The element of food is used in in theatre plays to show the social relations and hierarchy between
characters. The seating arrangement at the table, the way of sharing meals, and communication styles
reflect the relationships, balance of power, or conflicts between the characters. In dinner scenes, a
character’s attempt to control the banquet organization reflects this character’s ambition for power.
The food choices of the characters in theatre plays give clues about their attitude during meals, their
weaknesses or class status. The dinner table also reflect the emotional or psychological changes of
the characters. Theater is a powerful tool for in-depth exploration of the psychology of characters and
human emotions. Food and feasts are used to further reveal the worlds of the characters and provide
the audience with an opportunity to establish an emotional connection. The dinner table in theater
plays show wealth and luxury to the audience by offering ostentatious environments, expensive foods
and drinks, elegant presentations and magnificent events. Food elements depicted in theater plays
carry symbolic and metaphorical meanings. The meaning of these food symbols varies depending
on the theme of the play, the relationships of the characters and the message of the story. While the
dinner table represents abundance, going hungry represents weakness or exclusion. Food items used
in theater plays help to deepen the characters, relationships and the story, and help the atmosphere to
be experienced emotionally. In this study, the food element, the association of characters with food,
and the psychological symbols of the dinner table in the plays of Spanish playwright Juan del Encina
and Argentinian playwright Roberto Cossa were examined.
Tiyatro eserlerinde yiyecek ögesi, karakterler arasındaki sosyal ilişkileri ve hiyerarşiyi göstermek
için kullanılmaktadır. Masadaki oturma düzeni, yemekleri paylaşma şekli ve iletişim biçimleri,
karakterlerin arasındaki ilişkileri, güç dengelerini veya çatışmaları yansıtmaktadır. Yemek
sahnelerinde bir karakterin, yemek organizasyonunu kontrol etmeye çalışması bu karakterin güç
hırsını yansıtmaktadır. Tiyatro eserlerindeki karakterlerin yemek seçimleri, yemek sırasındaki
tutumu, zaafları veya sınıf durumu hakkında ipuçları vermektedir. Yemek masası aynı zamanda
karakterlerin duygusal veya psikolojik değişimlerini de yansıtmaktadır. Tiyatro, karakterlerin
psikolojisi ve insan duygularının derinlemesine keşfedilmesi için güçlü bir araçtır. Yiyecekler ve
ziyafetler, karakterlerin için dünyalarını daha da açığa çıkarmak ve seyirciye duygusal bir bağ kurma
fırsatı sunmak için kullanılmaktadır. Tiyatro eserlerindeki yemek masası, seyircilere gösterişli
ortamlar, pahalı yiyecekler ve içecekler, zarif sunumlar ve şaşaalı etkinlikler sunarak zenginliği
ve lüksü seyirciye göstermektedir. Tiyatro eserlerinde betimlenen yiyecek unsurları sembolik ve
metaforik anlamlar taşımaktadır. Bu yiyecek sembollerinin anlamı oyunun temasına, karakterlerin
ilişkilerine ve hikâyenin mesajına bağlı olarak değişmektedir. Yemek masası bolluğu ve bereketi
temsil ederken, aç kalmak zayıflığı veya dışlanmayı temsil etmektedir. Tiyatro eserlerinde kullanılan
yiyecek ögeleri, karakterlerin, ilişkilerin ve hikâyenin derinleşmesine yardımcı olarak atmosferin
duygusal olarak deneyimlenmesine yardımcı olmaktadır. Bu çalışmada İspanyol oyun yazarı Juan
del Encina ve Arjantinli oyun yazarı Roberto Cossa’nın oyunlarındaki yiyecek ögesi, karakterlerin
yiyecek ile ilişkilendirilmesi ve yemek masasının psikolojik sembolleri incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Görsel Sanatlar (Diğer) |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 17 |