Review
BibTex RIS Cite

ORTAOKUL BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN SPOR ETİĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2021, , 136 - 150, 05.08.2021
https://doi.org/10.52848/ijls.932344

Abstract

Gelecek nesilleri oluşturacak olan çocukların sporla tanıştıkları ilk yıllar spor etiğine ilişkin değerlerin benimsenmesindeki kritik yıllardır. Çocuklarda spora ilişkin etik değerlerin içselleştirilmesini sağlamada anahtar kişi okullarda görev yapmakta olan beden eğitimi öğretmenleridir. Bu çalışmanın amacı, ortaokulda görev yapmakta olan beden eğitimi öğretmenlerinin spor etiğine ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Bu alana ilişkin yapılmış nicel araştırmalara ulaşılmış fakat nitel bir çalışmaya rastlanmamıştır. Beden eğitimi öğretmenlerinin spor etiğine ilişkin görüşlerini derinlemesine amaçlayan bu çalışma nitel bir çalışmadır. Çalışmanın verileri 2019/2020 eğitim-öğretim yılında Ankara, Sivas ve Düzce’de görev yapmakta olan gönüllü 14 beden eğitimi öğretmeni ile görüşülerek toplanmıştır. Elde edilen verilerin sonucunda ulaşılan bulgular “güvenli bir ders ortamı sağlayabilme”, “oyun ve yarışmalarda saygı ve dürüstlüğü geliştirebilme”, “çocukların spor gelişimine katkı sağlayabilme” ve “okullarda spor etiğinin geliştirilmesine ilişkin önerileri” olmak üzere dört temada toplanmıştır. Okullarda çocukların güvenli bir şekilde spor yapabilecekleri bir spor salonu olmasının gerekliliği ve önemi ulaşılan en genel sonuçtur.

References

  • Referans1 Aydın, İ. (2012). Yönetsel, mesleki ve örgütsel etik. Ankara: Pegem Akademi.
  • Referans2 Aydoğan, İ. (2011), Öğretmenlerin mesleki etik ilkelere uyma düzeylerinin öğrenciler tarafından algılanması, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 87-96.
  • Referans3 Özbek, O. (2018). Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki etik ilkeleri ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi. 16(4),179-189.

Thoughts of Secondary School Physical Education Teachers on Sports Ethics

Year 2021, , 136 - 150, 05.08.2021
https://doi.org/10.52848/ijls.932344

Abstract

The first years when children, who will be the next generations, meet sports are the critical years in adopting the values related to sports ethics. The key person in ensuring children’s internalization of ethical values related to sports is the physical education teachers working in schools. The aim of this study is to determine the opinions of physical education teachers working in secondary schools on sports ethics. Quantitative studies on this area have been reached, but no qualitative study has been found. This is a qualitative study that aims in depth the views of physical education teachers on sports ethics. The data of the study were collected with 14 volunteer physical education teachers working in Ankara, Sivas and Düzce during the 2019/2020 academic year. Findings categorized under four themes as "providing a safe lesson environment", "improving respect and honesty in games and competitions", "contributing to the development of sports of children" and "suggestions on the development of sports ethics in schools". The necessity and importance of having a gym where children can do sports safely in schools is the most general result reached.

References

  • Referans1 Aydın, İ. (2012). Yönetsel, mesleki ve örgütsel etik. Ankara: Pegem Akademi.
  • Referans2 Aydoğan, İ. (2011), Öğretmenlerin mesleki etik ilkelere uyma düzeylerinin öğrenciler tarafından algılanması, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 87-96.
  • Referans3 Özbek, O. (2018). Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki etik ilkeleri ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi. 16(4),179-189.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Pınar Arslan 0000-0002-7419-8131

Publication Date August 5, 2021
Submission Date May 3, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Arslan, P. (2021). ORTAOKUL BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN SPOR ETİĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram Ve Uygulama, 4(2), 136-150. https://doi.org/10.52848/ijls.932344