Bu çalışmada, İsveç menşeli “hızlı moda” markası H&M’in uygulamaları, sosyal sürdürülebilirlik bağlamında, daha da detaylı açıklamak gerekirse, Sürdürülebilir Kalkınma literatürüne görece yakın zamanda giren, sosyal sürdürülebilirliğin beş boyutu açısından değerlendirilmiştir. Bu yüzden, çalışma ağırlıklı olarak ‘A strategic approach to social sustainabilty’Bölüm 1 ve Bölüm 2 makalelerinin yol göstericiliğinde ilerlemiştir. Hızlı ve uygun fiyatlı modanın zorlu ortamında, H&M grubu bütün paydaşlarına sürdürülebilir bir çevre tasarladığı iddiasındadır. Bu çalışmada, sürdürülebilir kalkınma hakkında verilen kısa bilgiler, ‘Brundtland Raporu’ olarak da bilinen ‘Ortak Geleceğimiz’ in yayımlanmasından sonraki gelişimi ve takiben sosyal sürdürülebilirliğin boyutlarının sunulmasının ardından, şirketin uygulamaları mercek altına alınarak eylemleri bu boyutlarla bağlantılı olarak değerlendirilmiştir. Bulguların sıralanması ve açıklanmasının ardından, şirketin operasyonlarında görülen çeşitli eksiklikler için önerilerde bulunularak makale sonlanmıştır.
sosyal sürdürülebilirlik sürdürülebilir kalkınma hazır giyim sektörü tedarik zinciri kurumsal güven
This article at hand reviews Swedish fast-fashion brand H&M’s practices with social sustainability perspective, in more detail, with the perspective of social sustainability’s five aspects which are rather new for the literature of Sustainable Development. So it mostly moved under the guidance of Part 1 and Part 2 ‘A strategic approach to social sustainability’ articles, as it would be expected. In the compelling environment of fast and affordable fashion, H&M group claims to project a sustainable environment for its stakeholders. In the study, our examination of company’s practices start after some brief information about sustainable development, its evolvement after the publication of ‘Our Common Future’ also known as ‘Brundtland Report’, following the introduction of social sustainability’s aspects, we reviewed the company’s actions in correlation with these aspects. After listing our findings and explaining them, the article concludes with the proposed improvements to the flaws in company’s operations.
Social sustainability Sustainable development Garment industry Supply chain Corporate trust
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 2, 2018 |
Acceptance Date | June 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |