BİR LİDERLİK ÖRNEĞİ: İSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ AYRIMCILIĞI ÖNLEME VE EŞİTLİK OMBUDSMANLIĞI OFİSİ
Year 2023,
Volume: 6 Issue: 3, 214 - 226, 31.12.2023
Fırat Semih Avşar
,
Gurur Gülce Beşe
Abstract
Bu çalışma, yükseköğretim kurumlarında ayrımcılığı önleme çabalarının liderlik perspektifiyle incelenmesine odaklanmaktadır. İstanbul Medipol Üniversitesi’nin Ayrımcılığı Önleme ve Eşitlik Ombudsmanlığı Ofisi, bu liderlik anlayışını vurgulayan bir model olarak ele alınmıştır. Konu, özellikle uluslararası öğrencilerin, akranlarıyla ve üniversite personeli ile idari personel arasında yaşanan potansiyel çatışmaların önlenmesi açısından, bu ofisin ne kadar önemsendiğinin vurgulanmasıyla ele alınmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı, İstanbul Medipol Üniversitesi’nde kurulan Ayrımcılığı Önleme ve Eşitlik Ombudsmanlığı Ofisini değerlendirerek, yükseköğretim kurumlarında ayrımcılığı önleme ve eşitlik ilkesini güçlendirme konusunda bir liderlik örneği sunmayı amaçlamaktadır. İstanbul Medipol Üniversitesi’nin deneyimleri, özellikle idari personel için ayrımcılığı önleme ve kültürel zenginlikleri artırma eğitimlerinin başarıyla uygulanmasıyla personel memnuniyetinin arttığını göstermektedir. İstanbul Medipol Üniversitesi’nin 2021 ve 2022 yıllarında gerçekleştirdiği Ayrımcılığı Önleme ve Eşitlik Ombudsmanlığı Ofisi tarafından düzenlenen eğitimlerin etkilerini değerlendirmek amacıyla araştırmanın metodolojisi kapsamında ofisin arşivinden elde edilen eğitim değerlendirme verileri belge analizi yoluyla incelenmiştir. Bu analiz, personel memnuniyetinin ve farkındalığın arttığını göstererek benzer ofislerin diğer yükseköğretim kurumlarında kurulmasını ve ayrımcılığı önleme çabalarının desteklenmesini önermektedir.
Thanks
Katkı ve izinleri dolayısıyla İstanbul Medipol Üniversitesi Rektörü Sayın Prof. Dr. Ömer Ceran’a, Ayrımcılığı Önleme ve Eşitlik Ombudsmanlığı Ofisi Birim Eş Başkanları Prof. Dr. Bekir Berat Özipek ile Dr. Yakup Levent Korkut’a ve Uluslararası İş Geliştirme Birim Sorumlusu Abdullah Selim Vardarbaş’a teşekkürlerimizi sunarız.
References
- Erdoğan, M. (2008). Adalet ve eşitlik. Muhafazakâr Düşünce Dergisi, 4(15), 9-22.
- İstanbul Medipol Üniversitesi. (2021). Ayrımcılığı Önleme ve Eşitlik Ombudsmanlığı Ofisi Yönergesi. https://www.medipol.edu.tr/sites/default/files/2022-08/yonerge332.pdf (Erişim Tarihi: 29.11.2023).
- Kaya, M. (2020). Bir örgütsel ombudsmanlık uygulaması olarak yükseköğretim ombudsmanlık ofisleri. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(3), 159-164.
- Kaygısız, Ü. (2018). Üniversitelerde uyuşmazlık çözümü aracı olarak kampus ombudsmanlığı: Öğrencilerin algılarını ölçmeye yönelik bir analiz. Ombudsman Akademik, (8), 125-140.
- Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170-189.
- Korkmaz, A., ve Baran, S. (2018). Irkçılık ve ayrımcılık bağlamında sosyal medyada #Oscarsowhite. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(6), 194-210.
- National University. (t.y.). Office of the Ombudsman. https://www.nu.edu/our-university/the-university/office-of-the-ombudsman/ (Erişim Tarihi: 03.11.2023).
- Oregon State University. (t.y.). University Ombuds Office. https://ombuds.oregonstate.edu/faqs (Erişim Tarihi: 06.11.2023).
- Özer, M. (2012). Türkiye’de uluslararası öğrenciler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (1), 10-13.
- Özipek, B. B., Korkut, Y. L. ve Tanrıkulu, F. (2019). Kennen wir unsere rechte? Haklarımızı biliyor muyuz?. İstanbul: İstanbul Medipol Üniversitesi.
- Özkan, F. (2018). Mine Gözübüyük Tamer Yükseköğretimin küreselleşen aktörleri: Uluslararası öğrenciler. Mizanü’l-Hak: İslami İlimler Dergisi, (7), 181-183.
- Sağlam, E. (2020). Ayrımcılık konusunda nitel bir araştırma: Viyana’daki Türk göçmenler. Muhafazakâr Düşünce Dergisi, 16(59), 268-295.
- University of California Merced. (t.y.). Office of the Ombuds. https://ombuds.ucmerced.edu/faqs (Erişim Tarihi: 02.11.2023).
- Wellesley College. (t.y.). Ombuds Office. https://www.wellesley.edu/administration/ombuds (Erişim Tarihi: 05.12.2023).
An Example of Leadership: Istanbul Medipol University Office of the Ombudsman for Prevention of Discrimination and Equality
Year 2023,
Volume: 6 Issue: 3, 214 - 226, 31.12.2023
Fırat Semih Avşar
,
Gurur Gülce Beşe
Abstract
This study focuses on examining efforts to prevent discrimination in higher education institutions from a leadership perspective. Istanbul Medipol University’s Discrimination Prevention and Equality Ombudsman Office is considered as a model that emphasizes this leadership approach. The topic specifically addresses the significance of this office, particularly in preventing potential conflicts among international students, peers, university staff, and administrative personnel. The primary aim of this study is to evaluate the Discrimination Prevention and Equality Ombudsman Office at Istanbul Medipol University, aiming to present it as a leadership example in strengthening the prevention of discrimination and the principle of equality in higher education institutions. The experiences of Istanbul Medipol University indicate an increase in staff satisfaction, particularly through the successful implementation of discrimination prevention and cultural enrichment training for administrative personnel. To assess the effects of the training organized by the Discrimination Prevention and Equality Ombudsman Office at Istanbul Medipol University in 2021 and 2022, the research methodology involved analyzing training evaluation data obtained from the office’s archives through document analysis. This analysis demonstrates an improvement in staff satisfaction and awareness, suggesting the establishment of similar offices in other higher education institutions and supporting efforts to prevent discrimination.
References
- Erdoğan, M. (2008). Adalet ve eşitlik. Muhafazakâr Düşünce Dergisi, 4(15), 9-22.
- İstanbul Medipol Üniversitesi. (2021). Ayrımcılığı Önleme ve Eşitlik Ombudsmanlığı Ofisi Yönergesi. https://www.medipol.edu.tr/sites/default/files/2022-08/yonerge332.pdf (Erişim Tarihi: 29.11.2023).
- Kaya, M. (2020). Bir örgütsel ombudsmanlık uygulaması olarak yükseköğretim ombudsmanlık ofisleri. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(3), 159-164.
- Kaygısız, Ü. (2018). Üniversitelerde uyuşmazlık çözümü aracı olarak kampus ombudsmanlığı: Öğrencilerin algılarını ölçmeye yönelik bir analiz. Ombudsman Akademik, (8), 125-140.
- Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170-189.
- Korkmaz, A., ve Baran, S. (2018). Irkçılık ve ayrımcılık bağlamında sosyal medyada #Oscarsowhite. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(6), 194-210.
- National University. (t.y.). Office of the Ombudsman. https://www.nu.edu/our-university/the-university/office-of-the-ombudsman/ (Erişim Tarihi: 03.11.2023).
- Oregon State University. (t.y.). University Ombuds Office. https://ombuds.oregonstate.edu/faqs (Erişim Tarihi: 06.11.2023).
- Özer, M. (2012). Türkiye’de uluslararası öğrenciler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (1), 10-13.
- Özipek, B. B., Korkut, Y. L. ve Tanrıkulu, F. (2019). Kennen wir unsere rechte? Haklarımızı biliyor muyuz?. İstanbul: İstanbul Medipol Üniversitesi.
- Özkan, F. (2018). Mine Gözübüyük Tamer Yükseköğretimin küreselleşen aktörleri: Uluslararası öğrenciler. Mizanü’l-Hak: İslami İlimler Dergisi, (7), 181-183.
- Sağlam, E. (2020). Ayrımcılık konusunda nitel bir araştırma: Viyana’daki Türk göçmenler. Muhafazakâr Düşünce Dergisi, 16(59), 268-295.
- University of California Merced. (t.y.). Office of the Ombuds. https://ombuds.ucmerced.edu/faqs (Erişim Tarihi: 02.11.2023).
- Wellesley College. (t.y.). Ombuds Office. https://www.wellesley.edu/administration/ombuds (Erişim Tarihi: 05.12.2023).