In recent
years, the development of the internet has evaluated this development in the
enterprises operating in the tourism sector and established online reservation
sites which serve on the internet. For this reason, in addition to the fact
that the sale price is appropriate for the marketing of the accommodation
business products in the online reservation sites, the scoring system and
customer comments on the site are also important factors affecting the decisions of the other tourism customers.
Within the
scope of the research, the literature phase consists of two parts. In the first
part, the concept and development of tourism marketing is investigated. In the
second part, the concept of internet marketing and internet development,
e-commerce and tourism sector: e-tourism concepts, online travel market
development in e-tourism are explained. As a result of the survey conducted in
the analysis of the survey, customers in the online hotel booking site review
and scoring system of preferences Analyzing how sales prices have an impact,
were reviewed at the conclusion.
Son yıllarda, internetin gelişmesi ile birlikte turizm
sektöründe faaliyet gösteren işletmeler bu gelişmeyi değerlendirerek internet
üzerinde hizmet veren çevrimiçi rezervasyon siteleri kurmuşlardır. Bu sebeple,
çevrimiçi rezervasyon sitelerinde, konaklama işletmeleri ürünlerini
pazarlamalarında satış fiyatının uygun olması yanı sıra, sitedeki puanlama
sistemi ve önceden aynı konaklama işletmesinde konaklamış müşterilerin
çevrimiçi sitelerde, otel hakkındaki yorum paylaşımları, yani müşteri yorumları
da diğer turizm müşterilerinin kararlarını etkilemekte büyük etken
oluşturmuştur.
Araştırma kapsamında literatür aşaması iki bölümden
oluşmuştur. İlk bölüm, turizm pazarlaması kavramı ve gelişimi araştırılmıştır.
İkinci bölüm, internet pazarlaması kavramı ve internetin gelişimi, e-ticaret ve
turizm sektörü: e-turizm kavramları, e-turizmde çevrimiçi seyahat pazarı
gelişimi açıklanmıştır. Araştırmasının analiz kısmında, anket çalışması sonucu,
çevrimiçi rezervasyon sitelerindeki müşteri yorumları ve puanlama sisteminin
otel satış fiyat tercihlerine nasıl bir etkisi olduğu analizi yapılarak, sonuç
kısmında yorumlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 4, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 1 |