Bu makalede Rusçanın morfolojisine hâkim olmanın Türkçe konuşan öğrenciler için önemi ele alınmaktadır. Türkçe ve Rusça arasındaki morfolojik farklılıklar, hallerin kullanımı, fiil çeşitleri, öğrenme ve anlama sürecinde karmaşık olabilecek diğer dil bilgisel zorluklar incelenmiştir. Bu zorlukların üstesinden gelmek için çeşitli eğitim metotları sunulmuştur. Bu metotlar, öğrencilerin etkileşimli derslere katılımını, oyun kullanımını, bulmacaların ve oyunlara dayalı öğretim yöntemlerini ve multimedya araçlarının eğitimde kullanımını içermektedir. Bu yaklaşımlar, gramer yapılarının ve morfolojinin temelinin öğrenilmesini kolaylaştırmayı amaçlamaktadır. Makalenin sonunda, Rus dilinin morfolojik özelliklerinin derinlemesine anlaşılmasının, öğrencilerin dil hedeflerine başarılı bir şekilde ulaşmaları için ne kadar önemli olduğuna vurgu yapılmıştır. Ayrıca, öğrencilere Rusça öğrenme ve dil becerilerini geliştirme konusunda kendi kendine öğrenme ve pratik yapma konusunda tavsiyeler sunulmuştur.
The importance of mastering the morphology of the Russian language among Turkish-speaking students is examined. The analysis highlights the fundamental differences in morphological aspects between Turkish and Russian, using of postfixes for tenses, kinds of verbs, and other grammatical complexities that may be challenging for students who learn and comprehend Russian. To overcome these challenges, a wide range of educational methodologies is proposed, including interactive lessons involving active student participation, game-based learning, crossword puzzle development, and utilization of multimedia learning tools. These approaches aim to facilitate the acquisition of grammatical structures and morphological foundations. At the end of the article, the importance of a deep understanding of the morphological features of the Russian language is emphasized for the successful reaching of students' language goals, and also provides tips and recommendations for further independent learning and improving skills in studying Russian language
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Language Studies (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2024 |
Submission Date | December 18, 2023 |
Acceptance Date | January 8, 2024 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 8 Issue: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)