Bu makalede, basın fotoğrafının tarihsel gelişim süreci ve toplumsal olayların kaydedilmesinin önemi kapsamlı bir şekilde ele alınmıştır. Basın fotoğraflarının toplumsal belleği yeniden ve ne şekilde inşa ettiği üzerine tespitlere yer verilmiştir. Fotoğraf gerçekliğin temsili özelliği bakımından basın dünyasında hızla yer edinmiştir. Görsel kanıt sunma özelliği, gündelik yaşamı yansıtma yeteneği fotoğrafa önemli bir rol kazandırmıştır. Magnum Photos gibi uluslararası fotoğraf ajansları, gündelik sosyo-kültürel yaşamı temsil etmede öncü olmuş ve dünya tarihinde öne çıkan önemli olayların fotografik temsillerini sunmuştur. Zaman içerisinde yaşanan politik suikastlar ve şiddet içeren olaylar, toplumsal hafızada derin izler bırakan ikonik fotoğraflarla belgelenmiştir. Bu tür fotoğraflar, sadece o anı yakalamakla kalmayıp aynı zamanda toplumların düşünce biçimlerini, sosyal hayatlarını ve siyasal yapılarını yeniden inşa edebilme gücüne sahiptir. Araştırmada Japonya Sosyal Demokrat Partisi lideri Inejiro Asanuma ve 35. Amerika Birleşik Devletleri Başkanı John F. Kennedy suikastlarının yanı sıra 45. Amerika Birleşik Devletleri Başkanı Donald John Trump’a karşı girişimde bulunulan suikastlere ait görseller bu tür fotografik temsillere örnek olarak verilmiştir. Bu suikast anlarına ait fotoğrafların toplumlarda yarattığı şok etkisi, medya araçlarının yanı sıra popüler kültürle birlikte olayların sürekli hatırlanması ve bu temsillerin toplumun yeniden inşasında oynadığı önemli roller incelenmiştir.
Çalışmada, fotoğraf sanatının toplumsal olayların kaydedilmesi ve toplumsal hafızanın inşasındaki rolünü incelemek amacıyla; amaçsal örnekleme ve literatür taraması yöntemlerine dayalı nitel bir araştırma yöntemi benimsenmiştir. Araştırmanın odağında, özellikle toplumsal hafızada derin izler bırakan ikonik basın fotoğraflarına yer verilmiştir. John F. Kennedy, Inejiro Asanuma ve Donald John Trump suikastlarına ait fotografik temsiller, toplumsal belleğin yeniden inşasında fotoğrafın oynadığı kritik rolü anlamak açısından önemli örnekler teşkil etmektedir. Amaçsal örnekleme yöntemi, bu fotoğrafların bilinçli bir şekilde seçilerek incelenmesini sağlayarak, toplumların bu olayları nasıl hatırladığını ve fotoğrafların bu sürece nasıl katkıda bulunduğunu anlamayı hedeflemektedir. Araştırmanın teorik çerçevesi ise literatür taraması yöntemiyle oluşturulmuştur. Bu kapsamda basın fotoğrafçılığı ve toplumsal bellek ilişkisini ele alan akademik makaleler, alan ile ilgili kitaplar, uluslararası basın fotoğrafçılığına dair çalışmalar titizlikle incelenmiştir. Fotoğrafın görsel kanıt olarak işlevi ve basın dünyasındaki yeri üzerine yapılan çalışmalar araştırmanın temellerini oluşturmuştur.
Here is the translation of your text into English:
This article comprehensively addresses the historical development process of press photography and the importance of documenting social events. It includes observations on how and to what extent press photographs reconstruct social memory. Due to its ability to represent reality, photography quickly gained a place in the press world. Its ability to provide visual evidence and reflect daily life has given photography a significant role. International photography agencies such as Magnum Photos have been pioneers in representing daily socio-cultural life and have presented photographic representations of significant events in world history. Over time, political assassinations and violent events have been documented with iconic photographs that left deep traces in social memory. Such photographs not only capture the moment but also have the power to reshape the thinking patterns, social lives, and political structures of societies. In the research, the images of the assassinations of Inejiro Asanuma, leader of the Social Democratic Party of Japan, and John F. Kennedy, the 35th President of the United States, as well as assassination attempts on Donald John Trump, the 45th President of the United States, are provided as examples of such photographic representations. The shock effect created by these assassination photographs on societies, the continuous remembrance of these events through both media tools and popular culture, and the significant roles these representations play in the reconstruction of society have been examined.
In this study, a qualitative research method based on purposive sampling and literature review methods has been adopted to examine the role of the art of photography in documenting social events and constructing social memory. The focus of the research is especially on iconic press photographs that have left deep traces in social memory. The photographic representations of the assassinations of John F. Kennedy, Inejiro Asanuma, and Donald John Trump serve as important examples to understand the critical role photography plays in the reconstruction of social memory. The purposive sampling method aims to consciously select and examine these photographs to understand how societies remember these events and how photographs contribute to this process. The theoretical framework of the research has been formed through the literature review method. In this context, academic articles addressing the relationship between press photography and social memory, books related to the field, and studies on international press photography have been meticulously reviewed. Studies on the function of photography as visual evidence and its place in the press world form the foundation of the research.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Photography, Video and Lens-Based Practice |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 16, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | October 8, 2024 |
Acceptance Date | December 15, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 9 Issue: 4 |
International Journal of Human and Art Studies İJHAR; Licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License.
International Journal of Human and Art Studies IJHAR has been registered with the decision of the Turkish Patent and Trademark Office, numbered 71248886-2020/24446 / E.2020-OE-458377.