Mustafa Kemal Atatürk, bir toplumun gelişiminde ve çağdaşlaşmasında eğitimin kilit bir rol oynadığını derinden kavramıştır. Geride kalan bir topluluğun, sosyal, ekonomik ve kültürel açılardan ilerlemesi için eğitimin temel bir gereklilik olduğunu anlamıştı. Laik ve çağdaş değerlere dayalı, ulusal bir eğitim sistemi kurmanın, toplumsal dönüşümde ne kadar belirleyici olabileceğinin de bilincindeydi. Bu sebeple, eğitime özel bir önem atfetmiş ve modern değerlerle zenginleştirilmiş, ulusal ve laik bir eğitim anlayışını yeniliklerinin merkezine koymuştur. Çalışma kapsamında, Atatürk'ün eğitim ve yabancı okullar konusundaki görüşleri ve uygulamaları ele alınmıştır. Atatürk, Türkiye'nin modern dünyada rekabet edebilir bir konuma gelmesi için gençlerin ulusal kimliklerini koruyarak bilimsel düşünceyle donatılmasının gerekliliğine vurgu yapmıştır. Bu, onun geleceğe yönelik net bir vizyon sahibi olduğunu ve bu vizyonu gerçekleştirmek için somut adımlar atmayı hedeflediğini göstermektedir.Bu çalışmada, konuyla ilgili derinlemesine bir anlayış geliştirmek için geniş bir yelpazede kaynaklardan yararlanılmıştır. Alanyazın taraması, döneme ait gazeteler ve dergi makaleleri, yanı sıra konu hakkında yazılmış kitaplar titizlikle değerlendirilmiştir. Bu çeşitlilikteki materyallerin analizi, konunun çok yönlü bir şekilde ele alınmasını ve sağlam bir değerlendirme yapılmasını sağlamıştır. Sonuç olarak, Atatürk'ün milli kültürün muasır medeniyetler seviyesinin üzerine çıkarılması gerektiği ve gençlerin yabancı kültürlerin olumsuz etkilerinden uzak, kendi milli değerleriyle uyumlu bir eğitim almasının önemi vurgulanmıştır. Ayrıca, bilimsel zihniyeti teşvik etmenin, Atatürk'ün modern Türkiye'nin temellerini atma stratejisinde kritik bir rol oynadığı ortaya konulmuştur. Bu yaklaşım, genç nesillerin sorgulayıcı, eleştirel ve yenilikçi düşünme becerilerini geliştirmelerini hedeflemekte ve Atatürk'ün yenilik ve sürekli gelişimi destekleme arzusunu yansıtmaktadır.
Mustafa Kemal Atatürk deeply understood that education played a key role in the development of a society and in its transformation into a modern society. He understood that education was a fundamental necessity for a society that was left behind to progress socially, economically and culturally. He was also aware of how establishing a national education system based on secular and contemporary values could be decisive in social transformation. For this reason, he attached special importance to education and placed a national and secular understanding of education enriched with modern values at the center of his innovations. Within the scope of the study, Atatürk's perspectives on education and foreign schools were discussed. Atatürk emphasized that in order for Turkey to reach a competitive position in the modern world, young people should be equipped with scientific thought while preserving their national identities. This shows that he had a clear vision for the future and aimed to take concrete steps to realize this vision. In this study, a wide range of sources were used to develop an in-depth understanding of the subject. Literature review, newspapers and magazine articles from the period, as well as books written on the subject were meticulously evaluated. The analysis of this variety of materials has enabled the subject to be addressed in a multi-faceted manner and a sound assessment to be made. As a result, Atatürk's emphasis on the need to raise national culture to the level of contemporary civilizations and the importance of young people receiving an education that is compatible with their own national values and away from the negative influences of foreign cultures has been emphasized. It has also been demonstrated that encouraging a scientific mindset played a critical role in Atatürk's strategy to lay the foundations of modern Turkey. This approach aims to develop the questioning, critical and innovative thinking skills of the young generation and reflects Atatürk's desire to support innovation and continuous development.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Leadership |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2024 |
Submission Date | June 2, 2024 |
Acceptance Date | August 22, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 2 |