Review
BibTex RIS Cite

COVİD- 19 ÖZELİNDE SALGINLARIN EĞİTİME ETKİLERİ

Year 2020, Volume: 3 Issue: 3, 75 - 85, 08.12.2020

Abstract

Geçmiş bazı Sars, Ebola gibi pandemilere göre göre Covid-19’un sağlık başta olma üzere her sektöre olumsuz etkileri çok daha fazla yıkıcı olmuştur. Bu bağlamda bu çalışmada Covid-19’un sağlık, ekonomi, ağırlıklı olarak da bu çalışmada konu edinen eğitime etkileri; kısa süreli ve uzun süreli etkiler olmak üzere tartışılmıştır. Sonra da covid-19’un neden olduğu sorunlara çözümler de benzer olarak kısa erimli ve uzun erimli olarak tartışılmıştır. Görünen o ki Covid-19’un kısa süreli belki de en yaygın etkisi eğitim kurumlarının kapatılması olmuştur. Uzun süreli etkiler ise bu dönemi yaşayan gençlerin gelecekte istihdamda yer almasında, yeteneklerinin değerlendirilmesinde haksızlıklara uğraması olasılığı olacaktır. Çalışmada Covid-19’un neden olduğu eğitsel sorunların kısa süreli çözümleri eğitim kurumlarının ekonomik canlanmayla birlikte açılmalarının sağlanmasıdır. Uzun dönemde ise pandemilere ilişkin bir destek (back up) programının geliştirilmesi ve bu konuda gelecek pandemilere hazırlıklı olmayı sağlayacak plan ve politikaların geliştirilmesi olacaktır.

References

  • Azzi-Huck, H. & Shmis, T. (2020) Managing the Impact Of COVID-19 On Systems Around The World: How Countries Are Preparing, Coping, And Planning For Recovery. Education for Global Development. Burgess, S. ve Sievertsen, H. H. ( ) Schools, skills, and learning: The impact of COVID-19 on education.
  • Cullinane, C. ve Montacute, R. COVID-19 and Social Mobility Impact Brief number 1: School Shutdown. Research Brief. The Sutton Trust. April, 2020.
  • ERG (Eğitim Reformu Girişim) 2019, Öğrenciler ve Eğitime Erişim: Eğitim İzleme Raporu.
  • Executıve Board Resolutıon On EI’s Response To The Covıd-19 Pandemıc. The Executive Board Of Education International, Meeting Online On 3 April 2020.
  • Reville, P. COVID-19 school closures have turned a spotlight on inequities and other shortcomings. By Mineo, L. The Harvard Gazette National & World Affairs Time to fix American education with race-for-space resolve. April, 10, 2020.
  • Simon Burgess, Hans Henrik Sievertsen 01 April 2020 ) Schools, Skills, and Learning: The Impact of COVID-19 on Education.
  • The World Bank Report Education (May, 2020). The Covıd-19 Pandemıc: Shocks To Educatıon And Polıcy Responses.
Year 2020, Volume: 3 Issue: 3, 75 - 85, 08.12.2020

Abstract

References

  • Azzi-Huck, H. & Shmis, T. (2020) Managing the Impact Of COVID-19 On Systems Around The World: How Countries Are Preparing, Coping, And Planning For Recovery. Education for Global Development. Burgess, S. ve Sievertsen, H. H. ( ) Schools, skills, and learning: The impact of COVID-19 on education.
  • Cullinane, C. ve Montacute, R. COVID-19 and Social Mobility Impact Brief number 1: School Shutdown. Research Brief. The Sutton Trust. April, 2020.
  • ERG (Eğitim Reformu Girişim) 2019, Öğrenciler ve Eğitime Erişim: Eğitim İzleme Raporu.
  • Executıve Board Resolutıon On EI’s Response To The Covıd-19 Pandemıc. The Executive Board Of Education International, Meeting Online On 3 April 2020.
  • Reville, P. COVID-19 school closures have turned a spotlight on inequities and other shortcomings. By Mineo, L. The Harvard Gazette National & World Affairs Time to fix American education with race-for-space resolve. April, 10, 2020.
  • Simon Burgess, Hans Henrik Sievertsen 01 April 2020 ) Schools, Skills, and Learning: The Impact of COVID-19 on Education.
  • The World Bank Report Education (May, 2020). The Covıd-19 Pandemıc: Shocks To Educatıon And Polıcy Responses.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ali Balcı

Publication Date December 8, 2020
Submission Date July 24, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 3

Cite

APA Balcı, A. (2020). COVİD- 19 ÖZELİNDE SALGINLARIN EĞİTİME ETKİLERİ. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram Ve Uygulama, 3(3), 75-85.