ağırlıklı Turizm İşletmeciliği . Bursa: Ekin Basım Yayın.
  • Akova, O., Sarıışık, M. & Altunel, M. C. (2009). Turizm İşletmelerinde Uygunluk.C. Avcıkurt, Ş. Demirkol, & B. Zengin içinde, Turizm İşletmelerinin Pazarlanmasında 7P ve 7C (s. 281-313). Değişim Yayınları.
  • Aksu, H., Candan, U. & Çankaya, M. N. (2011). Her Şey Çıplak: Bildiğiniz İnternetin Sonu Web 3.0. İstanbul: Media Cat Yayınları.
  • Alikılıç, Ö. A. (2011). Halkla İlişkiler 2.0 Sosyal Medya Yeni Paydaşlar Yeni Teknikler. Ankara: Efil Yayınevi.
  • Alp, S. (2017, Nisan). Türkiye’de online seyahatin payı yüzde 15’e ulaştı. dünya.com websitesi: https://www.dunya.com/sektorler/turizm/turkiyede-online-seyahatin-payi-yuzde-15e-ulasti-haberi-357152 Erişim Tarihi:11.04.2018
  • Angelo, R. & Vladimir, A. (1994). An Introduction To Hospitality Today. Indiana: Ahma. Armstrong , G. & Kotler, P. (2003). Marketing: An Introduction. Prentice Hall.
  • Avcıkurt, C. (2009). Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C. Sakarya: Değişim Yayınları.
  • Ellsworth, J. & Jill, M. (1995). Marketing On The Internet. New Jersey: John Wiley & Sons Inc. Holloway, J. & Plant, R. (1992). Marketing For Tourism. London: Pitman Publishing.
  • İçöz, O. (1996). Turizm İşletmelerinde Pazarlama. Ankara: Anatolia Yayıncılık.
  • Kocabaş, B. (2012, 09 12). Sosyal Medya Yönetiminin Olmazsa Olmazları. www.slideshare.net: http://www.sosyalmedya.co/sosyal-medya-yonetimi Erişim Tarihi:15.05.2018
  • Koren, J. (2012, 04 22). Web 4.0 And Beyond. www.slideshare.net: http://www.slideshare.net/john5700/web40-and-beyond-12645305 adresinden alındı
  • Kotler, P. (2003). Marketing Management Analysis, Planing Implementation And Control,. New Jersey: Prentice Hall.
  • Kotler, P. & Muallimoğlu, N. (2000). Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım. Kotler, P., Bowen, J. & Makns, J. (2002). Marketing for Hospitality and Tourism. New Jersey:PrienticeHall.
  • Laws, E. (2002). Tourism Marketing Quality and Service Management. London: Perspective Continum.
  • Miguens, J., Baggio, R. & Costa, C. (2008). Social Media and Tourism Destinations: Tripadvisor Case Study. IASK ATR Advances in Tourism Research.
  • Mucuk, İ. (2014). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Nucci, D. D. (1999). Fragmanted Future. Design and New Media, 32.
  • O'Reilly, T. (2007, 11 7). What's Web 2.0 Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software. Munich Personal RePEC-Archive, s. 19-25.
  • Özmen, T. (2012). Web 1.0'dan Web 3.0'a İnternetin Gelişimi ve Etkileri. İstanbul: Doğan Kitap Yayınları. Pırnar, I. (2005). Turizm Endüstrisinde E-Ticaret. Ekonomik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 51-65. Pride, W., & Ferrell, O. (2010). Marketing. Boston: Houghton Miffin Co.
  • Scott. (2010). Australian Tourism Data Warehouse; E-Marketing: Customer reviews and Tripadvisor, Australıan Tourısm Data Warehouse, Australıan Tourısm Data Report, Tutorial 29. ATDW Websitesi: http://www.atdw.com.au/media/1558/tourism_e_kit.pdf, adresinden alındı
  • Tunçalp, O. (2017, Nisan 17). Türkiye’de Online Seyahat Pazarı Büyüyor. TurizmTatilSeyahat Web Sitsi: http://www.turizmtatilseyahat.com/turkiyede-online-seyahat-pazari-buyuyor.htm#.WpWtfujFLIU adresinden alındı
  • Uygur, S. M. (2007). Turizm Pazarlaması. Ankara: Nobel Yayın.
  • Yılmaz, E. (2009). Yeni Medya ve Halkla İlişkiler . Konya: Eğitim Yayınları.

TURİZM PAZARLAMASINDA ÇEVRİMİÇİ SİTELERİNDEKİ MÜŞTERİ YORUMLARI VE PUANLAMA SİSTEMİNİN OTEL SATIŞ FİYAT TERCİHLERİNE ETKİSİ

Year 2018, Volume: 2 Issue: 1, 42 - 57, 04.07.2018

Abstract

Son yıllarda, internetin gelişmesi ile birlikte turizm
sektöründe faaliyet gösteren işletmeler bu gelişmeyi değerlendirerek internet
üzerinde hizmet veren çevrimiçi rezervasyon siteleri kurmuşlardır. Bu sebeple,
çevrimiçi rezervasyon sitelerinde, konaklama işletmeleri ürünlerini
pazarlamalarında satış fiyatının uygun olması yanı sıra, sitedeki puanlama
sistemi ve önceden aynı konaklama işletmesinde konaklamış müşterilerin
çevrimiçi sitelerde, otel hakkındaki yorum paylaşımları, yani müşteri yorumları
da diğer turizm müşterilerinin kararlarını etkilemekte büyük etken
oluşturmuştur.



Araştırma kapsamında literatür aşaması iki bölümden
oluşmuştur. İlk bölüm, turizm pazarlaması kavramı ve gelişimi araştırılmıştır.
İkinci bölüm, internet pazarlaması kavramı ve internetin gelişimi, e-ticaret ve
turizm sektörü: e-turizm kavramları, e-turizmde çevrimiçi seyahat pazarı
gelişimi açıklanmıştır. Araştırmasının analiz kısmında, anket çalışması sonucu,
çevrimiçi rezervasyon sitelerindeki müşteri yorumları ve puanlama sisteminin
otel satış fiyat tercihlerine nasıl bir etkisi olduğu analizi yapılarak, sonuç
kısmında yorumlanmıştır. 

References

  • Akat, Ö. (2000). Pazarlama Ağırlıklı Turizm İşletmeciliği . Bursa: Ekin Basım Yayın.
  • Akova, O., Sarıışık, M. & Altunel, M. C. (2009). Turizm İşletmelerinde Uygunluk.C. Avcıkurt, Ş. Demirkol, & B. Zengin içinde, Turizm İşletmelerinin Pazarlanmasında 7P ve 7C (s. 281-313). Değişim Yayınları.
  • Aksu, H., Candan, U. & Çankaya, M. N. (2011). Her Şey Çıplak: Bildiğiniz İnternetin Sonu Web 3.0. İstanbul: Media Cat Yayınları.
  • Alikılıç, Ö. A. (2011). Halkla İlişkiler 2.0 Sosyal Medya Yeni Paydaşlar Yeni Teknikler. Ankara: Efil Yayınevi.
  • Alp, S. (2017, Nisan). Türkiye’de online seyahatin payı yüzde 15’e ulaştı. dünya.com websitesi: https://www.dunya.com/sektorler/turizm/turkiyede-online-seyahatin-payi-yuzde-15e-ulasti-haberi-357152 Erişim Tarihi:11.04.2018
  • Angelo, R. & Vladimir, A. (1994). An Introduction To Hospitality Today. Indiana: Ahma. Armstrong , G. & Kotler, P. (2003). Marketing: An Introduction. Prentice Hall.
  • Avcıkurt, C. (2009). Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C. Sakarya: Değişim Yayınları.
  • Ellsworth, J. & Jill, M. (1995). Marketing On The Internet. New Jersey: John Wiley & Sons Inc. Holloway, J. & Plant, R. (1992). Marketing For Tourism. London: Pitman Publishing.
  • İçöz, O. (1996). Turizm İşletmelerinde Pazarlama. Ankara: Anatolia Yayıncılık.
  • Kocabaş, B. (2012, 09 12). Sosyal Medya Yönetiminin Olmazsa Olmazları. www.slideshare.net: http://www.sosyalmedya.co/sosyal-medya-yonetimi Erişim Tarihi:15.05.2018
  • Koren, J. (2012, 04 22). Web 4.0 And Beyond. www.slideshare.net: http://www.slideshare.net/john5700/web40-and-beyond-12645305 adresinden alındı
  • Kotler, P. (2003). Marketing Management Analysis, Planing Implementation And Control,. New Jersey: Prentice Hall.
  • Kotler, P. & Muallimoğlu, N. (2000). Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım. Kotler, P., Bowen, J. & Makns, J. (2002). Marketing for Hospitality and Tourism. New Jersey:PrienticeHall.
  • Laws, E. (2002). Tourism Marketing Quality and Service Management. London: Perspective Continum.
  • Miguens, J., Baggio, R. & Costa, C. (2008). Social Media and Tourism Destinations: Tripadvisor Case Study. IASK ATR Advances in Tourism Research.
  • Mucuk, İ. (2014). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Nucci, D. D. (1999). Fragmanted Future. Design and New Media, 32.
  • O'Reilly, T. (2007, 11 7). What's Web 2.0 Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software. Munich Personal RePEC-Archive, s. 19-25.
  • Özmen, T. (2012). Web 1.0'dan Web 3.0'a İnternetin Gelişimi ve Etkileri. İstanbul: Doğan Kitap Yayınları. Pırnar, I. (2005). Turizm Endüstrisinde E-Ticaret. Ekonomik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 51-65. Pride, W., & Ferrell, O. (2010). Marketing. Boston: Houghton Miffin Co.
  • Scott. (2010). Australian Tourism Data Warehouse; E-Marketing: Customer reviews and Tripadvisor, Australıan Tourısm Data Warehouse, Australıan Tourısm Data Report, Tutorial 29. ATDW Websitesi: http://www.atdw.com.au/media/1558/tourism_e_kit.pdf, adresinden alındı
  • Tunçalp, O. (2017, Nisan 17). Türkiye’de Online Seyahat Pazarı Büyüyor. TurizmTatilSeyahat Web Sitsi: http://www.turizmtatilseyahat.com/turkiyede-online-seyahat-pazari-buyuyor.htm#.WpWtfujFLIU adresinden alındı
  • Uygur, S. M. (2007). Turizm Pazarlaması. Ankara: Nobel Yayın.
  • Yılmaz, E. (2009). Yeni Medya ve Halkla İlişkiler . Konya: Eğitim Yayınları.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Articles
Authors

Onur Tunçalp

Necmiye Tülin İrge

Publication Date July 4, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Tunçalp, O., & İrge, N. T. (2018). TURİZM PAZARLAMASINDA ÇEVRİMİÇİ SİTELERİNDEKİ MÜŞTERİ YORUMLARI VE PUANLAMA SİSTEMİNİN OTEL SATIŞ FİYAT TERCİHLERİNE ETKİSİ. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 42-57.
AMA Tunçalp O, İrge NT. TURİZM PAZARLAMASINDA ÇEVRİMİÇİ SİTELERİNDEKİ MÜŞTERİ YORUMLARI VE PUANLAMA SİSTEMİNİN OTEL SATIŞ FİYAT TERCİHLERİNE ETKİSİ. IJGTR. July 2018;2(1):42-57.
Chicago Tunçalp, Onur, and Necmiye Tülin İrge. “TURİZM PAZARLAMASINDA ÇEVRİMİÇİ SİTELERİNDEKİ MÜŞTERİ YORUMLARI VE PUANLAMA SİSTEMİNİN OTEL SATIŞ FİYAT TERCİHLERİNE ETKİSİ”. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi 2, no. 1 (July 2018): 42-57.
EndNote Tunçalp O, İrge NT (July 1, 2018) TURİZM PAZARLAMASINDA ÇEVRİMİÇİ SİTELERİNDEKİ MÜŞTERİ YORUMLARI VE PUANLAMA SİSTEMİNİN OTEL SATIŞ FİYAT TERCİHLERİNE ETKİSİ. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi 2 1 42–57.
IEEE O. Tunçalp and N. T. İrge, “TURİZM PAZARLAMASINDA ÇEVRİMİÇİ SİTELERİNDEKİ MÜŞTERİ YORUMLARI VE PUANLAMA SİSTEMİNİN OTEL SATIŞ FİYAT TERCİHLERİNE ETKİSİ”, IJGTR, vol. 2, no. 1, pp. 42–57, 2018.
ISNAD Tunçalp, Onur - İrge, Necmiye Tülin. “TURİZM PAZARLAMASINDA ÇEVRİMİÇİ SİTELERİNDEKİ MÜŞTERİ YORUMLARI VE PUANLAMA SİSTEMİNİN OTEL SATIŞ FİYAT TERCİHLERİNE ETKİSİ”. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi 2/1 (July 2018), 42-57.
JAMA Tunçalp O, İrge NT. TURİZM PAZARLAMASINDA ÇEVRİMİÇİ SİTELERİNDEKİ MÜŞTERİ YORUMLARI VE PUANLAMA SİSTEMİNİN OTEL SATIŞ FİYAT TERCİHLERİNE ETKİSİ. IJGTR. 2018;2:42–57.
MLA Tunçalp, Onur and Necmiye Tülin İrge. “TURİZM PAZARLAMASINDA ÇEVRİMİÇİ SİTELERİNDEKİ MÜŞTERİ YORUMLARI VE PUANLAMA SİSTEMİNİN OTEL SATIŞ FİYAT TERCİHLERİNE ETKİSİ”. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, vol. 2, no. 1, 2018, pp. 42-57.
Vancouver Tunçalp O, İrge NT. TURİZM PAZARLAMASINDA ÇEVRİMİÇİ SİTELERİNDEKİ MÜŞTERİ YORUMLARI VE PUANLAMA SİSTEMİNİN OTEL SATIŞ FİYAT TERCİHLERİNE ETKİSİ. IJGTR. 2018;2(1):42-57.