Bu makalede Köy Enstitülerine fikir, eylem ve görüşleriyle derinden emek vermiş İsmail Hakkı Tonguç’un
liderliğinin; liderlik yaklaşımlarına göre analizi konu edilmiştir. Bununla birlikte eğitim önderi İsmail Hakkı
Tonguç’un biyografisi hakkında da bilgi verilmektedir. Makalede, Tonguç’un hayatı ve çalışmaları ile ilgili olarak
nitel veri toplama tekniklerinden doküman analizi metodu kullanılmıştır. Tanımlayıcı ve analiz edici bir çalışma
olarak tasarlanan bu çalışma liderlik yaklaşımlarının temel varsayımları ile Tonguç’un ilişkilendirilmesi
kapsamında değerlendirilmiştir. Köy Enstitülerinin niteliği, içeriği alanyazın taramasıyla liderlik bağlamında
analiz edilerek ele alınmıştır. Eğitim üzerine tekrar düşünülmesi gerekliliğini vurgulayan ve uygulamada işlevsel
olan sistem önerisi yapan bir başka eğitim önderi Dewey’in eğitim yaklaşımları, Tonguç’un eylemleri ile
kıyaslanarak irdelenmiştir. Yönetici olan Tonguç’un liderlik vasıflarının eğitime önemli yansımaları
değerlendirilmiştir. Tonguç’un liderlik yaklaşımının daha çok glokal, vizyoner, dönüşümcü, kuantum liderlik ve
sosyal adalet liderliği tarzlarına yakın olduğu sonucuna ulaşılmıştır
Liderlik paradigmalarıyla beni tanıştıran ve bu çalışma sürecinde bilimsel alanda birçok farklı bilgi ve görüş kazanmamı sağlayarak ufkumu açan çok kıymetli hocam Prof. Dr. Şefika Şule ERÇETİN’ e sonsuz şükranlarımı sunarım.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 1, 2020 |
Submission Date | June 9, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: Özel Sayı-1 - Understanding of Pioneers in Education with Leadership Approaches |