Neoklasik iktisat teorisi, halen geçerliliğini sürdüren ve hakim konumda olan bir teoridir. Bununla birlikte teorinin pek çok noktada tutarsızlık ve eksiklik barındırdığı araştırmacılar tarafından ifade edilmekte, konuyla ilgili akademik çalışmalar kaleme alınmaktadır. Bu çalışmaların bir kısmı Türkçeye çevrilmiş vaziyettedir. Bunlardan biri de Emmanuelle Bénıcourt ve Bernard Guerrıen’in kaleme aldığı La Théorie Économique Néoclassique isimli kitaptır. Bu eser Mustafa Dönmez, Hüseyin Şahin ve Ertuğrul Tokdemir tarafından Neoklasik İktisat Teorisi başlığıyla Fransızcadan Türkçeye çevrilmiştir. Bu çalışmada Neoklasik İktisat Teorisi’nin hakim iktisat anlayışının eleştirisine yönelik üzerinde durduğu temel noktalar ele alınacaktır.
Neoklasik iktisat teorisi, halen geçerliliğini sürdüren ve hakim konumda olan bir teoridir. Bununla birlikte teorinin pek çok noktada tutarsızlık ve eksiklik barındırdığı araştırmacılar tarafından ifade edilmekte, konuyla ilgili akademik çalışmalar kaleme alınmaktadır. Bu çalışmaların bir kısmı Türkçeye çevrilmiş vaziyettedir. Bunlardan biri de Emmanuelle Bénıcourt ve Bernard Guerrıen’in kaleme aldığı La Théorie Économique Néoclassique isimli kitaptır. Bu eser Mustafa Dönmez, Hüseyin Şahin ve Ertuğrul Tokdemir tarafından Neoklasik İktisat Teorisi başlığıyla Fransızcadan Türkçeye çevrilmiştir. Bu çalışmada Neoklasik İktisat Teorisi’nin hakim iktisat anlayışının eleştirisine yönelik üzerinde durduğu temel noktalar ele alınacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Book Review |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 2 |
All articles published on IJISEF are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. This license grants you the right to reproduce, share and disseminate data mining applications, search engines, websites, blogs, and all other platforms, provided that all published articles, data sets, graphics and attachments are cited. Open access is an approach that facilitates interdisciplinary communication and encourages different disciplines to work with each other.