Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2024, Volume: 10 Issue: 2, 1 - 15
https://doi.org/10.25233/ijlel.1358160

Abstract

References

  • Afacan, Ö. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının “Fen” ve “Fen ve Teknoloji Öğretmeni” kavramlarına yönelik metafor durumları. Education Sciences, 6(1), 1242-1254.
  • Akarçay, G.Ö., Demirezen, S., & Akhan, N. E. (2013). İlköğretim öğrencilerinin ders çalışma üzerine algıları. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 5(8), 169-183.
  • Aktamış, H., & Dönmez, G. (2016). Ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersine, bilime, fen bilimleri öğretmenine ve bilim insanına yönelik metaforik algıları. Ondokuz mayıs üniversitesi eğitim fakültesi dergisi, 35(1), 7-30.
  • Altıntaş, E. (2009). Purdue modeline dayalı matematik etkinliği ile öğretimin üstün yetenekli öğrencilerin başarılarına ve eleştirel düşünme becerilerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Anılan, B. (2017). Fen bilimleri öğretmen adaylarının kimya kavramına ilişkinin metaforik algıları. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 5(2), 7-27.
  • Arık, S., & Benli Özdemir, E. (2016). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının fen laboratuvarına yönelik metaforik algıları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(2), 673-688.
  • Arikan, E. E., & Ünal, H. (2015). An ınvestigation of eighth grade students' problem posing skills (Turkey sample). Online Submission, 1(1), 23-30. https://doi.org/10.21890/ijres.28526
  • Aslan, H., & Doğan, Ü. (2016). Üstün yetenekli öğrencilerin devam ettikleri okulları ile bilim ve sanat merkezine ilişkin metaforik algıları karşılaştırmalı durum çalışması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2). https://doi.org/10.17240/aibuefd.2016.16.2-5000194931
  • Ataman, A. (2000). Üstün yetenekli çocuklar. Özel eğitime giriş. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • Aydıner, A.A. (2004). 13 ve 16 yaşlarındaki öğrencilerin anne-baba tutumlarını algılamaları ile ders çalışma alışkanlıkları ve okul başarıları arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı. İzmir.
  • Barman, C.R., Ostlund, K. L., Gatto, C. C. & Halferty, M. (1997). Fifth grade students’ perceptions about scientists and how they study and use science. In: Proceedings of the 1997 annual international conference of the association for the education of teachers in science, ERIC Document Reproduction Service No. ED 405, 220.
  • Bartoszeck, A. B., & Bartoszeck, F. K. (2017). Brazilian primary and secondary school pupils perception of science and scientists. European Journal of Educational Research, 6(1), 29-40. https://doi.org/10.12973/eu-jer.6.1.29
  • Bayır, Z. (2015). Üstün zekâlı öğrencilerin öğrenme stilleri ile ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Bender, M. T. (2005). John Dewey’nin eğitime bakışı üzerine yeni bir yorum. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 13-19.
  • Berger, S. L. (1991). Differentiating curriculum for gifted students. Reston, VA.: ERIC Clearinghouse on Handicapped and Gifted Children.
  • Bıyıklı, Ç., Başbay, M. & Başbay, A. (2015). Ortaokul ve lise öğrencilerinin bilim kavramına ilişkin metaforları, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 413-437. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2014.14.1-5000091520
  • Cerit, Y. (2008). Öğretmen kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin Görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 693-712.
  • Chambers, D. W. (1983). Stereotypic images of the scientist: The draw-a-scientist test. Science Education, 67(2), 255-265. https://doi.org/10.1002/sce.3730670213
  • Çalıkoğlu, B.S. (2009). Üstün zekâlı öğrencilerin çalışma alışkanlıkları ile mükemmeliyetçilik özellikleri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çapan, B. E. (2010). Öğretmen adaylarının üstün yetenekli öğrencilere yönelik metaforik algıları. Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 3(12), 140-154.
  • Çetin, A. (2023). Üstün yetenekli çocukların özellikleri hakkındaki görüşler. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(1), 77-88. https://doi.org/10.33206/mjss.1103185
  • Davaslıgil, U. (1999). Enhancement of creativity–an ımportant problem in turkish education: A comparative study. In A Challenge for the New Millennium: 13th World Congress of World Council for Gifted and Talented Children.
  • De Guerrero, M. C., & Villamil, O. S. (2002). Metaphorical conceptualizations of ESL teaching and learning. Language Teaching Research, 6(2), 95-120. https://doi.org/10.1191/1362168802lr101oa
  • Demir, C., & Demir, S. (2019). Fen bilgisi öğretmen adaylarının Fiziğe ilişkin metaforik algılarının incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(35), 22-29.
  • Demirçelik, E., Karacabey, A. S., & Cenan, E. D. (2017). Özel yetenekli öğrencilerin liderlik becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13), 399-425. https://doi.org/10.26466/opus.361971
  • Ekici, G. (2016). Biyoloji öğretmeni adaylarının mikroskop kavramına ilişkin algılarının belirlenmesi: Bir metafor analizi çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 615-636.
  • Epçaçan, U., Pesen, A., & Üzüm, B. (2020). Özel yetenekli öğrencilerin algıları üzerinden okul ve bilim ve sanat merkezi. Özel Egitim Dergisi, 21(2), 289-297.
  • Eren, O. (2011). İlköğretim 6. , 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları ile fen ve teknoloji dersi akademik başarıları arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Garbett, D. (2003). Science education in early childhood teacher education: Putting forward a case to enhance student teachers' confidence and competence. Research in Science Education, 33(4), 467-481. https://doi.org/10.1023/B:RISE.0000005251.20085.62
  • Gökbulak, Y., Uzun, B. S., & Şenler, B. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının fen laboratuvarı kavramına ilişkin metaforik algıları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(3), 1290-1305. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020..-496041
  • Gökdere, M., Küçük, M., & Çepni, S. (2003). Gifted science education in Turkey: Gifted teachers' selection, perspectives and needs. In Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 4(2), 1-13.
  • Güler, M. P. D. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji dersine ilişkin metaforik tanımlamaları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(41), 53-63.
  • Heller, K. A. (1993). Scientific ability. In The origins and development of high ability, In Ciba Foundation Symposium No. 178 (pp. 139-159).
  • Hogler, R., Gross, M. A., Hartman, J. L., & Cunliffe, A. L. (2008). Meaning in organizational communication: Why metaphor is the cake, not the icing. Management Communication Quarterly, 21(3), 393-412. https://doi.org/10.1177/0893318907309929
  • Huber, R.A. & Barton, G.M. (1995), What do students think scientists look like? School Science and Mathematics, 95, 371-376. https://doi.org/10.1111/j.1949-8594.1995.tb15804.x
  • Irez, S. (2006). Hazır mıyız?: Fen bilgisi öğretmeni adaylarının bilimin doğası hakkındaki inançlarının değerlendirilmesi. Fen Bilgisi Eğitimi, 90 (6), 1113-1143.
  • Kalaycı, S. (2018). İlkokul öğrencilerinin “bilim” ve “fen bilimleri dersi” kavramlarına yönelik algılarının metafor yoluyla belirlenmesi. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(9), 1-21. https://doi.org/10.20860/ijoses.351611
  • Kaya, M., & Bacanak, A. (2013). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının düşünceleri: Fen okuryazarı birey yetiştirmede öğretmenin yeri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (2013), 209-228.
  • Kunt, K., & Tortop S. H. (2013). Türkiye’de üstün yetenekli öğrencilerin bilim sanat merkezlerine ilişkin metaforik algıları. Üstün Yetenekli Eğitimi Araştırma Dergisi, 1(2), 117-127.
  • Kurnaz, A., Çiftci, Ü., & Karapazar, H . (2013). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin değer algılarının betimsel bir analizi. Değerler Eğitimi Dergisi, 11(26), 185-225.
  • Lakoff, G. & Johnson, M. (1980). Metaphors we live by. Chicago and London: University of Chicago Press.
  • McDuffie, T.E. (2001). Scientists-Geeks & nerds? Dispelling teachers’ stereotypes of scientists. Science and Children, 38(8), 16-19.
  • Mecek, S. (2017). Üstün yetenekli 7. ve 8. sınıf öğrencilerin akademik başarılarına etki eden faktörler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Burdur.
  • Mertol, H., Doğdu, M., & Yılar, B. (2013). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin sosyal bilgiler dersine ilişkin metaforik algıları [Metaphorical perceptions of the gifted and talented students with regard to the social studies lesson]. Journal of Gifted Education Research, 1(3), 176-183.
  • Nacaroğlu, O., & Mutlu, F . (2020). Bilim ve sanat merkezi öğrencilerinin proje kavramına ilişkin metaforik algılarının incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 992-1007. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020..-587573
  • Newton, D.P. ve Newton, L. . (1992). Young children’s perceptions of science and scientist. International Journal of Science Education, 14(3), 331-348. https://doi.org/10.1080/0950069920140309
  • Ogurlu, Ü., Öpengi̇n, E., & Hızlı, E. (2015). Üstün yetenekli öğrencilerin okul ve öğretmene ilişkin metaforik algıları. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (46), 67-83.
  • Önal, N. T., & Kızılay, E. (2017). Fen bilgisi öğretmen adayları fen ve teknoloji dersini nasıl algılıyor? Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017(9), 296-310.
  • Özarslan, M. (2019). Üstün zekâlı ve yetenekli olan ve üstün zekâlı ve yetenekli olmayan öğrencilerin biyolojiye ilişkin algılarının karşılaştırılması: Metaforik çalışma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45(45), 310-334. https://doi.org/10.9779/PUJE.2018.235
  • Özsoy, Y., Özyürek, M., & Eripek, S. (1992). Özel Eğitime Giriş, Ankara: Karatepe Yayınları.
  • Özsoy, Y., Özyürek, M., & Eripek, S. (1998). Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar. Ankara: Karatepe Yayınları.
  • Palic Sadoglu, G., & Durukan, U.G. (2018). Determining the perceptions of teacher candidates on the concepts of science course, science laboratory, science teacher and science student via metaphors. International Journal of Research in Education and Science (IJRES), 4(2), 436-453. https://doi.org/10.21890/ijres.428260
  • Reis, S. M., & McCoach, D. B. (2000). The underachievement of gifted students: What do we know and where do we go? Gifted Child Quarterly, 44(3), 152-170. https://doi.org/10.1177/001698620004400302
  • Russell, T., & Martin, A.K. (2007). Learning to teach science. In S.K. Abell & N.G. Lederman(Eds.), Handbook of research on science education (pp. 1151–1178). Mahwah, NJ: LawrenceErlbaum.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55(55), 459-496.
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 281-326.
  • Salaria, N. (2012). Meaning of the term descriptive survey research method. International Journal of Transformations in Business Management, 1(6), 1-7.
  • Schibeci, R. (2006). Student images of scientists: What are they? Do they matter?. Teaching Science, 52(2), 12-16.
  • Schibeci, R.A. & Sorensen, I. (1983). Elementary school children’s perceptions of scientists. School Science and Mathematics, 83(1), 14-19. https://doi.org/10.1111/j.1949-8594.1983.tb10087.x
  • Shaw, D. M., & Mahlios, M. (2011). Literacy metaphors of pre‐service teachers: Do they change after instruction? Which metaphors are stable? How do they connect to theories?. Journal of Education for Teaching, 37(1), 77-92. https://doi.org/10.1080/02607476.2011.538274
  • Sosyal, D., & Afacan, Ö. (2012). İlköğretim öğrencilerinin “fen ve teknoloji dersi” ve “fen ve teknoloji öğretmeni kavramlarına yönelik metafor durumları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(19), 287-306.
  • Su, Ş., Sağlam, A., & Mutlu, Y . (2017). Bilim ve sanat merkezi öğrencilerinin bilsem ve okul kavramlarına ilişkin algı düzeylerinin metaforlarla karşılaştırılması. Journal of Gifted Education and Creativity, 4(3), 91-108.
  • Şenel, T. & Aslan, O. (2014). Okul öncesi öğretmen adaylarının bilim ve bilim insanı kavramlarına ilişkin metaforik algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 75-96.
  • Taş, I., Keleş, O., & Aslan, D. (2020). Okul öncesi öğretmen adaylarının fen ve fen eğitimi kavramlarına ilişkin metaforik algıları. Eurasian Journal of Teacher Education, 1(3), 201-214.
  • Toplu, H. (2015). 8. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine yönelik metaforik algıları. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi: Ankara.
  • Türkcan, G., & Öcal, G. (2003). Verimli ders çalışma teknikleri. Çoluk Çocuk, 31, 26-27.
  • Türkoğlu, A., Doğanay, A., & Yıldırım, A. (2000). Okulda başarı için ders çalışma ve öğrenme yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Ural, E., & Başaran Uğur, A. R. (2018). The metaphorical perceptions of pre-service teachers about the science laboratory concept. Eğitimde Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 4(3), 50-64.
  • Uygur Yolçun, L.D. (2019). Özel yetenekli ortaokul öğrencilerinin umut kavramına yönelik algılarının metaforla incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ünal, F., & Er, H. (2015). Özel yetenekli öğrencilerin sosyal bilgiler dersine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 165-182.
  • Yager, R. E. (1989). Teaching science to gifted science students. Teaching Gifted and Talented Learners in Regular Classrooms, 223-248.
  • Yam, Z., Çetinkaya, H., & Kurnaz, A. (2018). Özel yetenekli öğrencilerin “gelecek” kavramına ilişkin algılarının metaforik olarak incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, Special Issue 1, 67-90.
  • Yapicioglu, A. E., & Korkmaz, N. (2019). Öğretmen adaylarının fen ve matematiğe yönelik algılarının belirlenmesi: Metafor çalışması. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(29), 400-420. https://doi.org/10.29329/mjer.2019.210.21
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M., & Çaylak, B. (2009). Bilim sanat merkezinin öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına sağladığı katkılara ilişkin velilerin görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 368-382.
  • Yob, I. M. (2003). Thinking constructively with metaphors. Studies in Philosophy & Education, 22(2), 127–138. https://doi.org/10.1023/A:1022289113443

Metaphorical Perceptions of Gifted Students Towards the Phenomenon of Studying Science Lesson

Year 2024, Volume: 10 Issue: 2, 1 - 15
https://doi.org/10.25233/ijlel.1358160

Abstract

In this study, it was aimed to examine the metaphorical perceptions of gifted students towards studying science lesson. The study was conducted with 210 gifted students. Since the study aimed to reveal the metaphorical perceptions of gifted students towards studying science lesson, phenomenology design, one of the qualitative research methods, was used. "Metaphor data collection form" was used as a data collection tool in the study. The metaphor data collection form includes the phenomenon of "Studying science lesson". The form includes that "The phenomenon name (e.g. studying science) is like ....................... Because................" In the study, descriptive analysis was used to analyze student data. Gifted students developed a total of 129 metaphors including 53 different metaphors for the phenomenon of studying science lesson. The phenomenon of studying science lesson was classified into 12 different categories. The categories with the highest number of metaphors were "entertainment and science", respectively. In the study, the most developed metaphors for the phenomenon of "studying science lesson" were "play, life, research, science, knowledge and nature" metaphors. In this study, it was determined that gifted students find studying science lesson very entertaining and have very positive perceptions about studying science lesson.

References

  • Afacan, Ö. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının “Fen” ve “Fen ve Teknoloji Öğretmeni” kavramlarına yönelik metafor durumları. Education Sciences, 6(1), 1242-1254.
  • Akarçay, G.Ö., Demirezen, S., & Akhan, N. E. (2013). İlköğretim öğrencilerinin ders çalışma üzerine algıları. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 5(8), 169-183.
  • Aktamış, H., & Dönmez, G. (2016). Ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersine, bilime, fen bilimleri öğretmenine ve bilim insanına yönelik metaforik algıları. Ondokuz mayıs üniversitesi eğitim fakültesi dergisi, 35(1), 7-30.
  • Altıntaş, E. (2009). Purdue modeline dayalı matematik etkinliği ile öğretimin üstün yetenekli öğrencilerin başarılarına ve eleştirel düşünme becerilerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Anılan, B. (2017). Fen bilimleri öğretmen adaylarının kimya kavramına ilişkinin metaforik algıları. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 5(2), 7-27.
  • Arık, S., & Benli Özdemir, E. (2016). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının fen laboratuvarına yönelik metaforik algıları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(2), 673-688.
  • Arikan, E. E., & Ünal, H. (2015). An ınvestigation of eighth grade students' problem posing skills (Turkey sample). Online Submission, 1(1), 23-30. https://doi.org/10.21890/ijres.28526
  • Aslan, H., & Doğan, Ü. (2016). Üstün yetenekli öğrencilerin devam ettikleri okulları ile bilim ve sanat merkezine ilişkin metaforik algıları karşılaştırmalı durum çalışması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2). https://doi.org/10.17240/aibuefd.2016.16.2-5000194931
  • Ataman, A. (2000). Üstün yetenekli çocuklar. Özel eğitime giriş. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • Aydıner, A.A. (2004). 13 ve 16 yaşlarındaki öğrencilerin anne-baba tutumlarını algılamaları ile ders çalışma alışkanlıkları ve okul başarıları arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı. İzmir.
  • Barman, C.R., Ostlund, K. L., Gatto, C. C. & Halferty, M. (1997). Fifth grade students’ perceptions about scientists and how they study and use science. In: Proceedings of the 1997 annual international conference of the association for the education of teachers in science, ERIC Document Reproduction Service No. ED 405, 220.
  • Bartoszeck, A. B., & Bartoszeck, F. K. (2017). Brazilian primary and secondary school pupils perception of science and scientists. European Journal of Educational Research, 6(1), 29-40. https://doi.org/10.12973/eu-jer.6.1.29
  • Bayır, Z. (2015). Üstün zekâlı öğrencilerin öğrenme stilleri ile ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Bender, M. T. (2005). John Dewey’nin eğitime bakışı üzerine yeni bir yorum. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 13-19.
  • Berger, S. L. (1991). Differentiating curriculum for gifted students. Reston, VA.: ERIC Clearinghouse on Handicapped and Gifted Children.
  • Bıyıklı, Ç., Başbay, M. & Başbay, A. (2015). Ortaokul ve lise öğrencilerinin bilim kavramına ilişkin metaforları, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 413-437. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2014.14.1-5000091520
  • Cerit, Y. (2008). Öğretmen kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin Görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 693-712.
  • Chambers, D. W. (1983). Stereotypic images of the scientist: The draw-a-scientist test. Science Education, 67(2), 255-265. https://doi.org/10.1002/sce.3730670213
  • Çalıkoğlu, B.S. (2009). Üstün zekâlı öğrencilerin çalışma alışkanlıkları ile mükemmeliyetçilik özellikleri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çapan, B. E. (2010). Öğretmen adaylarının üstün yetenekli öğrencilere yönelik metaforik algıları. Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 3(12), 140-154.
  • Çetin, A. (2023). Üstün yetenekli çocukların özellikleri hakkındaki görüşler. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(1), 77-88. https://doi.org/10.33206/mjss.1103185
  • Davaslıgil, U. (1999). Enhancement of creativity–an ımportant problem in turkish education: A comparative study. In A Challenge for the New Millennium: 13th World Congress of World Council for Gifted and Talented Children.
  • De Guerrero, M. C., & Villamil, O. S. (2002). Metaphorical conceptualizations of ESL teaching and learning. Language Teaching Research, 6(2), 95-120. https://doi.org/10.1191/1362168802lr101oa
  • Demir, C., & Demir, S. (2019). Fen bilgisi öğretmen adaylarının Fiziğe ilişkin metaforik algılarının incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(35), 22-29.
  • Demirçelik, E., Karacabey, A. S., & Cenan, E. D. (2017). Özel yetenekli öğrencilerin liderlik becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13), 399-425. https://doi.org/10.26466/opus.361971
  • Ekici, G. (2016). Biyoloji öğretmeni adaylarının mikroskop kavramına ilişkin algılarının belirlenmesi: Bir metafor analizi çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 615-636.
  • Epçaçan, U., Pesen, A., & Üzüm, B. (2020). Özel yetenekli öğrencilerin algıları üzerinden okul ve bilim ve sanat merkezi. Özel Egitim Dergisi, 21(2), 289-297.
  • Eren, O. (2011). İlköğretim 6. , 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları ile fen ve teknoloji dersi akademik başarıları arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Garbett, D. (2003). Science education in early childhood teacher education: Putting forward a case to enhance student teachers' confidence and competence. Research in Science Education, 33(4), 467-481. https://doi.org/10.1023/B:RISE.0000005251.20085.62
  • Gökbulak, Y., Uzun, B. S., & Şenler, B. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının fen laboratuvarı kavramına ilişkin metaforik algıları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(3), 1290-1305. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020..-496041
  • Gökdere, M., Küçük, M., & Çepni, S. (2003). Gifted science education in Turkey: Gifted teachers' selection, perspectives and needs. In Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 4(2), 1-13.
  • Güler, M. P. D. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji dersine ilişkin metaforik tanımlamaları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(41), 53-63.
  • Heller, K. A. (1993). Scientific ability. In The origins and development of high ability, In Ciba Foundation Symposium No. 178 (pp. 139-159).
  • Hogler, R., Gross, M. A., Hartman, J. L., & Cunliffe, A. L. (2008). Meaning in organizational communication: Why metaphor is the cake, not the icing. Management Communication Quarterly, 21(3), 393-412. https://doi.org/10.1177/0893318907309929
  • Huber, R.A. & Barton, G.M. (1995), What do students think scientists look like? School Science and Mathematics, 95, 371-376. https://doi.org/10.1111/j.1949-8594.1995.tb15804.x
  • Irez, S. (2006). Hazır mıyız?: Fen bilgisi öğretmeni adaylarının bilimin doğası hakkındaki inançlarının değerlendirilmesi. Fen Bilgisi Eğitimi, 90 (6), 1113-1143.
  • Kalaycı, S. (2018). İlkokul öğrencilerinin “bilim” ve “fen bilimleri dersi” kavramlarına yönelik algılarının metafor yoluyla belirlenmesi. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(9), 1-21. https://doi.org/10.20860/ijoses.351611
  • Kaya, M., & Bacanak, A. (2013). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının düşünceleri: Fen okuryazarı birey yetiştirmede öğretmenin yeri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (2013), 209-228.
  • Kunt, K., & Tortop S. H. (2013). Türkiye’de üstün yetenekli öğrencilerin bilim sanat merkezlerine ilişkin metaforik algıları. Üstün Yetenekli Eğitimi Araştırma Dergisi, 1(2), 117-127.
  • Kurnaz, A., Çiftci, Ü., & Karapazar, H . (2013). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin değer algılarının betimsel bir analizi. Değerler Eğitimi Dergisi, 11(26), 185-225.
  • Lakoff, G. & Johnson, M. (1980). Metaphors we live by. Chicago and London: University of Chicago Press.
  • McDuffie, T.E. (2001). Scientists-Geeks & nerds? Dispelling teachers’ stereotypes of scientists. Science and Children, 38(8), 16-19.
  • Mecek, S. (2017). Üstün yetenekli 7. ve 8. sınıf öğrencilerin akademik başarılarına etki eden faktörler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Burdur.
  • Mertol, H., Doğdu, M., & Yılar, B. (2013). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin sosyal bilgiler dersine ilişkin metaforik algıları [Metaphorical perceptions of the gifted and talented students with regard to the social studies lesson]. Journal of Gifted Education Research, 1(3), 176-183.
  • Nacaroğlu, O., & Mutlu, F . (2020). Bilim ve sanat merkezi öğrencilerinin proje kavramına ilişkin metaforik algılarının incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 992-1007. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020..-587573
  • Newton, D.P. ve Newton, L. . (1992). Young children’s perceptions of science and scientist. International Journal of Science Education, 14(3), 331-348. https://doi.org/10.1080/0950069920140309
  • Ogurlu, Ü., Öpengi̇n, E., & Hızlı, E. (2015). Üstün yetenekli öğrencilerin okul ve öğretmene ilişkin metaforik algıları. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (46), 67-83.
  • Önal, N. T., & Kızılay, E. (2017). Fen bilgisi öğretmen adayları fen ve teknoloji dersini nasıl algılıyor? Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017(9), 296-310.
  • Özarslan, M. (2019). Üstün zekâlı ve yetenekli olan ve üstün zekâlı ve yetenekli olmayan öğrencilerin biyolojiye ilişkin algılarının karşılaştırılması: Metaforik çalışma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45(45), 310-334. https://doi.org/10.9779/PUJE.2018.235
  • Özsoy, Y., Özyürek, M., & Eripek, S. (1992). Özel Eğitime Giriş, Ankara: Karatepe Yayınları.
  • Özsoy, Y., Özyürek, M., & Eripek, S. (1998). Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar. Ankara: Karatepe Yayınları.
  • Palic Sadoglu, G., & Durukan, U.G. (2018). Determining the perceptions of teacher candidates on the concepts of science course, science laboratory, science teacher and science student via metaphors. International Journal of Research in Education and Science (IJRES), 4(2), 436-453. https://doi.org/10.21890/ijres.428260
  • Reis, S. M., & McCoach, D. B. (2000). The underachievement of gifted students: What do we know and where do we go? Gifted Child Quarterly, 44(3), 152-170. https://doi.org/10.1177/001698620004400302
  • Russell, T., & Martin, A.K. (2007). Learning to teach science. In S.K. Abell & N.G. Lederman(Eds.), Handbook of research on science education (pp. 1151–1178). Mahwah, NJ: LawrenceErlbaum.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55(55), 459-496.
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 281-326.
  • Salaria, N. (2012). Meaning of the term descriptive survey research method. International Journal of Transformations in Business Management, 1(6), 1-7.
  • Schibeci, R. (2006). Student images of scientists: What are they? Do they matter?. Teaching Science, 52(2), 12-16.
  • Schibeci, R.A. & Sorensen, I. (1983). Elementary school children’s perceptions of scientists. School Science and Mathematics, 83(1), 14-19. https://doi.org/10.1111/j.1949-8594.1983.tb10087.x
  • Shaw, D. M., & Mahlios, M. (2011). Literacy metaphors of pre‐service teachers: Do they change after instruction? Which metaphors are stable? How do they connect to theories?. Journal of Education for Teaching, 37(1), 77-92. https://doi.org/10.1080/02607476.2011.538274
  • Sosyal, D., & Afacan, Ö. (2012). İlköğretim öğrencilerinin “fen ve teknoloji dersi” ve “fen ve teknoloji öğretmeni kavramlarına yönelik metafor durumları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(19), 287-306.
  • Su, Ş., Sağlam, A., & Mutlu, Y . (2017). Bilim ve sanat merkezi öğrencilerinin bilsem ve okul kavramlarına ilişkin algı düzeylerinin metaforlarla karşılaştırılması. Journal of Gifted Education and Creativity, 4(3), 91-108.
  • Şenel, T. & Aslan, O. (2014). Okul öncesi öğretmen adaylarının bilim ve bilim insanı kavramlarına ilişkin metaforik algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 75-96.
  • Taş, I., Keleş, O., & Aslan, D. (2020). Okul öncesi öğretmen adaylarının fen ve fen eğitimi kavramlarına ilişkin metaforik algıları. Eurasian Journal of Teacher Education, 1(3), 201-214.
  • Toplu, H. (2015). 8. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine yönelik metaforik algıları. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi: Ankara.
  • Türkcan, G., & Öcal, G. (2003). Verimli ders çalışma teknikleri. Çoluk Çocuk, 31, 26-27.
  • Türkoğlu, A., Doğanay, A., & Yıldırım, A. (2000). Okulda başarı için ders çalışma ve öğrenme yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Ural, E., & Başaran Uğur, A. R. (2018). The metaphorical perceptions of pre-service teachers about the science laboratory concept. Eğitimde Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 4(3), 50-64.
  • Uygur Yolçun, L.D. (2019). Özel yetenekli ortaokul öğrencilerinin umut kavramına yönelik algılarının metaforla incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ünal, F., & Er, H. (2015). Özel yetenekli öğrencilerin sosyal bilgiler dersine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 165-182.
  • Yager, R. E. (1989). Teaching science to gifted science students. Teaching Gifted and Talented Learners in Regular Classrooms, 223-248.
  • Yam, Z., Çetinkaya, H., & Kurnaz, A. (2018). Özel yetenekli öğrencilerin “gelecek” kavramına ilişkin algılarının metaforik olarak incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, Special Issue 1, 67-90.
  • Yapicioglu, A. E., & Korkmaz, N. (2019). Öğretmen adaylarının fen ve matematiğe yönelik algılarının belirlenmesi: Metafor çalışması. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(29), 400-420. https://doi.org/10.29329/mjer.2019.210.21
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M., & Çaylak, B. (2009). Bilim sanat merkezinin öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına sağladığı katkılara ilişkin velilerin görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 368-382.
  • Yob, I. M. (2003). Thinking constructively with metaphors. Studies in Philosophy & Education, 22(2), 127–138. https://doi.org/10.1023/A:1022289113443
There are 76 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Curriculum Development in Education, Curriculum and Instration (Other)
Journal Section Research Article
Authors

Gamze Kocabaş This is me 0000-0002-8181-4617

Tuba Demirci 0000-0001-9248-5073

Early Pub Date December 9, 2024
Publication Date
Submission Date September 10, 2023
Published in Issue Year 2024 Volume: 10 Issue: 2

Cite

APA Kocabaş, G., & Demirci, T. (2024). Metaphorical Perceptions of Gifted Students Towards the Phenomenon of Studying Science Lesson. International Journal on Lifelong Education and Leadership, 10(2), 1-15. https://doi.org/10.25233/ijlel.1358160